بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۴۰ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 11 اسفند 1398

بازار بورس تهران دیروز سنگین ترین افت تاریخی خود را تجربه کرد. شاخص کل بورس تهران تا بیش از 20000 واحد سقوط کرد که البته در نهایت با افزایش تقاضا، افت شاخص کل کمتر شد و در عدد 18000 واحد ایستاد. عمده ترین دلیل این افت تاریخی، قوانین محدود کننده ای بود که به یکباره مدیران سازمان بورس منتشر کردند. گفته میشود کسانیکه کد معملاتی میگیرند، تا یکماه قادر به خرید و فروش سهام نیستند. این در حالی است که همه ما میدانیم که رشد اخیر بورس، به دلیل نقدینگی جدیدی است که از طریق همین تازه واردها به بورس تزریق میشود. بنابراین، تا یکماه از ورود نقدینگی جدید خبری نیست و همین نقدینگی موجود در این مدت، دست به دست خواهد شد. قبلا گفته بودم که بهترین حالت، توقف رشد بازار برای مدت یکماه و کف سازی قیمت ها در همین محدوده است. حال با این قانون جدید، با اجبار این اتفاق رخ خواهد داد! البته نمیتوان تاثیر ویروس کرونا و کاهش مراجعات به کارگزاری ها را نیز نادیده گرفت. ضمن اینکه بازارهای جهانی نیز از نفت گرفته تا فلزات اساسی، همه در هفته قبل ریزشی بود. بنابراین، طبیعی است وقتی مولفه های اقتصادی منفی شود و جلوی ورود نقدینگی نیز گرفته شود، باید هم شاهد بزرگترین ریزش تاریخی بازار بورس شویم! از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز نیز انتظار دارم که شروع کار با ادامه منفی های دیروز آغاز شود. اما از آنجاییکه زهر اصلی بازار در روز گذشته گرفته شده، امروز شاهد بازار بهتری نسبت به دیروز خواهیم بود. البته همانطور که دیروز هم مشاهده کردید، وضعیت کلی سهام مدنظر ما از قبیل کماسه و سامان، حتی در بازار بد دیروز هم، قابل قبول بود. انتظار میرود از امروز تا پایان سال، شاهد بازار نوسانی باشیم. پس از آن بخش از سبد خود که برای نوسانگیری کنار گذاشته اید و اگر روحیه نوسانگیری دارید، از شرایط فعلی بازار، استفاده کنید. 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۱
خانم منافی

نظرات (۱)

سلام و خسته نباشید و ممنون به خاطر معرفی سهام خوبتون 

قبل از اینکه توی کانال vip باشم دو تا سهم فلوله و خفنر داشتم نظرتون رو میخواستم راجب بهشون بدونم ارزش نگه داری دارن 

پاسخ:
سلام
فلوله جای رشد داره البته یک نکته رو به خاطر داشته باش که سهم سفته بازیه و پر ریسک! از لحاظ نموداری تا 3000 تومان تارگت اول
خفنر تارگت اول 2500 ولی چون افزایش سرمایه داده، اگه من بودم، با سهم تازه نفس تعویض میکردم
ولی بنیادی  بررسی نکردم