بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۰۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 19 اسفند 1398

بالاخره بعد از مدتها رنگ سبز در شاخص کل، روز شنبه شاهد افت حدود 6000 واحدی در شاخص کل بودیم که دلایل آن را در متن افتتاحیه همان روز گفته بودم. بخشنامه های شبانه مدیران سازمان بورس که همه در جهت توقف رشد بازار بود، باعث بی اعتمادی و احتیاط توسط فعالان بازار شده است. از سوی دیگر، عرضه اولیه های آبشاری نیز باعث شده تا مقداری از نقدینگی را جذب خود کند. در همین راستا، روز چهارشنبه نیز شاهد 2 عرضه اولیه خواهیم بود. از موارد بالا که بگذریم، در بازارهای جهانی نیز شاهد تحولات بزرگی هستیم. دیشب بازارهای جهانی بازگشایی شد و در ادامه جنگ نفتی بوجود آمده بین عربستان سعودی و روسیه، قیمت نفت تا این لحظه 33 درصد افت کرده است! این بزرگترین گپ منفی قیمت نفت در طول تاریخ بوده است! همه ما میدانیم که با توجه به تحریم ها و کاهش شدید صادرات نفت ایران و در کنار آن، افت قیمتی نفت، چه کسری بودجه ای را برای ایران به همراه خواهد داشت. پس تحلیلگران، این موضوع را نیز در بازار امروز لحاظ خواهند کرد. البته که پول های جدیدی که به بازار وارد میشوند، شاید اصلا متوجه این موضوع نباشند که این موارد، چه تبعاتی در بخش کلان اقتصاد کشور و چه تاثیری میتواند در بورس تهران بگذارد و مانند گذشته، بدون ترس به خریدهای خود ادامه دهند. اما دوستان ما در اینجا باید بدانند که شرایط با ماه گذشته، کمی تفاوت کرده و باید انتخاب دقت بیشتری سهام خود را انتخاب کنند. از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز نیز انتظار فشار فروش در بازار دارم و البته با توجه به نقدینگی موجود در بازار، شاهد نوسان در بازار خواهیم بود. البته دوستان ما در کانال VIP نگران نباشند. چراکه در زمان انتخاب سهم، من همه موارد بنیادی را بررسی میکنم و همانطور که در روزهای قبل نیز شاهد بودین، سهام ما در روزهای بد نیز، شرایط خوبی را تجربه کردند. 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۹
خانم منافی

نظرات (۲)

با  سلام 

دارم  از  منفی های  امروز استفاده  می کنم  و  ثنظام  را  با  ومهان  جابجا  می کنم  .

به نظر شما  رنیک  و  دانا را هم  با  ومهان  جا بجا کنم  یا  انها  هم  به  اندازه  ومهان سود  می دهند؟

 

پاسخ:
سلام
ومهان بررسی نکردم
نمادهایی که بررسی میکنم در کانال اعلام میکنم دوست عزیز
۱۹ اسفند ۹۸ ، ۲۱:۲۷ هادی خدایی

سلام‌ استاد

امروز ۱۹ اسفند کماسه با منفی ۷ روبه رو شد، می خواستم ببینم فردا۲۰ اسفند کماسه بخرم یا صبر کنم؟ اگه می خواد باز منفی بخوره صبر کنم؟ 

با حرف شما رنیک خرید و‌سنگین خردیم و سود خوبی کردم و‌بسیار ممنونم ازتون، الان نقد کردم و می خواستم ببینم کماسه بخرم ؟

ممنون‌میشم از پاسخگتون

پاسخ:
تارگت سهم معتبر هست
منفی های اول بازار سه شنبه میتونی اضافه کنی
با دید اردیبهشت.