بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 16 فروردین 1399

بورس تهران شروع خوبی را در سال 99 برای خود ثبت کرده است. در حالیکه تقریبا همه بورس های جهان روزهای سختی را سپری میکنند و با افت قیمت ها روبرو هستند، اما در بورس ایران، شرایط به گونه ای دیگر است و از ابتدای سال تا امروز، شاخص کل توانسته است رشد حدود 7 درصدی را تجربه کند. اتفاق جالب در سال جدید، عدم کاهش محسوس حجم و ارزش بازار در ایام نوروز است. در حالیکه در سال های قبل و در این ایام، همیشه با کاهش محسوس ارزش معاملات روبرو بودیم، اما در سال جدید و با وجود تعطیلی های بیشتر و شرایط خاص، نه تنها شاهد افت ارزش معاملات نبودیم، بلکه شاهد ثبت رکوردهای جدیدی نیز بودیم. این موضوع نشان میدهد که بازی در بورس تهران، کاملا از دست بازیگران حقوقی خارج شده و به دست بازیگران حقیقی افتاده است و هنوز عطش خرید حقیقی های بازار، کم نشده است. در بازارهای جهانی ادامه وضعیت کنونی کرونا در اقتصاد جهانی می‌تواند تمرکز اقتصادهای مختلف را هر چه بیشتر به سمت تمرکز بر تامین نیازهای اساسی مانند غذا و دارو در کل جهان سوق دهد. در چنین شرایطی بانک‌های مرکزی در کل جهان به حمایت از اقتصاد آمده و درحال تزریق نقدینگی به اقتصادها هستند اما فعلا وزنه کرونا سنگین‌تر از اهرم بانک‌های مرکزی در بازار جهانی بوده است. در اقتصاد ایران با حال ناخوش سال‌های اخیر و به‌دنبال تحریم‌های آمریکا اما تب تورمی همچنان بالا است و حمایت‌های الزامی بانک‌مرکزی و دولت از اقشار مختلف جامعه و همچنین فعالان اقتصادی به منظور جبران بخشی از ضربه شیوع کرونا بر اقتصاد، ناخواسته چشم‌انداز رشد بیشتر نقدینگی و تورمی را فراهم کرده است. از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز نیز انتظار همان عطش تقاضا برای خرید را دارم و شاهد بازاری مثبت خواهیم بود و نگرانی خاصی در بازار دیده نمیشود. با نگاهی به بازار، متوجه میشویم که اگرچه در بسیاری از نمادها، قیمت ها حبابی شده اند، اما هنوز برخی نمادهای پر پتانسیل در بازار دیده میشوند که بازار از آنها غافل شده است و من تلاش میکنم این نمادها را به دوستان VIP معرفی کنم. 

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۶
خانم منافی

نظرات (۵)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام و عرض تبریک سال جدید.

سپاس فراوان بابت معرفی سهم های بسیار عالی

میخواستم بدونم شما از اسفند گذشته خبر جدیدی از وضعیت ****** ندارید

پاسخ:
آخرین خبری که شما دارین چی بوده؟
۱۶ فروردين ۹۹ ، ۱۰:۱۹ میلاد شهرویى

موافقم و فکر کنم از فردا تازه واردهایی که قبل از عید وارد بورس شدند مهلت یک ماهه فقط خرید عرضه اولیه هم برای آنها تمام خواهد شد و میتوانند دیگر سهام را خرید و فروش کنند.

قرار بود نتیجه دادگاه مشخص شه. شایعاتی مبنی بر تصمیم برای مزایده اموال کارخانه برای بدهی به کارگران و .. هم شنیدم که نمیدونم چقدر صحت داره.

متاسفانه من هنوز مقداری ازش دارم که با قیمت بالای 6000 تومن خریدم

پاسخ:
خوب پس خودتون جواب خودتون رو دادین
منتظر اعلام نتیجه دادگاه باشید

منظورم خبر های پشت پرده بود البته!!!!

گفتم شاید شما اطلاعاتی داشته باشید :-)

پاسخ:
این مورد خاص تا رای دادگاه نیاد هیچ خبر این ور و اون ور پرده نداره دوست عزیز
فعلا هم که با شرایط کرونا کار خاصی در ادارات و سازمانها انجام نمیشه
بهنظرم بهتره تمرکز کنید روی بازار و از فرصتها استفاده کنید

سلام استاد

با توجه به گفته هاتون من کماسه رو فروختم، ولی هنوز تو‌صف خرید هستش، به هر حال من از گفته هاتون این طور برداشت کردم که بفروشم

من الان بخوام دوباره یه سهم خوب مثل کماسه داشته باشم ، با توجه به لیستی که چندتا سهم معرفی کردید کدومش از نظر شما بهتره اونو بخرم؟ چون من هم کماسه رو‌سنگین خرید کردم و‌الان فروختم و‌سود کردم و‌خیلی ممنونم ازتون، الانم‌می خوام سنگین خرید کنم 

لطفا مثل قبل بهم بگید کدومو بخرم

ممنون

پاسخ:
مطالب Vip رو خوب مطالعه نمی کنید؟!
امروز چی گفتم در مورد همین سوالات؟!
نگفتم بازار هیجانیه 
نگفتم هنوز خودم خرید نکردم
دوتا سهم داریم که هنوز فرصت خرید هستن و اهداف هم مشخصه
سهم جدید هم پیدا کنم که فرصت ورود بده و رشدش تایید شده باشه حتما اعلام میکنم
لطفا مطالب رو با دقت بخونید دوست عزیز