بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 23 فروردین 1399

شاخص کل بورس تهران در آستانه ورود به کانال 600000 واحدی قرار گرفته است و سقف تاریخی جدیدی را ثبت کرد. این رشد سریع بازار بورس باعث شد تا مجددا مسئولین سازمان بورس، به تکاپو برای کشیدن ترمز بورس بیوفتند! در همین راستا، روز چهارشنبه قوانین جدیدی از سوی سازمان بورس منتشر شد که البته هنوز اجرایی نشده است و قرار است از روز 25 فروردین اجرایی شود. البته امیدواریم با تغییری که امروز در ریاست سازمان بورس اتفاق خواهد افتاد، جلوی اجرایی شدن این بخشنامه های شبانه، گرفته شود. چیزی که مسئولین سازمان بورس و حتی فعالان بازار باید بدانند این است که دلیل رشد این روزهای بازار، فقط و فقط، ورود نقدینگی سرکش به بازار است و تا زمانیکه این ورود نقدینگی به بازار ادامه دارد، رشد بازار نیز ادامه پیدا خواهد کرد. پس اگر مسئولین به ظاهر دلسوز! سازمان بورس واقعا قصد خدمت به اقتصاد کشور را دارند، باید به بازار عمق بیشتری بدهند تا فضای کافی برای این پول های جدید فراهم شود و مازاد آن، از لبه های ظرفیت بورس تهران، بیرون نریزد! اما با نگاهی به قوانین وضع شده جدید، به نظر میرسد که مدیران بورسی کشور، هنوز درک درستی از جنس نفدینگی وارد شده به بورس را پیدا نکرده اند. مدیران سازمان بورس باید بدانند که شرایط امروز بازار با شرایط سال های گذشته متفاوت است و با عرضه اولیه ای که در روز چهارشنبه انجام شد که نیاز به 1800 میلیارد تومان نقدینگی داشت و این نقدینگی، خیلی راحت و بدون تاثیر منفی در بازار صورت گرفت، باید به تغییر شرایط، واقف شده باشند. برای بازار امروز، نکته خاصی برای گفتن نیست و هنوز نگرانی در بازار دیده نمیشود.   

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۳
خانم منافی

نظرات (۳)

با سلام و عرض احترام

از حفارسایی ک داشتم، دو سومشو رو ۶۲۵ رد کردم، یک سومش مونده هنوز، ب نظرتون  توانایی عبور از ۶۵۰ رو داره؟ یا حرکتش سنگینِ و جا ب جا کنم؟   

پاسخ:
نمودارش میگه داره تلاش میکنه تا موج 5 خودش رو برای هدف محدوده 750 یا 800 تکمیل کنه
به نظر من ارزش داره که اینبار هم به سهم فرصت بدی

سلام  و  روز بهاریتان  بخیر و  شادی

در خصوص دانا    

امروز را   فرصت  خرید با  استفاده  از  نقدینگی کماسه  می دانید  یا  پایان  دانا  و  خروج  از  دانا  و  دانا ح    ممنون

پاسخ:
دانا رو در صف خرید چهارشنبه فرصت خروج اعلام کردم. 
و گفتم فعلا با داناح هستیم
منطقی نمی بینم فعلا وارد دانا بشیم چون از این نماد حق تقدم رو داریم و همونطور که توضیح دادم یا 100 تومن رو واریز میکنیم و حق رو تبدیل به سهم می کنیم یا در قیمت مناسب میفروشیم. 
اگر قصد اضافه کردن داری حق تقدم دانا در این قیمتها ارزنده تره

سلام خانم منافی خسته نباشید وایرا رو در کدال میدیدم گویا 100 درصد هم افزایش از سود انباشته داره گزارش حسابرس هم هست اگر بورس موافقت کنه

پاسخ:
😊