بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶ ب.ظ

۲۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی دولت از سهام پالایشی

 

🌀 طی هفته‌های اخیر با وجود ریزش شدید قیمت نفت و نگرانی از حاشیه سود ناخالص منفی در شرکت‌های پالایشی اما استقبال گرمی از سهام این شرکت‌ها در بورس تهران شد. هجوم سنگین حقیقی‌ها به این نمادها باعث شد که بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را در بیشتر روزها برای سهام پالایشی شاهد باشیم. 

🌀 از سوی دیگر شرکت ملی پالایش و پخش به نمایندگی از دولت عرضه‌های قابل توجهی را در این نمادها انجام داد. البته این عرضه‌ها تنها به شرکت ملی پالایش و پخش محدود نشد و صندوق گنجینه زرین‌شهر نیز با عرضه‌های متوالی از ترکیب درصدی‌های شبندر خارج شد. 

🌀 محاسبات اولیه نشان می‌دهد که شرکت ملی پالایش و پخش سی این عرضه‌ها تا حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده است. عرضه سهام در پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت تهران و همچنین پالایش نفت تبریز انجام شده است. 

🌀 فرصت مناسبی برای تامین مالی حداکثری دولت و شرکت‌های دولتی در رونق چشم‌گیر و هجمه سنگین نقدینگی به سمت سهام به دست آمده است. طبیعی است که دولت حساب ویژه‌ای روی بازار سهام باز کرده است.


دنیای اقتصاد

نظرات (۱)

عجب کلیدی رو کرد ناقلا گفت کلیدش دست منه هیچ کس باور نکرد😎😎