بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۲۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 18 آبان 1398

بازار بورس تهران شرایط نوسانی خود را ادامه میدهد. رویه کنونی بازار، نشان میدهد که قیمت سهام، در یک محدوده خاص گرفتار شده است و برای عبور از این محدوده، نیازمند انگیزه جدید است. شاید این بهانه جدید، از حرکت صعودی قیمت کومودیتی ها در بازارهای جهانی محقق شود. در روزهای اخیر، شاهد رشد قیمت نفت و فلزات اساسی در بازارهای جهانی هستیم و از آنجاییکه بورس تهران نیز وابستگی زیادی به قیمت های جهانی دارد، این موضوع میتواند یکی از محرک های اصلی برای ادامه روند صعودی باشد. البته به شرط آنکه قیمت ها در بازارهای جهانی، پایدار بماند. البته در روزهای قبل، در خصوص زمان احتمالی نوسان در بازار بورس تهران صحبت کرده بودم. موضوع بعدی، بحث بودجه کشور است که به زودی توسط دولت به مجلس ارائه خواهد شد. این موضوع نیز میتواند تاثیر مثبت یا منفی در بورس تهران بگذارد. موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز همچنان مطرح است و شاید این موضوع (در صورت محقق شدن برای هر شرکت)، بتواند پتانسیل جدیدی برای رشد در آن نماد فراهم کند. در حقیقت، بورس تهران به منطقه ای رسیده که برای کسب سود، باید تحلیل عمیق تری نسبت به گذشته داشته باشیم. اگر در طول یکسال گذشته، با هر سهمی سود کردید، از این پس باید با تحلیل جلو بروید.  

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۸
خانم منافی

نظرات (۲)

باسلام و عرض ادب

روزتون پر از برکت و شادی ان شاءالله 

یه مقدار کماسه رو ۱۶۸۰ خریدم، یه مقدار پترول هم دارم ک چه تو بالا رفتن چه تو ریزش کردن سهم سنگینی هست، البته تو افت اخیر بازار هم کمترین افت رو داشت تو سبد سهام من، به نظرتون با کماسه ۱۷۷۰ جا به جا کنم؟

پاسخ:
میدونی که این تغییری که میخوای بدی، اگرچه سبدت رو شارپ میکنه، ولی ریسک رو هم زیاد میکنه
اگه این ریسک رو قبول میکنی، انجام بده
اگه خود من بودم، این ریسک رو قبول میکردم. 
بالاخره، تا ریسک بیشتر قبول نکنیم، سود بیشتر هم نمیتونیم انتظار داشته باشیم. 
کماسه به نظرم خشک شده و آماده برای حرکت جدید شده
فقط یکی از سهامداران درصدی حقیقی چند روزی هست که فروشنده شده و بازیگر سهم میخواد مطمئن بشه که اگه اون شخص فروشنده هست، در همین قیمت ها سهامش رو جمع کنه.
خیالش که از اون شخص راحت بشه، حرکت جدید رو شروع میکنه. 

با سلام

وقت بخیر

درخصوص "حفارس" با توجه به اینکه سهم این فرصت رو داشت که بازگشایی با قیمتهای بهتری رو داشته باشه ولی این اتفاق نیافتاد

توصیه جنابعالی شناسایی ضرر یا همچنان داشتن صبر هست ؟

از وقتی که میگذارید سپاسگزارم

پاسخ:
به نظرم تا پایان آذر باید به حفارس فرصت بدی.