بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

ورود نقدینگی قدرتمند به بورس تهران، باعث شده تا هر عرضه ها نتوانند دوام بیاورند و بورس تهران همچنان بتواند به رکورد شکنی های خود ادامه دهد. عدم جذابیت در بازارهای موازی و سرایت بورس به اقشار بیشتری در جامعه، باعث ورود نقدینگی جدید به بورس تهران شده است. به نظر میرسد این روزها، سهامداری نیز در بین مردم عادی، تبدیل به یک مد شده باشد. بازدهی بورس تهران از ابتدای سال تا امروز، از 100 درصد عبور کرده و این در حالی است که شاخص هم وزن، بازدهی بیش از 250 درصدی را تجربه کرده است. بازدهی های رویایی که باعث جذابیت بیشتر بورس برای عوام شده است. عوامی که هنوز آن روی سکه را ندیده و تجربه نکرده اند. دیروز در خصوص لزوم ایجاد بازار دوطرفه در بورس تهران صحبت کردم. واقعا اگر مسئولین اقتصادی، اقدامی در خصوص راه اندازی فروش استقراضی نکنند، شاید تبعات خیلی بدی گریبان اقتصاد ایران را بگیرد. بورس تهران به علت یک‌طرفه بودن و نداشتن ابزار فروش استقراضی برای خنثی کردن رفتارهای هیجانی، ذاتا مستعد ایجاد حباب‌های قیمتی است. متاسفانه در صورتی که زودتر اقدامی صورت نگیرد، خشک و تر با هم میسوزند و دامن تمام بازار را میگیرد. اگر آن اتفاق بد رخ دهد، دیگر کسی به بنیادی و غیر بنیادی بودن نمادها توجهی نمیکند. از این موارد که بگذریم، برای بازار امروز، انتظار دارم که شاهد شروعی مثبت باشیم. اما در ادامه، مطمئنا دوباره با افزایش عرضه ها روبرو خواهیم شد و بازار به تعادل خواهد رسید و اینجا باید ببینیم که تقابل عرضه و تقاضا، بازار امروز را به کدام سمت خواهد برد. اگرچه همه ما بازار سبز و سود را دوست داریم. اما برای مستمر بودن این سودها، امیدوارم بازار هرچه زودتر از هیجان خارج شود و به مدار تحلیل بازگردد. 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۸
خانم منافی

نظرات (۱)

۰۸ دی ۹۸ ، ۰۸:۴۹ احسان وثوقی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

صبحتون بخیر و شادی

خانم منافی ماها که اون روی سکه بورس رو هم دیدیم!!! واقعا میترسیم

بنظرتون  سهم هایی که در *** معرفی کردید (اپرداز، دانا، حفارس) که من در سبد دارم وقت خروج میدن یا کم کم خارج بشیم 

سپاس از همراهیتون

پاسخ:
یکی از نکاتی که من در زمان معرفی سهم در نظر میگیرم، قابلیت نقد شوندگی سهام هست که در صورتیکه شرایط بازار خراب بشه، با توجه به حجم معاملات، در سهم گیر نکنید.
در خصوص خروج یکباره یا خروج پله ای هم، بستگی به میزان سهام شما داره
اگه تعداد سهام خیلی زیاد نیست، خروج یکباره هم میتونید انجام بدین
یا مثلا میتونی از استراتژی فروش 50 درصد در مقاومت استفاده کنی.