بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۱۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 13 بهمن 1398

همانطور که دیروز از افزایش عرضه ها صحبت کرده بودم، دیدیم که شاخص کل بعد از رشد اولیه، در نهایت کار خود را با افت 1000 واحدی به پایان رسانید. برای بازار امروز هم، انتظار دارم بازار کار خود را در ساعت اولیه، با افزایش عرضه ها آغاز کند. اما به دلیل اینکه هنوز ورود نقدینگی قدرتمند در بازار ادامه دارد، انتظار میرود که در ساعت پایانی بازار، شاهد شرایط بهتری باشیم. پس همانطور که قبلا هم اشاره کردم، از فرصتهایی که بازار به شما میدهد، نهایت استفاده را ببرید. گاهی دنبال سهامی هستید که در حالت عادی، فرصت خرید در قیمتهای خوب نمیدهند. اما ممکن است با ایجاد جو هیجانی منفی، بتوانید آن نمادها را در قیمتهای خوب خرید کنید. پس اگر نقدینگی دارید، نیمه اول بازار امروز شاید فرصت خوبی برای خرید باشد. البته تاکید میکنم که هر نمادی، ارزش خرید ندارد. صحبت من فقط در خصوص نمادهای ارزنده و غیر حبابی است.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۳
خانم منافی

نظرات (۳)

۱۳ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۱۱ هادی خدایی

سلام سرکار خانم منافی

سهم‌ بانک دی دارم می خوام ببینم تا کی باید نگه دارم؟ شما گفته بودید افزایش سرمایه می خواد بده ، می خوام‌ ببینم مثل سایر بانک ها که افزایش سرمایه مثلا ۳۰۰ درصدی دادن تو‌ یک روز ، این هم این طور می خواد بشه؟

 

سهم خگستر و‌پتایر  را دارم، اینا خوب هستن؟ تا کی نگه دارم به نظرتون اگه خوب هستن؟

پاسخ:
بانک دی هم افزایش سرمایه داره و اگه بانک مرکزی بهش اجازه بده، افزایش سرمایه خیلی سنگینی داره. خیلی بیشتر از 300 و 400 و حتی 1000 درصد! :)
ولی مطابق آخرین بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها نمیتونن از محل سرمایه گذاری های خودشون افزایش سرمایه بدن و به همین دلیل، بازار دیگه تمایلی به بانک دی نشون نمیده. چون محل افزایش سرمایه بانک دی، نیروگاه دماوند بود که مطابق بخشنامه بانک مرکزی، بانک دی نمیتونه از این محل افزایش سرمایه بده مگه اینکه اونو بفروشه. ولی باید ببینیم که بانک دی میفروشه و اگه بفروشه، کسی پیدا میشه که بتونه اونو بخره یا نه.
پس میبینی که اما و اگر زیاد داره.
همین امروز یک سهم بانکی جدید در کانال VIP معرفی کردم که به نظر من، برای رشد قیمت، اما و اگر کمتری داره و اگه من بودم، تعویض میکردم.

پتایر هم تارگت ما بالای 3000 تومان بود.
نمیدونم شما از چه قیمتی با پتایر هستی ولی امروز سهم به محدوده بالای 3000 تومان رسید و به نظر من تو هم در قیمت بالای 3000 تومان میتونی با سهم تازه نفس تعویض کنی.

خگستر رو براش حد ضرر جدید بذار و نگهدار
حدضرر جدید خگستر 1300 تومان هست. پس تا زمانیکه خگستر بالای 1300 تومان معامله میشه، میتونی با تارگت اولیه 1800 تومان نگهداری کنی
هرچی قیمت سهم بالاتر اومد، حدضرر هم میاری بالاتر :)

۱۳ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۵۹ هادی خدایی

سلام سرکار خانم منافی

سهام‌های بانک دی، پتایر ، خگستر   ، این هاخوب هستن؟ من دارمش

ن، می خواستم ببینم نگه دارم؟ تا کی نگه دارم؟

پاسخ:
قبلا جواب دادم هادی جان.
۱۳ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۵۸ هادی خدایی

خیلی ممنون از راهنماییتون

با توجه به کفته های خوبتون ، سهم‌بانک دی و سهم پتایر رو‌می فروشم، اگه لطف کنید بین سهم هایی که گفتید کدومو پیشنهاد می دید که با این دو‌سهم عوض کنم، که هم سود خوبی داشته باشه و هم میان مدت باشه، (بلند مدت نباشه لطفا)

ممنون میشم اگه بگید

سپاس از شما

پاسخ:
سهامی که در کانال  معرفی میکنم، کوتاه مدت یا میان مدت بودن اونا رو مشخص کردم.
در حقیقت، به غیر از نماد کگل که بلند مدت هست و من به شما توصیه نمیکنم و با روحسات و استراتژی شما فرق داره
بقیه مواردی که همین دیروز معرفی شد، خوب هستند. 

اگه حاضر هستی ریسک بیشتر قبول کنی، ولیز در قیمت منفی خوبه بخری
وگرنه، بانک سامان بگیر
تارگت و حد ضرر و بقیه موارد هم در کانال  گفتم و از اونجا نگاه کن.