بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۱۶ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 14 بهمن 1398

همانطور که در متن دیروز نیز گفته بودم، شاخص کل کار خود را با منفی شروع کرد و بعد از افت حدود 4000 واحدی، با افزایش تقاضا روبرو شدیم و در نهایت بازار کار خود را با رشد 2000 واحدی در شاخص کل به پایان رسانید. همانطور که بارها به موضوع ورود نقدینگی اشاره کرده ام، این موضوع مهم، فعلا تنها عامل ادامه روند صعودی بازار است که به دلیل حجم زیاد این نقدینگی، فعلا بازار فرصتی برای اصلاح نیز پیدا نکرده است. البته چند روزی است که میزان نقدینگی، به ثبات نسبی رسیده و در محدوده ای معین، قرار گرفته است. در حقیقت، میانگین ارزش معاملات بورس و فرابورس، چند روزی است که حوالی 5000 میلیارد تومان ثبت میشود و در همین محدوده، آرام گرفته است و فعلا خبری از افزایش این مبلغ نیست. با این حساب میتوان اینگونه برداشت کرد که دیگر خبری از ورود پول سنگین نیست. ادامه روند صعودی بازار، یا به ورود نقدینگی جدید نیاز دارد یا به بهبود شرایط بنیادی (اقتصادی یا سیاسی). در غیر اینصورت، باید منتظر کاهش رشد بازار باشیم. در بازارهای نرمال در چنین شرایطی، بازار مدتی از نظر زمانی اصلاح میکند و یک قدم به جلو و یک قدم به عقب میرود تا قیمت ها در مکان فعلی خود به ثبات برسند و به اصطلاح، کف سازی قیمتی صورت بگیرد و چشم ها به قیمت های فعلی عادت کند (بحث چسبندگی قیمت). اما باز هم مانند همیشه تاکید میکنم که در همین بازار هم، هنوز سهامی وجود دارند که از ارزش ذاتی خود فاصله دارند و هنوز برای خرید ارزنده هستند. من دائم تلاش میکنم تا این موارد را شناسایی کنم و به دوستان خودم در کانال VIP معرفی کنم.  

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۴
خانم منافی

نظرات (۲)

سلام خسته نباشید خانم منافی, ممنون که هستید انصافا جای حمید خان و حمیدرضا و تک تیرانداز رو خوب پر کردید!!!

این سهم لیزینگ نوسانی اخیر  رو هدف خروج چند بزاریم؟

 

پاسخ:
سلام. من هنوز هم خودم رو شاگرد حمید خان و حمید رضای عزیز میدونم. 
هدفش داخل کانال ذکر شده
1800
۱۴ بهمن ۹۸ ، ۲۳:۲۰ هادی خدایی

سلام

سرکار خانم منافی عزیز

وقتتون بخیر

تحلیلتون در مورد خگستر، غشهد چیه؟

اینارو دارم، به نظرتون نگه دارم یا بفروشم؟

می خوام سود خوب بردارم ازشون

پاسخ:
سلام
راجع به خگشتر که گفتنی ها رو مفصل گفتم بهتون. لطفا با دقت مطالعه کنید 
در مورد غشهد ، 
روند کلی سهم صعودی هست

حد ضرر کوتاه مدت محدوده 3000 تومان
حد ضرر میان مدت محدوده 2700 تومان
حد ضرر بلند مدت محدوده 2300 تومان

بر اساس استراتژی خودت که کوتاه مدتی یا بلند مدتی هستی، میتونی با رعایت این حد ضررها سهم رو نگهداری کنی. 

تارگت میان مدت سهم 4000 تومان هست.