بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۴۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 23 بهمن 1398

بازار با افزایش عرضه ها همراه است و از سوی دیگر، خوشبختانه روند ورود نقدینگی همچنان ادامه دارد. روز دوشنبه شایعه استعفای رئیس جمهور، باعث افزایش مضاعف عرضه ها شد. اما قدرت نقدینگی به گونه ای بود که تقریبا همه عرضه ها را پاسخ داد و تقریبا صف فروشی در بازار، باقی نماند. با تکذیب شایعه فوق، انتظار میرود که امروز از آن فشار حداکثری کاسته شود و بازار شرایط بهتری به خود بگیرد. البته که همه ما میدانیم که بازار نیاز به اصلاح نیز دارد و انتظار نداریم که هر روز رنگ سبز شاخص کل را ببینیم و خود بنده در روزهای قبل، گفته ام که بهترین حالت برای بازار، توقف زمانی و کف سازی قیمت ها در محدوده فعلی (برای یکماه) است و به نظرم به همین سمت در حرکت هستیم. پس بدون نگرانی، بازار را دنبال میکنیم و از این فرصت ها، برای اصلاح احتمالی سبد خود استفاده میکنیم. همانطور که قبلا هم گفتم، هنوز در بازار نمادهایی وجود دارند که پایین تر از ارزش ذاتی خود معامله میشوند و این روزها که عرضه ها در بازار زیاد است، بهترین فرصت برای خرید آنها در کف های حمایتی است. 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۳
خانم منافی

نظرات (۴)

۲۳ بهمن ۹۸ ، ۰۹:۲۵ احسان وثوقی

سلام

صبحتون بخیر و شادی

سبدم شامل موارد زیر هست:

1. کماسه 50 درصد سربه سر

2. افرا 24 درصد، 30 درصد سود

3. های وب 6درصد سربه سر

4. دانا 20درصد، 15 درصد سود

لطفا در مورد نحوه استراتژی راهنمایی بفرمایید

بسیار سپاسگزارم

پاسخ:
کماسه امروز 3800 تومن معامله میشه
چطوری سر به سر هستی؟
مگه اینکه امروز خریده باشی :)

کماسه رو نگهدار
به نظرم تا آخر فروردین، بازدهی خوبی بده
اونجا از محل فروش همه یا بخشی از کماسه، استراتژی جدید رو مشخص میکنیم. بستگی داره تا اون موقع، انتظارات ما رو برآورده میکنه یا نه.

به صورت کلی این رو بدون که قراره با بخشی از سبد نوسانگیری کنی و بخش اصلی رو در سهام پر پتانسیل و کم ریسک نگهداریم.

سلام. خوشحالم بعد از چند سال بالاخره تیم حرفه ای حمید خان رو اینجا پیدا کردم. ممون میشم اگه راجع به پورتفوم نظر بدید

وبملت 42%

سامان 17%

کماسه 30%

آکنتور 11 %

بغیر از سامان و آکونتور بقیه توی سودم. به نظرتون معقوله اگه وبملت رو کم کنم و سامان یا کگل اضافه کنم. ریسک پذیری متوسط.

با تشکر

پاسخ:
سبدت خوبه
ولی توجیه نداره 2 تا بانکی در سبد داشته باشی
البته که هر 2 بانکی خوب هستند.
امروز بانک ملت حوالی مثبت 5 هست و بانک سامان در منفی معامله میشه
به نظرم مقداری از بانک ملت کم کن و به بانک سامان اضافه کن
بقیه رو هم بیمه دانا بگیر

این به معنی بد بودن بانک ملت نیست. ولی بهتره گاهی با سهام خوب تازه نفس تعویض کنیم. 

اینطوری یک سبد با ریسک کم داری که میتونی انتظار سود معقول هم داشته باشی.
۲۳ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۲۰ احسان وثوقی

سلام

بله حق با شماست، اشتپ شده بود!

کماسه 5 درصد در سود هستم، بنابراین با 50 درصد باقیمانده باید نوسانگیری کنم

البته خانم منافی من در این 5-6 سالی که وارد بورس شدم خیلی خوب نتونستم نوسانگیری کنم(مشغله کاری و ترس...)، اغلب اوقات میان مدت و بلند مدت کار کردم

لطفا اگر امکانش هست بوقتش کمی بیشتر برام توضیح بدهید و نقاط ورود و خروج هر سهم جهت نوسانگیری رو بفرمایید

یک نکته دیگر رو هم بگم تقریبا 55 درصد در پرتفوم(260 میلیون) کنتور داشتم  که وکیل مجزا گرفتم و شکایت حقوقی در شعبه شهید بهشتی ثبت کردم و دو ساله پرونده در دادگاه هست بتازگی قاضی دستور بررسی و قرار کارشناسی رو صادر کرده و باید پول واریز کنم، بنظرتون دادگاه من بجایی میرسه یا بیخودی دارم پول دادگاه و وکیل میدم

اگر صلاح میدونید کل مطلب رو حذف کنید

خداخیرتون بده، ممنون که هستید

سپاس مجدد

پاسخ:
مجبور نیستی نوسانگیری کنی
اون بخش از پولی که برای نوسانگیری هست رو برای سهام کوتاه مدتی که معرفی میکنم سرمایه گذاری کن
سهام کوتاه مدتی، همونایی هست که با دید یکماهه یا نهایتا 2 ماهه معرفی میکنم.

در خصوص کنتورسازی و شکایت شما هم، یا مشکل همه با هم حل میشه یا مشکل هیچکس حل نمیشه! :)

سلام به همه دوستان زحمت کش پشت فرمون . خیلی خوشحالم که این تیم بی نظیر رو دوباره پیدا  کردم وچند سوال دارم اولن چه کسی پشت فرمون هست وزحمت جواب دادن رو میکشه دوم از استید گلم حمید خان عزیز🌹حمید رضای گل🌹مسیحا بی نظیر(یوزپلنگ)🌹سیاوش خان🌹چه خبر ؟؟؟؟ ودرآخر بی تاب دوستان چون نجاT.علی مساعلی(علی.م)بابی.گرگ بارون دیده.یک نفر از جزیره آدمخوارها.محمد72.بهزاد.خبازی.🌹سایه جناب مسیحا🌹رضا .م و.......هستم.

پاسخ:
سلام. من بیتا منافی هستم از اعضای قدیمی و پشتیبانی تیم وبلاگ قدیمی البته شاگرد کوچک حمید خان. 
البته اینجا یک تفاوتی با وبلاگ قدیم داره و اینه که جواب به سوالات بورسی و بررسی پرتفو و غیره، فقط برای اعضای کانال vip فراهم هست
از اعضای قدیمی هم بعضی از دوستان عضو کانال  هستند و اینجا هم پیام میذارن 😊