بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۲۹ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 3 اسفند 1398

بالاخره بعد از تعلل 3 ساله ایران در اصلاح قوانین مرتبط با پولشویی و مباره با تروریسم، ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت. این موضوع میتواند باعث فشار فروش در بازار امروز شود. البته کد جدیدی های بورس، عملا تحلیلی از عواقب این موضوع ندارند! اما اقتصاد دانان، به خوبی میدانند که این لیست سیاه، میتواند چه تاثیراتی در اقتصاد ایران بگذارد! از سوی دیگر، انتشار ویروس کرونا در ایران و آماری که روز به روز بیشتر میشود، موضوعی است که آن هم میتواند به جو منفی امروز، اضافه کند! تقاضای من از دوستان این است که هیجانی تصمیم نگیرند. اگر سهمی دارید از از لحاظ بنیادی خوب است، آن را نگهداری کنید. ضمن اینکه با توجه به نقدینگی موجود در بازار، من انتظار ندارم که جو منفی امروز، طولانی باشد. در این خصوص من 2 سناریو پیش بینی میکنم. در سناریوی اول که کمی خوشبینانه نیز است، بازار امروز کار خود را با فشار فروش آغاز میکند و همین امروز در ساعت پایانی بازار، تقاضا افزایش پیدا میکند و بازار به تعادل میرسد. اما در سناریوی دوم که معقول تر است، بازار نهایتا تا 2 یا 3 روز فشار فروش دارد و بعد از آن، به تعادل میرسد و همه چیزهای منفی را فراموش میکند! پس در هر 2 سناریو، ترسی از ریزش بازار نیست و فقط شاهد یک اصلاح کوچک خواهیم بود. بنابراین شما هیجان تصمیم نگیرید و اگر هم قصد فروش سهام خود را دارید، این کار را بر اساس استراتژی از پیش تعیین شده خود انجام دهید. نه اینکه گرفتار هیجان شوید.  

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۳
خانم منافی

نظرات (۴)

سلا و دورود.

در مورد سهام افرا چه کنیم بهتره؟ نگهداری کنیم تو این وضعیت؟

پاسخ:
سلام در کانال توضیح دادم
۰۳ اسفند ۹۸ ، ۱۰:۲۸ داود حاجیلوئی

سلام و عرض ادب

۰۳ اسفند ۹۸ ، ۱۰:۳۲ احسان وثوقی

سلام صبح بخیر

ممنون بخاطر معرفی سهام های درجه یکتون

 صلاح میبینید افرا رو در سود فعلا بدیم بره، بعد مجددا وارد بشیم

ممنون

پاسخ:
سلام
در کانال توضیح دادم

سلام

لطفاً در مورد فرمول محاسبه افزایش تعدید سهمهای کماسه توضیح بفرمایید. چون من در سود بودم ولی الان که تعدید سهمها تغییر کرده وارد ضرر شدم! ضمناً کی سهام حق تقدم به پرتفو اضافه میشود؟

پاسخ:
سلام
مورد اول اینکه افزایش سرمایه که تایید شده از انباشته بوده پس ح تقدم نداره!
مورد دوم اینکه بر فرض اگه شما 100 تا سهم قبل از افزایش سرمایه داشته باشید بعد از افزایش سرمایه حدود 36 درصدی، 136 عدد سهم خواهید داشت
تعداد سهم رو در 1.36 ضرب کنید سهام جدید مشخص میشه
البته اضافه شدن سهام جایزه (ناشی از افزایش سرمایه از انباشته) حدود یک الی 2 ماه زمان خواهد برد ولی من انتظار دارم قبل از عید شرکت کارهاشو انجام بده