بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۱۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 16 اردیبهشت 1402

شاخص کل بورس تهران وارد منطقه مقاومتی 2.5 میلیون واحد شده است و در همین راستا روز چهارشنبه شاهد فشار فروش در بازار بودیم. از سوی دیگر، ورود نقدینگی همچنان به بازار ادامه دارد و این ورود نقدینگی به گونه ای بود که همه عرضه ها را پاسخ داد و بیشترین ارزش معاملات به ثبت رسید. البته در نهایت شاخص کل کار خود را با افت 3600 واحدی به پایان رسانید که بسیار ناچیز است.

تصویب قانون مالیات بر سرمایه که به تازگی به تصویب رسید، تکلیف برخی از پول های سرگردان را مشخص کرد. اینکه تصویب این قانون همزمان با دوره رونق بورس اتفاق افتاد، طبیعی است که پول های سرگردان را به سمت بازار بورس هدایت کند. جاییکه فعلا از این قانون، در امان است! با یک تحقیق میدانی انجام شده در روزهای گذشته توسط دوستان ما در مجموعه، سرچشمه عمده نقدینگی که این روزها به بازار بورس وارد میشود، از محل پول هایی است که برای خرید خانه و آپارتمان کنار گذاشته شده بود و صاحبان این پول ها، از آنجاییکه هنوز نتوانسته بودند خانه مناسب را با قیمت مناسب در بازار پیدا کنند، با مشاهده رونق در بازار بورس، تصمیم گرفته اند که فعلا این نقدینگی را به بازار بورس وارد کنند و بعد از کسب سود و شروع رکود مجدد در بازار، این پول را مجددا از بازار خارج خواهند کرد و احتمالا مقصد بعدی آن، مجددا بازار مسکن خواهد بود که احتمالا تا آن زمان، قیمت ها نیز در آن بازار، منطقی تر شده است! 

از موارد بالا که بگذریم، اگرچه بورس تهران به محدوده مقاومتی خود رسیده، اما حال بازار خوب است و جایی برای نگرانی نیست. فقط در چنین شرایطی، باید برای خریدهای جدید، احتیاط بیشتری انجام دهید و هر سهمی را با هر قیمتی، خرید نکنید و در زمان خرید، همیشه یک نکته را در انتخاب سهم خود در نظر داشته باشید. اینکه سهمی را بخرید که اگر بنا به هر دلیلی، شرایط بازار تغییر کرد و شما صاحب اول و آخر سهام خریداری شده بودید، آن سهم، ارزش نگهداری داشته باشد!   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۶
حمیدرضا

نظرات (۵)

سلام به همه عزیزان. استاد من الان یک مقداری در سهم کرمان به سودهی رسیدم. نظر حضرتعالی در مورد این سهم چیه؟ من بمونم در سهم یا با سهمی که فرمودید جایگزین کنم؟ 

ممنون از زحمات شما 

پاسخ:
کرمان هنوز جا داره برای بالا رفتن. ولی روی قیمت حوالی 220 مقاومت خیلی محکمی داره و با توجه به شناوری زیاد سهم، عبور از این مقاومت سخت هست براش و نیاز به یک اتفاق یا خبر بنیادی داره.

اگه من بودم، این کار رو میکردم یا حداقل بخشی از کرمان رو تبدیل میکردم

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید🌹 

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 😘

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص😘 پارسا عزیزم گرگ اعداد 😘

پاسخ:
سلام برادر 🌹

ولی زود از ولبهمن خارج شدیم :(

پاسخ:
بله
گفته بودم که میان مدتی ها همچنان میتونن با سهم بمونن و خروج فقط برای کوتاه مدتی ها بود.
ولی ایرادی نداره
همه سودهای بازار برای ما نیست :)

سلام

غشصفا چند روز دیگه حرکتشو شروع میکنه و آیا میشه ۵۰٪ پرتفو رو بهش اختصاص داد؟

پاسخ:
منتظر اعلام قیمت جدید شیر هست.

در خصوص درصد سبد، مشکلی نداره اگه 50 درصد هم اختصاص بدی. به شرط اینکه ریسک های افزایش درصد سهم در سبد رو هم بدونی.
ولی به صورت کلی، وضعیت بنیادی خوب هست و از نظر بنیادی، مشکلی نداره. این فروشنده های سمج رو که خالی کنیم، حرکت سهم راحت تر انجام میشه. 
۱۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۰۸ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود به استاد گرامی و همکاران (شکیبا)

سپاس برای پیام آغازین

پاسخ:
سلام برادر