بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

۳۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۰ ب.ظ

بورس هم تعطیل شد

 

از صبح امروز (دوشنبه) خبری در رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز منتشر شد که در این خبر علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد:

⭕️ به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

⭕️ با توجه به اخبار منتشر شده، دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا از تعطیلی بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خبر داد  که به دنبال این خبر محمدحسن ابراهیمی سرو علیا نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در روزهای (سه‌شنبه، شنبه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۴:۰۰
خانم منافی
دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۴ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 28 تیرماه 1400

دیروز بورس تهران مجددا با افزایش عرضه ها روبرو شد و شاهد مقداری خروج نقدینگی نیز بودیم. اما حجم معاملات همچنان در محدوده ای است که میتوان به آن اتکا کرد و هنوز جایی برای نگرانی نیست. نقدینگی موجود در بازار، از گروهی به گروه دیگر در حال گردش است و همین موضوع باعث شده تا شرایط نوسانی بازار همچنان باقی بماند. به هر حال، برای صعود کلی بازار، نیاز به جذب نقدینگی بیشتر است و هنوز این اتفاق محقق نشده که البته تحقق این مهم، نیاز به رفع برخی ابهامات در خصوص آینده اقتصادی و سیاسی کشور است. مخصوصا اینکه تغییر بنیادی بزرگی در ایران رخ داده و قرار است تفکر جدید و متفاوتی از آنچه امروز حاکم است، به زودی اداره کشور را بر عهده بگیرد. از اینرو، سوالات و ابهامات زیادی در پیش روی فعالان بازار قرار دارد و بدون داشتن یک چشم انداز روشن، نمیتوان انتظاری بیش از این داشته باشیم. البته چیزی که من در کف بازار میبینم، تا حدودی اعتماد به بازار باز گشته است! البته این اعتماد، فعلا در بین فعالان قدیمی بازار است. یعنی آنهایی که خانه اول و آخرشان، همین بازار بورس است و در هر حالتی، در بازار می مانند! این افزایش حجم معاملات که در یکماه اخیر اتفاق افتاده، از سوی همین افراد است. اما با توجه به عمقی که بازار بورس تهران در یکسال گذشته پیدا کرده، برای فتح قله های جدید، نیاز به جلب اعتماد طیف بیشتری از مردم است. بنابراین باید همچنان منتظر بمانیم. البته شرایطی که اکنون از بورس تهران ارائه کردم، شرایط بدی هم نیست و در این شرایط، هم افراد نوسانگیر میتوانند منتفع شوند و هم افرادی که دید میان مدت دارند، میتوانند در شرایط فعلی، با صبر و حوصله، سهام خوب را در قیمت های مناسب به سبد خود اضافه کنند. بنابراین شما نیز ابتدا، استراتژی خود را مشخص کنید و بر اساس آن، از شرایط موجود، بهره لازم را ببرید. از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز غلیرغم فشار عرضه ها، میتواند شرایطی بهتر از دیروز را تجربه کند!     

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۰۸:۳۴
خانم منافی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۴:۳۰
خانم منافی
يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۱۵ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 27 تیر 1400

 

فشار فروش امروز ، فرار از مجمع یا  شایعه تعطیلی سه روزه؟!

 

شاخص کل 1.302.914 ( 8 هزار و 326 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 400.326  ( 2 هزار و 260 واحد کاهش)  


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  شستا و برکت   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی  مربوط به دی و شاوان بود. 

 

  •  ارزش معاملات خرد بورس:   4 هزار و 863  میلیارد تومان
  • مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  6 هزار و  675 میلیارد تومان 

 

  • ارزش صف های خرید در پایان بازار : 504 میلیارد تومان
  • ارزش صف های فروش در پایان بازار :   هزار و 107 میلیارد تومان

 

  •   خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  260 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی )

yesامروز خروج  34   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / 2 هزار   و 219 میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در تیرماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۵
خانم منافی
يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 27 تیرماه 1400

همانطور که انتظار میرفت، دیروز بورس تهران با افزایش تقاضا روبرو شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات در سال 1400 اتفاق افتاد. دیروز ارزش معاملات به حدود 7500 میلیارد تومان رسید که در حقیقت، یک قدم بالاتر از حد تعادل بازار در این روزها بود و میتواند نشانه ای برای خوشبینی بازار به عبور شاخص کل از این مقاومتی باشد که در آن قرار گرفته است. اما در خارج از بورس خودمان و در بورس کالا، این روزها مجددا شاهد یکسری حرکات نخ نما برای داغ کردن برخی اقلام از جمله سیمان و میلگرد هستیم! کالاهایی که تا چند روز قبل به وفور در بازار با قیمت مناسب وجود داشت، به یکباره از بازار ناپدید میشود و دیروز قیمت آن در بورس کالا، رکوردهای عجیب میزند و در نهایت این معاملات باطل میشود! کمیاب شدن سیمان در زمانی رخ میدهد که بازار مسکن تقریبا به رکود وارد شده و تعداد پروانه های صادر شده برای ساخت و ساز نیز کاهش محسوسی پیدا کرده است و عملا مصرف سیمان و البته مبلگرد، کاهش پیدا کرده است. اما در چنین شرایطی، به یکباره این اتفاق رخ میدهد و کسی هم خبر ندارد که پشت پرده، مافیای مسکن قرار دارد که در تلاش برای حفظ قیمت مسکن و حتی افزایش قیمت آن است! از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز توجه ویژه ای به نمادهای گروه سیمان خواهد داشت و احتمالا این گروه بتواند امروز، پر تقاضا ظاهر شود. همانطور که قبلا نیز گفته بودم، شرایط بازار به گونه ای است که بر اساس اخباری که منتشر میشود، نقدینگی موجود در بازار، بین گروه های صنعت و به صورت دوره ای، می چرخد! و امروز نیز احتمالا نوبت به گروه سیمان است! موضوع جدیدی برای گفتن نیست. جز اینکه مانند همیشه از دوستان تقاضا دارم که از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. در طول بازار اگر مورد خاصی برای نوسانگیری یا خرید کوتاه مدتی مشاهده کردم، خدمت دوستان در گروه خصوصی اعلام خواهم کرد.  

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۰۸:۳۲
خانم منافی
شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۰ ب.ظ

خلاصه بازار امروز  / 26  تیر  1400

 

رکورد شکنی ارزش معاملات خرد در غیاب بزرگان

 

شاخص کل 1.311.220 ( 5 هزار و 724 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 402.583  ( 971 واحد افزایش)  


 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  شپنا و شتران   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی  مربوط به لطیف و حآسا بود. 

 

  •  ارزش معاملات خرد بورس:   5 هزار و 53  میلیارد تومان
  • مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  7 هزار و  435 میلیارد تومان 

 

  • ارزش صف های خرید در پایان بازار : 680 میلیارد تومان
  • ارزش صف های فروش در پایان بازار :   هزار و 145 میلیارد تومان

 

  •   خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  127.6 میلیارد تومان ورود پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقوقی به حقیقی )

yesامروز خروج  146   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / 2 هزار   و 185 میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در تیرماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۴:۰۰
خانم منافی

خب!، در هفته گذشته بازار با رسیدن به محدوده مقاومتی، با افزایش عرضه ها روبرو شد و نتوانست از محدوده مقاومتی 1.31 میلیون واحد عبور کند و چند روزی را با نوسان و فشار فروش سپری کرد. از سوی دیگر، دیدیم که خریدارها نیز عقب نشینی نکردند و منفی های بازار را میخریدند! این موضوع باعث شد تا سطح ارزش معاملات در بالای محدوده تعادلی 6000 میلیارد تومان، باقی بماند. در چنین شرایطی، میتوان اینگونه برداشت کرد بازار تمایلی به ریزش ندارد و باید منتظر عبور از مقاومت در کوتاه مدت باشیم! در حقیقت، هفته گذشته بازار در تلاش بود تا انرژی کافی برای عبور از این مقاومت را فراهم کند. به اعتقاد من در هفته جاری و با بازگشایی نمادهای گروه پالایشگاهی، شاخص کل از این مقاومت عبور خواهد کرد. البته با توجه به شرایط اقتصاد حاکم در کشور و همچنین شرایط اقتصاد جهانی، نمیتوان رشد سریعی را برای بورس تهران متصور بود و حرکت فعلی بازار، فعلا در چارچوب متعادل شدن بازار قرار دارد و فعلا با توجه به شرایط موجود و ابهامات زیادی که هنوز پیش روی بازار قرار دارد، نمیتوان سقفی بالاتر از محدوده 1.42 میلیون واحد برای بازار در نظر گرفت! و تا رسیدن بازار به محدوده بیان شده، باید با روند کلی بازار همراه بود و شرایط و مولفه های اقتصادی و سیاسی را با دقت بیشتری زیر نظر گرفت. البته که اگر ابهامات موجود به نفع بازار شفاف شود، میتوان به اهداف بالاتر نیز فکر کرد. اما بهتر است پله پله جلو برویم و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم. از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز انتظار دارم کفه ترازو به نفع خریداران، سنگین تر باشد و شاهد برتری تقاضا بر عرضه باشیم. این موضوع باعث میشود علیرغم نوسانات موجود در بازار، در نهایت رنگ غالب در بازار، سبز باشد.    

۹ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۰۷:۵۸
خانم منافی
چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۱۰ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 23 تیر 1400

 

رفت  و برگشت شاخص کل روی خط مقاومت

 

شاخص کل 1.305.490 ( هزار و 601 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 401.613  ( هزار و 271 واحد افزایش)  


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #شستا و #شپنا   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #دی و #فگستر بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:    4 هزار و 491  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  6 هزار و  567 میلیارد تومان 

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : 760 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :   هزار و 135 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  8.5 میلیارد تومان ورود پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقوقی به حقیقی )

🟢امروز خروج  78   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / 2 هزار   و 39 میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در تیرماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۱۷:۱۰
خانم منافی
چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۷:۵۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 23 تیرماه 1400

بورس تهران در برخورد به مقاومت، دیروز با نوسان نسبتا زیادی همراه بود و شاخص کل با یک رفت و برگشت، در نهایت به نقطه آغازین خود بازگشت. چیزی که دیروز در بازار قابل توجه بود، افزایش حجم خریدها در زمان منفی شدن سهام بود. در حقیقت، هرچه بیشتر نمادهای منفی میشدند، حجم معاملات در آن نمادها افزایش پیدا میکرد که نشان دهنده این است که بازار به ارزندگی سهام در این محدوده قیمتی، اعتقاد دارد. از سوی دیگر، بازارهای موازی نیز در رکود قرار دارند و همین موضوع باعث شده تا خروج نقدینگی از بازار نیز متوقف شود. همانطور که در روزهای قبل گفته بودم، شاخص کل در محدوده 1.31 میلیون واحد با مقاومت مهمی روبرو است و رفتار این روزهای بازار و افزایش عرضه ها، با توجه به قرار گرفتن در این محدوده مقاومتی، طبیعی است. تا زمانیکه شاخص کل در بالای محدوده 1.24 میلیون واحد قرار داشته باشد، جایی برای نگرانی نیست و روند کوتاه مدت بازار را میتوانید همچنان صعودی در نظر بگیرید. اگر بخواهید نقشه راه بازار را در ذهن خود ترسیم کنید، باید بگویم که شاخص کل توان عبور از مقاومت فعلی را دارد و میتواند در روزهای آینده از این محدوده مقاومتی عبور کند. در اینصورت، میتوان مهمترین مقاومت پیش روی بازار را جایی در حوالی 1.38 تا 1.42 در نظر گرفت. به اعتقاد من، اگر اتفاق ناگواری رخ ندهد، دستیابی به اعدادی که در بالا گفتم، به راحتی محقق خواهد شد! از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز انتظار دارم که بازار در ساعت اولیه، کار خود را با تعادل و البته تمایل به رنگ های قرمز آغاز کند. اما انتظار میرود در نیمه دوم بازار، شرایط بهتر دنبال شود و ضمن افزایش تقاضا، مجددا بازار تمایل خود به رنگ سبز را نشان دهد. بنابراین، دوستانیکه نقدینگی دارند و با اصول نوسانگیری نیز آشنایی دارند، میتوانند از فرصت های نوسانگیری ابتدای بازار، استفاده کنند.    

۱۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۰۷:۵۸
خانم منافی
سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۷ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 22 تیر 1400

 

رفت  و برگشت شاخص کل روی خط مقاومت

شاخص کل 1.303.890 ( 446 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 400.341  ( 312 واحد کاهش)  


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #کاما و #ثنوسا   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #دی و #وگستر بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:    5 هزار و 244  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  6 هزار و  757 میلیارد تومان 

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : 408 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :   هزار و 442 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  3.7 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی )

🟢امروز خروج  116   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / هزار   و 961 میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در تیرماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۰ ، ۲۱:۲۷
خانم منافی