بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۳۷ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 18 اردیبهشت 1402

دیروز شاهد بزرگترین ریزش شاخص کل و شاخص هم وزن بودیم. مطابق معمول، رفتارهای هیجانی در بازار مشهود بود و ترس در بازار، حاکم شده بود. اکثر فعالان بازار، سناریوی وحشتناک سال 1399 را برای خود تصور میکردند و اقدام به فروش سهام میکردند. البته که همه ما انتظار شروع اصلاح بازار را داشتیم و در متون افتتاحیه روزهای گذشته، چندین بار به آن اشاره کردیم. اما متاسفانه رفتارهای هیجانی در خرید، باعث شد تا این اصلاح، چند روز دیرتر و البته با قدرت بیشتر محقق شود. در این بین، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هرگز نباید شرایط بازار امروز را با بازار سال 1399 مقایسه کنید. نه در صعود و نه در اصلاح. فقط به عنوان یادآوری به دوستان بگویم که 4 سال قبل، شاخص کل بورس تهران، بعد از چند سال رکود فرسایشی، به سختی توانست خود را به کانال 90.000 واحد برساند و درست از همانجا، صعود بازار شروع شد. اما امروز شرایط به گونه ای تغییر کرده که فقط در معاملات دیروز، شاخص کل، 95000 واحد ریزش کرد! یعنی بیشتر از اندازه همه شاخص کل تا آن زمان! و متاسفانه شرایط تورمی کشور به گونه ای است که من شخصا تعجبی نخواهم کرد اگر  4 سال بعد، صعود یا نزول روزانه شاخص کل را در عددهای میلیونی ببینم! و نیازی به توضیح نیست که بگویم، برای صعود و نزول میلیونی در شاخص کل، خود عدد شاخص باید در چه محدوده هایی باشد!

از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز نیز کار خود را با فشار فروش آغاز خواهد کرد و مطمئنا این فشار فروش مخصوصا در نیمه اول بازار، مشهود خواهد بود. اما توقع دارم که در نیمه دوم بازار از این فشار فروش کاسته شود و شرایط برای تعادل بازار در روز سه شنبه فراهم شود. پس هنوز جایی برای نگرانی نیست و تلاش کنید از رفتارهای هیجانی پرهیز کنید. اگر بخواهم توصیه جسورانه ای بکنم، حتی به افراد ریسک پذیر توصیه میکنم که اگر نقدینگی آزاد دارند، در سهامی که وضعیت بنیادی خوبی دارند و تا 2 روز قبل، خرید آنها در قیمت های مناسب سخت یا غیر ممکن بود، در منفی های امروز اقدام به خرید کنند! فقط تاکید میکنم که منظور من از بیان این مطلب، خرید سهام پروژه محور نیست و در خصوص نمادهایی که توسط برخی افراد، به صورت پروژه ای به قیمت های حبابی رسیده اند، نظری ندارم! 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۸
حمیدرضا

نظرات (۵)

سلام استاد وقت بخیر خرید شستا توصیه میکنید؟؟

پاسخ:
شستا برای بلند مدت خوبه
ولی برای خرید، چند روز صبر کن
۱۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۱۵ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود و سپاس برای پیام آغازین 

پاسخ:
سلام برادر

فقط مانفهمیدیم شستا با این همه سود سازی زیر مجموعه خودش میخواد به عددی برسونه

خدا قوت به حمیدرضا اقا ما از زمان آکنتور هستیم.هنوز مرید پیام هاتون اول صبح هستیم.اگر کاری از دستمون برمیاد بگید.

پاسخ:
ارادت دارم برادر 

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار ❤

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص🌹 پارسا عزیزم گرگ اعداد 🌹

پاسخ:
سلام برادر 🌹