بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

۲۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۵۳ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 31 مرداد 1400

 

دوی سرعت دارایکم و پالایش یکم نزدیک مقاومت شاخص کل

 

شاخص کل 1.515.482 (15  هزار و 558 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 436.025  ( 7 هزار و 707 واحد افزایش) 
 

🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #سپید و #شستا   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #سمگا و #دی بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   7 هزار و 780  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  10 هزار و  988 میلیارد تومان  (بیشترین ارزش معاملات خرد از ابتدای سال 1400)


🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  هزار و 212 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  863 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  173 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی  )

yesامروز خروج سنگین  468   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / 2 هزار و 677  میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در مرداد ماه
 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۵۳
خانم منافی
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۵۳ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 31 مرداد 1400

بعد از چند روز تعطیلی، امروز بورس تهران در حالی بازگشایی خواهد شد که روند تایید صلاحیت وزرای دولت جدید در مجلس، ادامه دارد. از سوی دیگر، حتما اتفاقات اخیر در کشور افغانستان را شنیده و پیگیری کرده اید. موضوعی که برخی ها آن را برای امنیت ملی ایران، خطرناک میدانند که البته بنده، چنین اعتقادی ندارم! همین موضوع باعث شده تا شاهد افزایش نسبی قیمت دلار در ایران باشیم. موضوع برجام نیز هنوز در هاله ای از ابهام است و البته غربی ها اعلام کرده اند که در انتظار تشکیل دولت جدید ایران هستند تا مذاکرات را ادامه دهند. این ابهامات باعث خواهد شد تا بورس تهران نتواند با قاطعیت به روند صعودی جدیدی که شروع کرده، ادامه دهد. چیزی که برای بازار امروز انتظار دارم، فشار فروش در نمادهای گروه فلزات اساسی است که در روزهای قبل، شاخص کل بورس تهران بخشی از صعود خود را مدیون این گروه بوده است. البته که افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر و ورود آن به کانال 27000 تومانی، ممکن است باعث افزایش تقاضا در این گروه شود و عرضه های سنگین در این گروه ها، خریدار خوبی نیز داشته باشد. اما با توجه به رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی، میتوان انتظار نوسانات بیشتری از بازار داشته باشیم. حدود 50.000 واحد با مقاومت مهم شاخص کل فاصله داریم و ممکن است برخی از فعالان بازار با توجه به مواردی که در صدر این پاراگراف بیان کردم، احتیاط بیشتری انجام دهند و بخشی از سرمایه خود را نقد کنند که این موضوع، باعث افزایش نوسان در بازار خواهد شد. فقط امیدوارم که در این شرایط، رفتار بازار منطقی باشد و کمتر شاهد رفتارهای گله ای! مانند سال گذشته باشیم. چراکه در همین شرایط نیز، تعداد زیادی از نمادهای بازار، هنوز ارزنده هستند.    

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۵۳
حمیدرضا
يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۳۴ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 24 مرداد 1400

 

یک و نیم میلیون رند!

 

شاخص کل 1.500.000 (19  هزار و 197 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 428.315  ( 5 هزار و 625 واحد افزایش) 
 

🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #شپنا و #برکت   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #دی و #هرمز بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   6هزار و 300 میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  8 هزار و  137 میلیارد تومان 

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  هزار و 298 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  919 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  89 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی  )

🔴امروز ورود  135   میلیارد تومان پول به صندوقهای درآمد ثابت / 2 هزار و 209  میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در مرداد ماه
@TsetmcBlog

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۳۴
خانم منافی
يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۴ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 24 مرداد 1400

ارزش معاملات در بورس تهران به صورت معنی داری افزایش پیدا کرده و به محدوده 10.000 میلیارد تومان رسیده و دیروز برای دومین روز متوالی در همین محدوده خود را حفظ کرد. از سوی دیگر شاهد خروج سرمایه ها از صندوق های با درآمد ثابت هستیم. این موضوع نشان میدهد که سرمایه های خارج شده از این صندوق ها، جذب بازار سهام شده و به نظر میرسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد. اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حرکت صعودی بازار باید بر پایه منطق و تحلیل باشد و بازار نباید مجددا تحت تاثیر هیجانات قرار بگیرد. ضمن اینکه نسبت رشد بازار نیز باید همراه با تعادل باشد. در حال حاضر، برخی نمادها از این رشد بازار عقب مانده اند و باید انتظار داشت که در روزهای آینده، نمادهایی که رشد کرده اند، کمی توقف کنند و سایر نمادهایی که لیاقت رشد دارند، فاصله خود را با آنها کمتر کنند. در این بین، اگرچه گروه خودروسازی این لیاقت را ندارد!، اما بر اساس وضعیت نمودار شاخص این صنعت، به نظر میرسد که بتواند نظر بازار را به خود جلب کند. نکته جدیدی برای گفتن نیست جز اینکه آرزو کنیم و امیدوار باشیم که اینبار، مسئولین بازار اجازه ندهند که بازار از کنترل خارج شود و رشد بازار بر پایه منطق و تحلیل صورت بگیرد.  

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۲۴
حمیدرضا
شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۵ ب.ظ

خلاصه بازار امروز  / 23  مرداد  1400

 

شکسته شدن رکورد بیشترین ارزش معاملات خرد از اسفند 99،  در بازار امروز 

 

شاخص کل 1.480.829 ( 3 هزار و 797 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 422.681  ( 342 واحد افزایش) 
 

🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #پارس و #شستا   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #هرمز و #دی بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   7 هزار و 481  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  10 هزار و  19 میلیارد تومان 

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  هزار و 196 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : هزار و 183 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  441 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی  )

✅امروز خروج  354   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / 2 هزار و 344  میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در مرداد ماه
 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۰۵
خانم منافی
چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۰ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 20 مرداد 1400

بورس تهران دیروز با رشد 20.000 واحدی به محدوده 1.45 میلیون واحد رسید. جاییکه با یکی از مهمترین مقاومت های پیش روی بازار روبرو هستیم. از سوی دیگر در این محدوده مقاومتی، دیروز شاهد بیشترین ارزش معاملات در سال 1400 بودیم. در چنین شرایطی، یعنی بازار 2 عقیده دارد. عده اول اعتقاد به اصلاح بازار دارند و فروشنده هستند و عده دوم اعتقاد دارند که این، تازه شروع راه است و بنابراین همه عرضه ها را خریدند. اینکه حق با کدام طرز تفکر است، بحث دیگری است و در آینده مشخص میشود. اما چیزی که ما باید به آن توجه کنیم این است که به هر حال، وارد محدوده اخطار شده ایم و باید بیشتر احتیاط کنیم. چیزی که باید بدانید این است که اگر بازار بخواهد به روند صعودی خود ادامه دهد، باید تا محدوده 1.55 تا 1.6 میلیون واحد به پیشروی ادامه دهد و بعد از آن شاهد اصلاح شاخص کل به همین محدوده فعلی باشیم. از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز قاعدتا پر عرضه خواهد بود و نوسانات در بازار بیشتر خواهد شد. بنده شخصا انتظار دارم که با وجود عرضه ها در بازار و حتی منفی شدن احتمالی شاخص کل، بازار بتواند در روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه دهد و تا مقاومت بعدی به راه خود ادامه دهد. پس هنوز اعلام نگرانی نمیکنم و فقط توصیه میکنم که اگر دید کوتاه مدت در بازار دارید، کمی صبر و احتیاط کنید. ولی اگر دید شما بلند مدت است، داستان متفاوت است! و میتوانید در اصلاح احتمالی بازار، برای اصلاح سبد خود استفاده کنید.   

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۲۰
حمیدرضا
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۴۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 19 مرداد 1400

در ادامه روند صعودی کوتاه مدت بازار، شاخص کل دیروز نیز با ثبت رشد 15000 واحدی، به محدوده 1.43 میلیون واحد رسید. بر این اساس و با توجه به مطالبی که در روزهای قبل خدمت دوستان گفته بودم، حدود 20.000 واحد با اولین مقاومت مهم فاصله داریم. از سوی دیگر شاخص هم وزن را داریم که اکنون به محدوده 412000 واحد رسیده و این شاخص نیز حدود 8000 واحد با اولین مقاومت مهم خود فاصله دارد. بنابراین باید کم کم منتظر افزایش عرضه ها در بازار باشیم. نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که وضعیت نموداری شاخص هم وزن، به گونه ای است که هنوز گارد صعودی خود را حفظ کرده و با این حساب، انتظار دارم این شاخص بتواند با وجود افزایش عرضه ها و با کمی فراز و نشیب، از این مقاومت عبور کند. در صورتیکه این سناریو صحیح باشد، بازار برای مدتی ممکن است از سهام بزرگتر، به سهام کوچکتر شیفت کند. البته این اتفاق، مستلزم همراهی گروه خودروسازی و مخصوصا 2 نماد خساپا و خودرو است که اگرچه از لحاظ بنیادی و بر اساس آخرین گزارش ها، شرایط بسیار بدی دارند، اما ممکن است جدی شدن عرضه محصولات در بورس کالا و خروج از پروسه قیمت گذاری دستوری، شرایط آنها را متحول کند یا حداقل اینکه مانند همیشه، بازار فریب آنها رو بخورد! نکته جدیدی برای گفتن نیست جز اینکه مانند همیشه توصیه کنم که از رفتارهای هیجانی پرهیز کنید و اگر سهام خوبی در سبد خود دارید، نگران بالا و پایین شدن قیمت ها نباشید و اگر روحیه و وقت نوسانگیری دارید، حتما بخشی از سبد خود را برای نوسانگیری در نظر بگیرید.   

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۴۱
حمیدرضا
دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۷ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 18 مرداد 1400

 

پنجمین روز متوالی مثبت بودن شاخص کل

 

شاخص کل 1.433.201 ( 15 هزار و 339 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 412.748  ( 4 هزار و 958 واحد افزایش) 
 

🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #فولاد و #فخوز   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #دی و #کرمان بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   5 هزار و 262  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  7 هزار و  17 میلیارد تومان 

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  هزار و 41 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : هزار و 112 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  26 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی  )

✅امروز خروج  41   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / هزار و 388  میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در مرداد ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۰ ، ۱۹:۰۷
خانم منافی
دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 18 مرداد 1400

اگرچه شاهد نوسانات نسبتا زیاد در بازار هستیم، اما بورس تهران مسیر صعودی کوتاه مدت خود را با وجود همه نوسانات، ادامه میدهد. با مشخص شدن برخی گزینه های کابینه در دولت جدید، بازار نیز واکنش هایی بر اساس تحلیل ذهنی خود انجام میدهند و انتظارات خود را در قیمت ها لحاظ میکنند. به هر حال، جناب رئیسی چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن، بارها در کلام خود از بازار سرمایه حمایت کرده است و اکنون فعالان بازار سرمایه به پیشواز آن وعده ها رفته اند. یکی از مهمترین اقداماتی که دولت جدید با کمک مجلس باید انجام دهد، حذف قیمت گذاری دستوری در همه موارد است که به نظر میرسد عظم جدی (حداقل در کلام دولت و مجلس) در این خصوص وجود دارد. یک موضوع ظریف که در این بین وجود دارد این است که اگر این اتفاق رخ دهد، نه تنها بورس تهران میتواند تاثیر مثبت از آن بگیرد، بلکه شاهد رونق سایر بورس ها از قبیل بورس کالا و بورس انرژی نیز خواهیم بود. به خاطر دارم که در گذشته در خصوص فراکاب ها و جذابیت آنها برای سرمایه گذاری های بلند مدت صحبت کرده ایم. این اقدامات باعث جذابیت بیشتر این نمادها مخصوصا 2 نماد کالا و انرژی در بلند مدت خواهد شد. پس دوستانیکه دید بلند مدت دارند، این موضوع را نیز در نظر بگیرند. از موارد بالا که بگذریم، موضوع جدیدی برای گفتن نیست و توصیه میکنم متن افتتاحیه روزهای قبل را مطالعه کنید و نقاط حمایتی و مقاومتی بازار را که در آنجا بیان کرده ام، در نظر داشته باشید و در خرید و فروش ها، آن سطوح مقاومتی و حمایتی را رعایت کنید.     

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۳۸
حمیدرضا
يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۲۵ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 17 مرداد 1400

شاخص کل مثبت اما سهامداران همچنان در ضرر!

 

شاخص کل 1.418.861 ( 10 هزار و 99 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 407.790  ( 3 هزار و 534 واحد افزایش) 
 

🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #فولاد و #شپنا   و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #دی و #کرمان بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   4 و 408  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  6 هزار و  214 میلیارد تومان 

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  هزار و 3 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : هزار و 27 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  86 میلیارد تومان خروج پول  حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی  )

✅امروز خروج  226   میلیارد تومان پول از صندوقهای درآمد ثابت / هزار و 347  میلیارد تومان (برآیند) خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در مرداد ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۰۰ ، ۲۱:۲۵
خانم منافی