بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

۳۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 31 فروردین 1400

 

شاخص کل مثبت شد اما فقط شاخص سازها مثبت معامله می شدند!

شاخص کل: 1.219.665 ( 2 هزار و  791 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 431.672 (   99 واحد کاهش) 


 🔹معاملات امروز بازار سهام در ادامه افزایش تقاضا در دقایق پایانی روز معاملاتی گذشته،  با سبزپوشی دو شاخص کل بورس و فرابورس همراه شد. اما  عرضه‌ها در نمادهای کوچک فرصت رشد را به شاخص کل هموزن ندادند. 
🔸 ارزش معاملات خرد امروز با رشد محسوس نسبت به روزهای اخیر همراه شد، اما همچنان با ایده آل فاصله زیادی دارد!  همچنین، امروز دومین خروج پول حقیقی از درآمدثابتها از ابتدای سال 1400 محقق شد.
🔹سهام دو گروه «دارو و فرآورده‌های نفتی» در صدر خریدهای سهامداران عمده قرار داشت، این در حالی بود که گروه «بانک» و «سیمان» به دنبال خبر افزایش نرخ سیمان بیشتر مورد توجه سهامداران خرد قرار داشت.

🔸بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به #دارا_یکم و #پالایش و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #وملل و #ذوب بود. 

💠 ارزش معاملات خرد بورس: 2 هزار و 516  تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  3 هزار و  694 میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  151 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 96 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  281 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  474 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

امروز  55 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 741 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۳۳
خانم منافی
سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۰۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 31 فروردین 1400

افت 8000 واحدی شاخص کل بورس تهران در روز گذشته، مجددا این شاخص را به محدوده حمایتی 1.2 میلیون واحد نزدیک کرد. جاییکه انتظار میرود مجددا با افزایش نسبی تقاضا روبرو شویم و برخی از صف های فروش، جمع شود. در همین راستا، نمادهای گروه خودروسازی و بانکی، شانس این را دارند که بیشتر مورد توجه بازار قرار بگیرند و تقاضا برای نمادهای این 2 گروه، بیشتر باشد. موضوع جدیدی برای گفتن نیست و فقط امیدواریم که خیلی زود، شرایطی فراهم شود که مجددا نقدینگی به بازار سرازیر شود و این رکود کم سابقه، خاتمه یابد.  

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۰۸:۰۵
خانم منافی
دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 30 فروردین 1400

 

نوسان بورس حول صف های فروش!

شاخص کل: 1.216.836 ( 7 هزار و  958 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 431.763 (   701 واحد کاهش) 


 🔹در جریان معاملات امروز اگرچه از شدت عرضه‌های روز گذشته اندکی کاسته شد، اما شاخص های بورسی منفی به کار خود پایان دادند. جنبش بزرگان در معاملات امروز در صورت تداوم می‌تواند منجر به تغییر جهت دادن شاخص کل بورس در معاملات روز سه‌شنبه شود. 
🔸ارزش معاملات خرد امروز گرچه با رشدی دو برابری نسبت به روز گذشته همراه شد اما همچنان تداعی‌گر فضای رکودی در بازار سهام است. 
🔹از طرفی انتشار اخبار مساعد تایید شده و تایید نشده حول محور برجام به نظر توجه سهامداران را تاحدودی به سوی سهام متاثر از تحریم‌ها همچون گروه بانک و خودرو معطوف کرده است.

  🔸 سهام دو گروه «بانک و فرآورده‌های نفتی» در صدر خریدهای سهامداران حقوقی  قرار داشت. حقیقی‌ها برای سومین روز متوالی در هیچ یک از صنایع خالص خرید مثبت نداشتند. 
🔹بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #پالایش و #دارا_یکم و در فرابورس  مربوط به معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  بود. 

💠 ارزش معاملات خرد بورس: هزار و 681 تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  2 هزار و  518  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  119 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 842 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  488 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  403 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🔴امروز  15 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 796 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۵۲
خانم منافی
دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۳۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 30 فروردین 1400

بورس تهران به اوج رکود خود رسیده است و دیروز شاهد کمترین ارزش معاملات در طول 2 سال گذشته بودیم. در روزهای قبل گفته بودم که دیگر زمانی برای گفتار درمانی نیست! و مدیران بورس و مسئولان کشور، دیگر نمیتوانند با حرف و وعده، اعتماد را به بازار بازگردانند و باید عمل کنند. ضمن اینکه فرصت آزمون و خطا نیز از دست رفته و اقدامات عملی، باید هم سریع و هم کارشناسی شده باشد. هرچند که توقع داشتن یک اقدام سریع و عملی و کارشناسی شده از مدیران دولتی، در ژانر فیلم های تخیلی قرار میگیرد!، اما آرزو بر جوانان عیب نیست! در همین راستا، امروز قرار است جلسه سران 3 قوه تشکیل شود که در بخشی از آن، به موضوع بازار سرمایه پرداخته خواهد شد! البته که انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و وضعیت کنونی بازار سرمایه، فرصت خوبی برای تولد یک سوپرمن ایجاد کرده است! البته که راهکار خروج بازار از این شرایط، واضح است و این بازار، نیاز به تقویت تقاضا دارد و تقویت تقاضا نیز بدون ورود نقدینگی جدید، امکان پذیر نیست. پس بهتر است که سران قوا اگر واقعا میخواهند فارغ از شعار، اقدام عملی کنند، به راهکارهای ورود نقدینگی جدید به بازار تمرکز کنند! و از جمله هایی از قبیل: باید اینطوری شود و باید آنطوری شود، پرهیز کنند! چراکه دکمه اینطوری و آنطوری نیز، زیر دست خود آنهاست!    

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۰ ، ۰۸:۳۱
خانم منافی
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 29 فروردین 1400

 

هرروز کمتر از دیروز/ کمترین ارزش معاملات بورس تهران از اردیبهشت سال 98 تا به امروز ! 


شاخص کل: 1.224.795 ( 8 هزار و  986 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 432.465 (   894 واحد کاهش) 


 🔹 بورس اوراق بهادار تهران این روزها در شرایط اسفناکی به سر می‌برد که تداوم سیاست‌های غلط و تعلل سیاست‌گذاران به زودی نفس بورس را خواهد گرفت. روز گذشته لطف سیاست‌گذاران به افزایش یک درصدی دامنه نوسان منجر شد، تصمیمی که نه تنها حمایت تلقی نمی‌شود، بیشتر به یک شوخی شبیه است. چرا که گرچه زمان اجرا از اول اردیبهشت ماه اعلام شده است اما سهامداران واکنش منفی بدان نشان دادند. سنگین‌تر شدن صف‌های فروش و تعمیق رکود در معاملات به روشنی گویای آن است.
  🔸در رکودی‌ترین روز معاملاتی 2 سال اخیر همچنان شاهد عقب‌نشینی حقیقی‌ها هستیم، به طوری‌که حقوقی‌ها خالص خرید مثبت 334 میلیارد تومانی رقم زدند.  سهامداران حقوقی ها به خرید سهام از دو گروه «بانک و محصولات شیمیایی» توجه بیشتری داشتند. حقیقی‌ها اما امروز هم در هیچ یک از صنایع خالص خرید مثبت نداشتند و سنگر خود را در ظاهر فروشنده با قدرت حفظ کردند.
🔹بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #پالایش و #دارا_یکم و در فرابورس  بعد از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی ، مربوط به #وملل و #بپاس بود.

💠 ارزش معاملات خرد بورس: 695 میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  هزار و  138 میلیارد  تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  106 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 7 هزار و 584 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  463 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  372 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🔴امروز  101 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 781 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۳۹
خانم منافی
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 29 فروردین 1400

دیروز شاهد کمترین میزان حجم و ارزش معاملات از ابتدای سال 1399 بودیم. متاسفانه موضوع نقد شوندگی سهام که از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در بورس است، در بورس تهران به فراموشی سپرده شده و این موضوع میتواند آسیب جدی به اعتماد بازار وارد کند که البته این آسیب تا کنون وارد شده است. در همین راستا، مجددا مدیران سازمان بورس، شروع به تغییر قوانین کرده اند تا شاید این تغییر قانون، بتواند موضوع نقد شوندگی سهام را حل کند! قرار است از اول اردیبهشت، قانون گره معاملاتی و دامنه نوسان، تغییرات اندکی داشته باشد! اگرچه این تغییرات میتواند شرایط را بهبود دهد! اما سوال من این است که آیا راهکار بهتری به ذهن کوچک این مدیران، تا به امروز نرسیده است؟! آیا بهترین راهکار را اینگونه دیده اند که دامنه نوسان از منفی 2 به منفی 3 برسد؟! من قبلا هم بارها تاکید کرده ام که بورس تهران نیاز دارد تا حداقل به صورت موقت، دامنه نوسان را حذف کند و در این مدت، حجم مبنا را برابر با کل شناور آن نماد قرار دهد. در اینصورت، کسانیکه واقعا عظم فروش سهام خود را حتی با قیمت 1 ریال دارند، به راحتی میتوانند سهام خود را بفروشند و از سوی دیگر، قیمت آن نماد برای کسانیکه قصد نگهداری دارند نیز، تغییر خاصی نمیکند! حتی سازمان بورس میتواند این اقدام را در ساعت بعد از معاملات انجام دهد و مثلا به صورت موقت، ساعاتی را بعد از تایم بازار مشخص کند و فروشندگان در این تایم مشخص شده، بتوانند بدون دامنه نوسان، سهام خود را به فروش برسانند. حتی میتوان در این تایم مشخص شده، قیمت های عرضه و تقاضا برای خریداران و فروشندگان مشخص نباشه و فقط اردرهای خرید و فروش ثبت شود و در یک زمان مشخص، معاملات در قیمت های ثبت شده، انجام شود و تمام! در صورتیکه مدیران سازمان بورس در خصوص این پیشنهادی که بارها آن را مطرح کرده ایم، سوالاتی داشته باشند، طرح کامل آن را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. البته که مدیران سازمان بورس، قبلا تجربه باز کردن نمادها را در تایم بعد از بازار دارند! همه ما هنوز صف های خرید 10 میلیاردی خودرو و خساپا را در در قیمتهای فضایی و در تایم بعد از بازار، به خاطر داریم.      

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۰۸:۴۳
خانم منافی
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 28 فروردین 1400

 

کمترین ارزش معاملات بورس تهران از ابتدای سال 99 تا به امروز ! 


شاخص کل: 1.233.723 ( 9 هزار و  634 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 433.336 (  هزار و 121 واحد کاهش) 


 🔹 معاملات امروز بورس در سایه تردید و نگرانی‌ بار دیگر با افزایش عرضه‌ها در محدوده منفی دنبال شد. عقب‌نشینی خریداران در سهام بزرگتر شاخص کل بورس را 9 هزار واحد به عقب کشاند. از طرفی علاوه بر بزرگان، در سهام کوچکتر بورسی نیز همچنان نظاره‌گر قدرتنمایی فروشندگان هستیم.
  🔸در جریان دادوستدهای امروز مجموع ارزش صف‌های فروش بورس و فرابورس حدود 5 برابر مجموع ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس است. این امر که نشان‌دهنده قفل شدن سرمایه سهامداران در صف‌های فروش است، به روشنی بیانگر سیاست شکست خورده‌ دامنه نوسان نامتقارن است که سیاست‌‌گذاران برای حذف آن تعلل می‌کنند. روز گذشته نیز رییس سازمان بورس در کلاب هاوس وعده حذف دامنه نوسان نامتقارن و یا افزایش آن را داد. شاید بهتر است به جای وعده دادن برای حذف این محدودیت‌ها، زودتر جامه عمل بر آن بپوشانند تا مجددا شاهد بهبود در فضای معاملاتی باشیم.
🔹در جریان معاملات امروز ، سهام دو گروه «بانکی و کانه فلزی» در صدر خریدهای سهامداران حقوقی قرار داشتند. در مقابل حقیقی‌ها در هیچ یک از صنایع خالص خرید مثبت نداشتند.
🔸بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #وبملت و #دارا_یکم و در فرابورس  بعد از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی ، مربوط به #غگیلا و #شصدف بود.

💠 ارزش معاملات خرد بورس: 919 تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  هزار و  280  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  126 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 991 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  497 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  378 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🔴امروز  101 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 670 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۳۵
خانم منافی
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۴۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 28 فروردین 1400

بورس تهران همچنان با فشار فروش همراه است و حدود 70 درصد نمادهای بازار، همچنان در صف فروش قفل هستند. از سوی دیگر، سهامداران عمده نمادهای کوچک نیز که با کمبود نقدینگی همراه هستند، توان حمایت از نمادهای خود را ندارند! این موضوع باعث شده تا سنگینی جو منفی بازار، ادامه داشته باشد و اصلاح بازار، فرسایشی شود و فرسایشی شدن اصلاح بازار، باعث بی اعتمادی بیشتر میشود. این بازار به شدت از کمبود نقدینگی رنج میبرد و بهبودی این بیمار، دیگر با گفتار درمانی! میسر نیست. هر روز، گفته های زیادی در خصوص حمایت از بازار سرمایه از سوی مدیران دولتی مطرح میشود که میبینیم، نه تنها اثر مثبتی ندارد، بلکه زمانیکه وعده های مدیران دولتی محقق نمیشود، شرایط را از روزهای قبل نیز سخت تر میکند! مدیران سازمان بورس و مدیران اقتصادی دولت، باید به این موضوع واقف باشند که فرصت گفتار درمانی را از دست داده اند و اکنون زمان جراحی است! پس بهتر است اگر اقدامی نمیتوانند انجام دهند، با سکوت خود، بازار را خوشحال کنند! از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز نیز کار خود را با فشار فروش آغاز خواهد کرد. همچنان اعتقاد دارم که بازار بورس تهران، خود را برای یک رالی صعودی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، آماده میکند. البته که این رالی صعودی، بدون ورود نقدینگی امکان ندارد. بنابراین انتظار دارم سیاست های دولت و مدیران سازمان بورس در روزهای آتی، به سمت جذب نقدینگی جدید در بورس تهران باشد! 

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۰ ، ۰۸:۴۲
خانم منافی
چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۱۵ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 25 فروردین 1400

 

آخر هفته ای منفی برای بورس تهران

شاخص کل: 1.243.235 (  هزار و  320 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 434.439 (  805 واحد کاهش) 


 🔹 درحالی که سبزپوشی روز گذشته شاخص کل بورس پس از ۱۱ روز منفی امیدواری‌ها برای بازگشت روند بازار به مدار صعودی را افزایش داده بود، امروز مجددا شاخصهای بورسی منفی به کار خود پایان دادند. از طرفی دیگر ارزش معاملات خرد امروز با کاهش محسوسی نسبت به روز گذشته همراه شد، این امر بیانگر این موضوع است تا زمانی که سیاست‌گذار برای اصلاح قوانینی چون حذف دامنه نوسان تعلل کند، همچنان تغییر خاصی در روند معاملات رخ نخواهد داد و طرحهای این‌چنینی تنها شوکی مقطعی به بازار وارد خواهند کرد.
 
🔸در جریان معاملات امروز ، سهام دو گروه «بانکی و دارویی» در صدر خریدهای سهامداران حقوقی قرار داشتند. سهام دو گروه «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» در صدر خریدهای سهامداران خرد قرار داشت.
🔹بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #پالایش و #برکت و در فرابورس  بعد از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی ، مربوط به #دماوند و #وملل بود.

💠 ارزش معاملات خرد بورس:  2 هزار و 473 تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):   3 هزار و  243  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  121 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 5 هزار و 564 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  633 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  384 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🔴امروز  80 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 569 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۰ ، ۱۵:۱۵
خانم منافی
چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۷:۵۷ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 25 فروردین 1400

همانطور که انتظار میرفت، دیروز بازار با تقاضای بیشتری نسبت به روزهای قبل روبرو شد و بعد از مدت ها، خروج نقدینگی از بازار نداشتیم! شاخص کل با رشد 18000 واحدی روبرو شد و به محدوده 1.24 میلیون واحدی رسید. ارزش معاملات به حدود 5000 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته، حدود 80 درصد بیشتر بود. در همین راستا انتظار میرود که امروز نیز با افزایش تقاضا در بازار روبرو شویم. اما از آنجاییکه هنوز بازار بی اعتماد است، عده ای از فعالان بازار، این شرایط را فرصتی برای فروش تلقی خواهند کرد که باعث ایجاد نوسان در بازار خواهد شد. قبلا در خصوص شروع یک روند صعودی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، صحبت کرده بودیم. در صورتیکه بازار، چند روز بتواند در برابر عرضه ها دوام بیاورد، اعتماد نیز به بازار، باز خواهد گشت! با توجه به شدت بی اعتمادی در بازار، هنوز نمیتوان به صورت قطعی اظهار نظر کرد. فقط باید منتظر بمانیم و در این روزها، رفتار بازار را در برابر عرضه ها مشاهده کنیم.  

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۰ ، ۰۷:۵۷
خانم منافی