بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۲۹ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 28 آبان 1399

دیروز شاهد ورود نقدینگی قابل توجهی به بازار بودیم. حدود 850 میلیارد تومان دیروز از سوی حقیقی ها، به بازار وارد شد که نشانه خوبی است و در صورتیکه وضعیت بازار بتواند به ثبات برسد، شاهد ورود نقدینگی بیشتری نیز خواهیم بود. دیروز همچنین نماد جنجالی شستا نیز بازگشایی شد و یکی دیگر از ریسک های بازار، کاسته شد! از سوی دیگر و در اخبار سیاسی، شنیده ها حاکی از برقراری برخی ارتباطات بین ایران و تیم جدید ریاست جمهوری آمریکا با هدف آزادسازی پول های بلوکه شده ایران و برگشت سریع آمریکا به برجام دارد! ظاهرا قرار است آمریکا ظرف مدت 2 ماه به برجام برگردد و ایران نیز در این مدت، به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت. در صورت صحت این خبر، فضای سیاسی نسبتا آرامی را خواهیم داشت. اما شاید فضای سیاسی ایران، بیشتر از اینکه نگران آرنولدهای خارجی باشد، باید نگران غضنفرهای داخلی باشد! به هر حال، بودجه دولت در راه مجلس است و از این غضنفرها در مجلس، کم نداریم که هر کدام یک تنه میتوانند با اظهار نظرهای غیر کارشناسی و صرفا بر پایه دعواهای حزبی و آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران، وضعیت بازار را مجددا آشفته کنند! از موارد بالا که بگذریم، حداقل در کوتاه مدت، حال بازار بورس تهران خوب است و جایی برای نگرانی نیست. بازار امروز نیز با جو مثبتی که این روها در بازار حاکم شده، وضعیت بدی نخواهد داشت. فقط با بازگشایی نماد شستا، امروز نگاه ها به این نماد است. با توجه به افت 20 درصدی این نماد در زمان بازگشایی، امروز نمیتواند با فشار فروش زیادی همراه باشد! پس امروز نیز بازار بورس تهران میتواند یک روز خوب دیگر را رقم بزند!  

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۹ ، ۰۸:۲۹
خانم منافی
سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۶ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 27 آبان 1399

شرایط بورس تهران کمی نسبت به گذشته بهتر شده و شاهد افزایش نسبی تقاضا در بازار هستیم. برخی از نمادهای متوقف بازار نیز بازگشایی شده و البته هنوز به غول مرحله آخر بازی (بازگشایی نماد شستا) نرسیده ایم! باید ببینیم که با رسیدن به این مرحله از بازی، فعالان بازار چگونه عمل میکنند و در برخورد با این نماد جنجالی که در روزهای بد بازار، متوقف بوده و در اصلاح شاخص کل دخیل نبوده، آیا فعالان بازار میتوانند راه خود را از این نماد جدا کنند و به مرحله بعدی بازی برسند یا اینکه با انجام بازی بد، شکست میخورند و مجددا باید از مرحله قبلی، بازی را شروع کنند! البته اگر هنوز جان داشته باشند و GameOver نشوند! به هر حال، مسئولان سازمان بورس باید بدانند که اصلاح، ذات بازار است (حتی برای نماد عزیز دردانه شستا!) و اگر نماد شستا نیز بخشی از بازار محسوب میشود، باید سهم خود را از این اصلاح، بپردازد و فعالان بازار سرمایه نیز باید بدانند که آنها قبلا، دُنگ! خود را از این اصلاح، پرداخت کرده اند و نیازی نیست که پول میز عالیجناب شستا را نیز حساب کند! از موارد بالا که بگذریم، با کاهش برخی از ریسک های خارجی، وضعیت کلی بازار با بهبود نسبی روبرو شده و زمان آن رسیده که حداقل بخشی از زیان های گذشته، جبران شود. هنوز وضعیت به گونه ای نیست که بتوان از بازگشت قطعی روند بازار صحبت کرد. اما با توجه به اینکه سایر بازارهای رقیب، از رونق افتاده اند!، تمایل به خروج پول از بازار بورس تهران نیز کاسته شده و همین موضوع باعث شده تا با اندک نقدینگی وارد شده به بازار، وضعیت کمی بهبود پیدا کند. بازار امروز نیز مانند روز گذشته، نوسانی و البته با تمایل به رنگ سبز خواهد بود.      

۱۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۹ ، ۰۸:۱۶
خانم منافی

 

 قیمت خودروهای خارجی در ایران بعضا تا چهار برابر بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده؛ این در شرایطی است که قیمت خودروهای داخلی نیز در بازار، هم نسبت به حداقل یک سال اخیر و هم در مقایسه با قیمت فروش کارخانه، در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 بررسی‌ها درباره این حباب بزرگ نشان می‌دهد قیمت خودرو چه در حوزه وارداتی‌ها و چه محصولات داخلی بیش از غالب بازارهای دارایی رشد کرده است. با این شرایط طی چند روز اخیر به دنبال افت نرخ ارز و به دنبال آن کاهش انتظارات تورمی، قیمت‌ها در بازار خودرو تا حدودی کاهش پیدا کرد؛ اما برای «تخلیه اساسی» حباب خودرو یک «سیاست اساسی» - آزادسازی قیمت - لازم است.

 با لغو قیمت‌گذاری دستوری آن هم در شرایط کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، از یکسو حباب قیمتی خودرو در بازار می‌ترکد و از سوی دیگر انتقال سیگنال مثبت آن به سایر بازارها باعث می‌شود مسیر آزادراه تخلیه حباب‌ها گشوده شود. اقتصاددانان در این زمینه معتقدند وقت آزادسازی قیمت خودرو کاملا فرارسیده است.

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۲:۱۰
خانم منافی
دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 26 آبان 1399

دیروز بعد از مدت ها، ارزش معاملات بورس تهران مجددا به محدوده 15000 میلیارد تومان رسید که بسیار امیدوار کننده بود. البته با یکروز، نمیتوان اظهار نظر دقیق کرد. اما در صورتیکه این روند معاملات ادامه داشته باشد و باقیمانده روزهای این هفته نیز با ارزش معاملات در همین محدوده رقم بخورد، میتوان پایان روند نزولی بازار را اعلام کرد! موضوع مهمی که این روزها بازار را آزار میداد، خروج پول از بازار بود که به واسطه دور زدن قوانین از سوی کارگزاری ها و خرید عمده سهام عدالت و فروش خرد آن در بازار اتفاق می افتاد که قرار شد از امروز، این روند، متوقف شود. البته هنوز موضوع مهم دیگری وجود دارد که مدیران سازمان بورس باید به سرعت به آن رسیدگی کنند. بحث بازارگردانی نماد شرکت های کوچک که هنوز در صف های فروش قفل هستند و سهامداران عمده به دلیل نداشتن نقدینگی، قادر به جمع کردن فشار فروش در این نمادها نیستند. این موضوع باید سریعا رسیدگی شود. چراکه ادامه روند بازار بدون نقد شوندگی سایر نمادهای بازار، امکان پذیر نیست! از موارد بالا که بگذریم، امروز نیز جو عمومی بازار، مثبت است و نگرانی وجود ندارد. البته به دلیل اینکه هنوز وضعیت بازار کاملا نرمال نشده، بازار همچنان نوسانی خواهد بود. ولی تمایل بازار به رنگ سبز است. در حقیقت، زمان آن رسیده که حداقل بخشی از افت قیمتی در اکثر نمادها، جبران شود. مخصوصا اینکه سایر بازارهای موازی نیز شرایط خوبی ندارند و روند قیمتی در آنها، با اصلاح همراه شده است. این موضوع باعث خواهد شد تا تمایل برای خروج پول از بازار بورس تهران نیز کمتر شود و از فشار فروش در بازار، کاسته شود.     

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۰۸:۱۸
خانم منافی
يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۰۰ ب.ظ

اهمیت نظم در معامله گری

 

یک دوره ضرر متوالی می تواند آزمونی باشد از نظم.  بطور کلی، وقتی معامله گری را شروع می کنید، در نظر نمی گیرید که چه تعداد ضرر متوالی را می توانید بپذیرید.  با اجتناب از این آمادگی، مشکلات زیادی خواهید داشت. بخشی از مدیریت ریسک این است که در نظر بگیرید در چه موقعیت هایی استراتژی شما ناکار آمد می شود و چگونه می خواهید به آن ها واکنش نشان دهید.

 

اهمیت نظم و قوانین معاملاتی

قوانین معاملاتی برای تمام سطوح معامله گران حیاتی است، اما بیشترین اهمیت را برای معامله گران تازه کار دارد.  بیشتر معامله گران تازه کار زمین می خورند و هیچ وقت نمی فهمند که چگونه خود را بهبود دهند. با داشتن قوانین مشخص، می توانید به خودتان کمک کنید که با نوسانات احساسی روبرو شوید. در کل شما به یک ذهن متمرکز و مهارت های ذهنی بالایی نیاز دارید تا بتوانید موفق شوید.

باید طی دوره های مشخص و منظم کارآیی استراتژیتان را در بازار مرور و ارزیابی کنید.  این کاری فراتر از ارزیابی سود است، به این معنی که بفهمید در شرایط خاص چگونه واکنش نشان داده اید!

با ارزیابی اینکه کجا تصمیم درست گرفته شده و کجا تصمیم نادرست، شما می توانید کاراییتان را بهبود بخشید. اگر شما اشتباهات خاص را ببینید می توانید آن ها را اصلاح کنید، به یاد داشته باشید که هر چیزی را بتوان اندازه گیری کرد، می توان بهبود بخشید . معامله گری در بازارهای مالی نیازمند یک استراتژی خوب است که بتوانید آن را بصورت موثر اجرا کرد. بعلاوه نیاز دارید که بتوانید از یک برنامه معاملاتی منظم پیروی کنید و از ورود احساسات به تصمیم گیری هایتان اجتناب کنید.

باید درک کنید که ترس یک احساس قدرتمند است. بیشتر معامله گران هنگام متضرر شدن، درد حس می کنند. این یک راهنماست و باید توسط هر معامله گری پیگیری شود. وقتی شما در بازار متوجه می شوید که سودتان مستقیما به ریسک ربط دارد، پس به ضررها به عنوان هزینه ی این شغل نگاه می کنید.

 

مفهوم ترس در معامله گری

در سرزمین معامله گری، طمع و ترس دو حاکم هستند. وقتی بازار در جهت پیش بینی شده حرکت می کند سخت است که محتاطانه رفتار کنید و به استراتژی پایبند بمانید.  فرصت دادن به طمع و مسلط شدنش در صورتیکه بازار خلاف جهت حرکت کند نهایتا موقعیتی را بوجود می آورد که شما ترس را وارد معامله می کنید.

از دست دادن پول با ترس همراه هست.  ترس در صورت بیش از حد بزرگ بودن حجم معامله می تواند شما را در هم بشکند، مخصوصا اگر بدون برنامه این تصمیم را گرفته باشید. فقط در صورتی که یک برنامه معاملاتی همه جانبه و تعهد اجرای آن را داشته باشید، می توانید در هنگام متضرر شدن رفتار درست را داشته باشید. تجربه به شما می آموزد که وقتی دچار افت حساب در محدوده ای که قبلا انتظار آن را داشته اید شدید، آرام بمانید. اگر استراتژی شما زمینه 60 درصد برد دارد، پس باید با متضرر شدن تعجب نکنید. وقتی بازار بر خلاف پیش بینی حرکت می کند خوشحال نیستید، اما وقتی می بینید که تعداد معاملات ضرر کمتر از 60 درصد است، پس با ضررهایتان راحت کنار می آیید و به سود بالقوه ای که در استراتژی نهفته است امیدوار می شوید.  موضوعی که رسیدگی به آن خیلی سخت است، شرایطی است که در آن معامله گر ریسک های خارج از برنامه ریزی و قاعده پیش بینی شده اش را متقبل می شود که می توانند اثرات منفی بر ذهن معامله گر بگذارد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۰
خانم منافی
يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۴۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 25 آبان 1399

دیروز بعد از مدت ها، شاهد ورود پول جدید به بازار بودیم. قیمت دلار تقریبا تثبیت شده و فعالان بازار اکنون با همین محدوده قیمتی دلار، تحلیل های خود را انجام میدهند و اگر قیمت دلار در همین محدوده باقی بماند، بورس تهران میتواند روند افزایشی به خود بگیرد. فقط در این بین، مسئولان بازار باید یک فکر اساسی به حال شیوه انجام معاملات سهام عدالت بکنند! متاسفانه دیده شده که در روزهایی که نمادهای سهام عدالت کار خود را با صف خرید سنگین به پایان میرسانند، بعد از بازار که بلوک این نمادها را بر روی تابلو معاملات عمده به فروش میرسانند، برخی کارگزاری ها با منابع اعتباری که در اختیار دارند، این بلوک ها را میخرند و از روز بعد، اقدام به فروش خرد در بازار میکنند! یعنی نوسانگیری سازمان یافته و با حجم سنگین نقدینگی از کل بازار! البته که جلوگیری از این کار زشت!، کار ساده ای است. فقط کافی است مدیران سازمان که نگران نوسانگیری سهامداران خرد بودند و به همین دلیل، مدتی قانون منع نوسانگیری روزانه را برای سهامداران خرد تصویب کرده بودند، همان قانون را با محدودیت بیشتر، برای تابلوی معاملات عمده اجرا کنند! مثلا اینکه کسانیکه سهامی را از روی تابلوی معاملات عمده خرید میکنند، تا 30 روز حق فروش آن را در تابلوی معاملات خرد ندارند. از موارد بالا که بگذریم، جو بازار امروز مثبت است و همین موضوع باعث خواهد شد تا روز مثبتی در انتظار فعالان بازار بورس تهران باشد. نگاه بازار به نمادهای خودرویی و بانکی است و در صورتیکه این نمادها مخصوصا نمادهای خودرو و خساپا بتوانند صف خرید خود را تا انتهای بازار حفظ کنند، رنگ سبز بازار تا انتها ادامه پیدا خواهد کرد!  

۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۹ ، ۰۸:۴۲
خانم منافی
شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 24 آبان 1399

اگرچه هنوز در کلیت بازار شاهد فشار فروش هستیم، اما در برخی از نمادها، با کاهش فشار فروش روبرو هستیم و همین موضوع باعث شده تا با اندکی افزایش تقاضا، آن نمادها متعادل و حتی مثبت شوند! با توجه به کاسته شدن یکی از ریسک های بزرگ بازار بورس، انتظار میرود این اتفاق در بین سایر نمادها نیز نمایان شود. اما بخش دیگری از بازار هنوز وجود دارد که معاملات در آنها به دلیل صف های فروش سنگین و عدم وجود بازارگردان، همچنان قفل است و متاسفانه مسئولان سازمان بورس در این خصوص، کوتاهی کرده اند! با وجود اینکه در خصوص بازارگردانی، قوانین محکمی وجود دارد، اما بی مسئولیتی مقامات ناظر، باعث شده تا مدیران برخی از شرکت های کوچک، از این موضوع سوء استفاده کرده و از قانون، سرپیچی کنند. انتظار داریم که مدیران سازمان بورس در خصوص این موضوع مهم، سریعا اقدام کنند چراکه تغییر روند بازار بدون نمادهای کوچک، اتفاق نخواهد افتاد. ضمن اینکه در کنار این موضوع، تکلیف توقف طولانی برخی نمادهای خاص نیز، باید سریعا پیگیری شود. از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز با یک تغییر در قانون، کار خود را آغاز خواهد کرد. قرار است از امروز مرحله پیش گشایش، به 15 دقیقه کاهش پیدا کند. اگرچه این اتفاق خوبی برای بازار است، اما اگر در همین 15 دقیقه هم معامله گران بتوانند سفارش های خرید و فروش خود را اصلاح کنند، عملا تغییری در کلیت مرحله پیش گشایش رخ نخواهد داد و فقط کاربران آنلاین، میتوانند 15 دقیقه بیشتر بخوابند!! به صورت کلی، روزهای خیلی سخت بازار بورس تهران تقریبا به پایان رسیده است و کم کم باید در انتظار بهبود شرایط باشیم. با توجه به کاهش برخی ریسک های بازار، فقط باید منتظر محرکی برای ورود نقدینگی جدید باشیم. چراکه بازار بورس تهران، دیگر مشکل ارزندگی قیمت ندارد! بلکه چیزی که نیاز دارد، تقویت سمت تقاضا است که انتظار دارم، به زودی اتفاق بیوفتد!       

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۹ ، ۰۸:۲۱
خانم منافی
چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۲۶ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 21 آبان 1399

همانطور که انتظار میرفت، دیروز شاهد بازاری نوسانی با تمایلات مثبت در بازار بودیم. اگرچه در نهایت شاخص کل، کار خود را با افت 3222 واحدی به پایان رسانید، اما در ساعت اولیه بازار، صرف نظر از نمادهایی که در روزهای گذشته نیز در صف های فروش قفل بودند، دیروز شاهد رنگ سبز در تعداد زیادی از نمادها نیز بودیم که در نهایت همان ترس حاکم بر بازار، مجددا سایه خود را گسترده کرد و بازار با فشار فروش همراه شد. چیزی که در بازار به وضوح مشهود است، حاکمیت ترس است! در حقیقت، ترس جای تحلیل را در بازار گرفته و به همین دلیل، رفتار منطقی در بازار دیده نمیشود و تا زمانیکه تعداد کسانیکه با تحلیل خرید میکنند از تعداد ترسوهای بازار کمتر باشد، همین شرایط در بازار، ادامه خواهد داشت! البته روزانه با خروج نقدینگی هایی که صورت میگیرد، از تعداد ترسوهای بازار کاسته میشود! اما چیزی که این روزها بازار از آن رنج میبرد، کمبود نقدینگی در اختیار کسانی است که اگرچه قادر به شناسایی سهام ارزشمند هستند، اما دیگر پولی برای خرید ندارند! پس برای گذر از شرایط فعلی، باید شرایطی فراهم شود که برتری تحلیلگران به ترسوها، فزونی پیدا کند. از جمله مواردی که به ادامه ترس در بازار می افزاید، ادامه توقف طولانی برخی نمادها از قبیل شستا و فارس و وتجارت و غیره است که باعث ایجاد شائبه انواع تئوری های توطئه و تبانی مدیران سازمان بورس و عمدی بودن شرایط فعلی، در بین فعالان بازار شده است! موضوعی که تا بازگشایی این نمادها و مشارکت این نمادها در منفی های شاخص کل، مرتفع نخواهد شد! موضوع بعدی و البته مهمتر، تسریع در بازارگردانی نمادهای قفل شده در صف فروش است که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز نیز نوسانی و همراه با تمایلات مثبت است.      

۱۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۹ ، ۰۸:۲۶
خانم منافی
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 20 آبان 1399

شاخص کل بورس تهران به کف کانال 1.2 میلیون واحد رسیده که البته اگر نماد سوگلی شستا را تا به امروز متوقف نمیکردند، شاخص کل اکنون پایین تر از این اعداد می بود. از سوی دیگر، هنوز شاهد خروج نقدینگی از بازار هستیم. با بررسی معاملات در روزهای گذشته، به وضوح پیداست که این خروج نقدینگی، در نمادهای بزرگ بازار در حال رخ دادن است و نمادهای کوچک که البته ریزش بیشتری را تجربه کرده بودند، این روزها در بازاربهتر معامله میشوند! البته این در خصوص همه نمادها صادق نیست و هنوز نمادهای کوچک زیادی در بازار وجود دارند که هنوز متعادل نشده اند. نکته ای که وجود دارد این است که این فشارهای فروش در این قیمت ها، دیگر متعلق به حقوقی های بازار نیست و اتفاقا این روزها، همان افراد تازه وارد که امسال وارد بازار سرمایه شده بودند، فروشنده هستند! و نکته جالب اینجاست که حقوقی هایی که در شهریور فروشنده بودند، این روزها مجددا در حال خرید سهام از کسانی هستند که 2 ماه قبل، سهام خودشان را به آنها با قیمت های گزاف فروخته بودند! نیازی به توضیح نیست که برنده و بازنده در این اتفاق، کدام گروه است. چون معادله پیچیده ای نیست. اما چیزی که بازماندگان این جنگ نا برابر باید بدانند این است که قرار نیست اگر ریزشی در بازار شکل میگیرد، این ریزش ها تا قیمت صفر نیز ادامه پیدا کند! در حقیقت هر نمادی، دارای یک ارزش ذاتی است و در صورتیکه قیمت آن سهم به زیر ارزش ذاتی سقوط کند، دیر یا زود بازار به این موضوع پی خواهد برد و مجددا تقاضا برای خرید آن افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت دوباره تا بالای ارزش ذاتی پیش خواهد رفت و این چرخه همینطور ادامه پیدا خواهد کرد. در حقیقت، همیشه قیمت سهام، حول ارزش ذاتی سهم بالا و پایین میشود. پس مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که همواره از ارزش ذاتی سهم خود با خبر باشید! قبول دارم که بازار ما به دلیل وجود اکثریت آماتور در آن، ممکن است که عموما تحت تاثیر حرکت های گله ای باشد! اما این حرکت های گله ای، در بازه های کوتاه مدت اثر خود را روی قیمت ها میگذارد و در بلند مدت، همان داستان حرکت به سمت ارزش ذاتی، اتفاق خواهد افتاد. از موارد بالا که بگذریم، در بازار امروز یک اتفاق مهم رخ خواهد داد. قرار است نوسانگیری روزانه مجددا اجرا شود و این موضوع باعث افزایش بیشتر حجم معاملات خواهد شد. از سوی دیگر، دیروز شاهد رشد قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی بودیم که این موضوع نیز تاثیر مثبتی در افزایش تقاضا در نمادهای گروه فلزات اساسی در بورس تهران خواهد داشت و با افزایش تقاضا در نمادهای این گروه (از جمله نماد فولاد و فملی به عنوان لیدرهای این گروه)، باعث کاهش جو منفی در بازار شود! با این حساب، برای بازار امروز، یک روز نوسانی همراه با تمایلات مثبت را پیش بینی میکنم. 

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۰۸:۱۸
خانم منافی
دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 19 آبان 1399

پس از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا، بورس تهران همچنان با فشار فروش همراه است. این فشار فروش ناشی از انتظارات کاهش نرخ دلار است. در حقیقت، بازار به دنبال مشخص شدن کف قیمت دلار است! بسیاری از فعالان بازار بر این باور هستند که این اتفاق سیاسی جدید، باعث کاهش قیمت دلار به محدوده 10000 تومان خواهد شد! موضوعی که اگر کسی ذره ای آشنایی با تحلیل اقتصادی داشته باشد، متوجه میشد که آرزویی عبث است. چراکه ارزش ذاتی قیمت دلار حتی بدون هرگونه تحریم اقتصادی، بیشتر از این قیمت است! اما متاسفانه بازار پر شده از افرادی که یا با تحلیل، بیگانه هستند و یا تحلیلگرهایی که فقط خودشان این لقب را به خودشان داده اند! من قبلا هم خدمت دوستان گفته ام که ارزش ذاتی قیمت دلار، چیزی بین 18 تا 22 هزار تومان است و بازار بورس نیز قبلا این قیمت ها را در خود دیده است. پس قاعدتا منفی های این روزها، نمیتواند زیاد طول بکشد! چراکه قیمت این روزهای اکثر سهام در بورس تهران، با نرخ دلار در همین محدوده ها تعدیل شده است و بازار به زودی این موضوع را خواهد فهمید! نکته جدیدی برای گفتن نیست. فقط در خرید و فروش های خود، نکات ذکر شده در بالا را حتما لحاظ کنید.  

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۹ ، ۰۸:۱۸
خانم منافی