بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

۴۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۵۷ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 31 شهریور 1400

پایان  تابستان تلخ بورس تهران!

 

شاخص کل 1.386.402 (4 هزار و 833 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 415.495  (  6 هزار و  23 واحد کاهش) 


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به #فسبزوار  #کالا و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی، مربوط به #فجهان  و #فرابورس  بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   5 هزار و 682  میلیارد تومان 
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  8 هزار و 148 میلیارد تومان 


🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  355 میلیارد تومان 

🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  599 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  645 میلیارد تومان خروج پول حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی )

🔴امروز ورود  11   میلیارد تومان پول به صندوقهای درآمد ثابت / هزار و 329 میلیارد تومان (برآیند) ورود پول به صندوق های درآمد ثابت در شهریور ماه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۵۷
خانم منافی
چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۴۶ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 31 شهریور 1400

در ادامه اصلاح بازار، دیروز شاخص کل با ریزش 36000 واحدی روبرو شد و اکنون محدوده حمایتی 1.4 میلیون واحدی با خطر روبرو شده است! اما بازار دیروز 2 نکته داشت. نکته اول که شاید مهمترین باشد، افزایش مجدد حجم معاملات است. دیروز مجددا ارزش معاملات در سطحی بالاتر از 7000 میلیارد تومان رقم خورد که بسیار حائز اهمیت است. نکته بعدی، اوراق نفتی بود که دیروز به صورت کامل فروخته شد و اگر دولت، اقدام به چاپ مجدد این اوراق نکند، میتوان انتظار داشت که دولت حداقل برای مدتی، دست خود را از جیب سهامداران خارج کند! از سوی دیگر، رفتارهای گله ای و دسته جمعی فعالان بازار نیز، آزار دهنده است و در چنین شرایطی، خشک و تر با هم میسوزند! متاسفانه قوانین حجم مبنا و محدودیت دامنه نوسان نیز باعث میشود تا این رفتارهای گله ای، نمود بیشتری پیدا کند. بارها گفته ایم که برخی قوانین از جمله همین 2 مورد ذکر شده در بالا و همچنین فرمول شاخص کل، باید سریعا اصلاح شود تا رفته رفته به سمت بلوغ بازار حرکت کنیم. همه ما قبول داریم که نوسان، ذات بازار است. اما چیزی که در بورس تهران شاهد آن هستیم، جز حرکت گله ای، نام دیگری ندارد! در این خصوص، صحبت بسیار است و شاید ریز شدن در این موضوع، از حوصله جمع خارج باشد. بنابراین فعلا به همینقدر بسنده میکنم! اما در خصوص بازار امروز، بهترین سناریو این است که بازار در یک حرکت منفی به مثبت، بتواند در نهایت به تعادل برسد و در پایان بازار نیز شاخص کل، خود را به محدوده بالای 1.4 میلیون واحد برساند. هنوز اعتقاد دارم که مهرماه خوبی در انتظار بازار است و توصیه میکنم اگر سهام خوبی در سبد خود دارید، نیازی نیست این روزها بازار را دنبال کنید.  

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۴۶
حمیدرضا
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۱۷ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 30 شهریور 1400


یک میلیون و 400 هزار از دست رفت!

 

شاخص کل 1.391.219 (36 هزار و 553 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 421.520  (  11 هزار و  89 واحد کاهش) 


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به لپارس و شستا و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی، مربوط به فجهان  و فرابورس  بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   4 هزار و 489 میلیارد تومان 
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  7 هزار و 148 میلیارد تومان (بدون در نظر گرفتن معاملات فجهان)


🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  626 میلیارد تومان 

🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  827 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  هزار و 75 میلیارد تومان خروج پول حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی )

🔴امروز ورود  182   میلیارد تومان پول به صندوقهای درآمد ثابت / هزار و 318 میلیارد تومان (برآیند) ورود پول به صندوق های درآمد ثابت در شهریور ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۱۷
خانم منافی
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۲۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 30 شهریور 1400

دیروز بورس تهران در برخورد به محدوده حمایتی خود با افزایش تقاضا روبرو شد و روز سبزی را برای بازار رقم زد. اما حجم معاملات به اندازه ای نبود که رضایت بخش باشد! دیروز ارزش معاملات چیزی حدود 6000 میلیارد تومان به ثبت رسید که نشان از احتیاط سهامداران دارد. البته حدود 1300 میلیارد تومان نیز در صف های خرید قفل بود که مبلغ قابل توجهی است. اما این 1300 میلیارد تومان، بیشتر در صف خرید عرضه اولیه های اخیر نشسته بود که نمیتوان آن را به عنوان نقدینگی سیال بازار به حساب آورد! فعلا موضوع جدید برای گفتن نیست. جز اینکه بازار از لحاظ بنیادی، ارزنده است و از این بابت فعلا نگرانی وجود ندارد. مانند روزهای قبل به دوستان توصیه میکنم که اگر دید کوتاه مدت و نوسانی در بازار ندارید، نیازی نیست این روزها بازار را دنبال کنید. فعلا تا ارسال گزارش های ششماهه، بازار به صورت نوسانی خواهد بود و البته همچنان اعتقاد دارم که مهرماه خوبی در انتظار بازار خواهد بود.  

۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۲
حمیدرضا
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 29 شهریور 1400

 

در انتظار بازگشت تعادل به بورس تهران!

 

شاخص کل 1.427.758 (7 هزار و 278 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 432.611  (  هزار و  595 واحد افزایش) 


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به #برکت  #شستا و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی، مربوط به #حسیر  و #دی  بود. 


💠  ارزش معاملات خرد بورس:   3 هزار و 396 میلیارد تومان (کمترین از 29 خردادماه)
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  5 هزار و 322 میلیارد تومان 


🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : هزار و 297 میلیارد تومان 

🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  526 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  306 میلیارد تومان ورود پول حقیقی (تغییر مالکیت از  حقوقی به حقیقی )

🔴امروز ورود  156   میلیارد تومان پول به صندوقهای درآمد ثابت / هزار و 136 میلیارد تومان (برآیند) ورود پول به صندوق های درآمد ثابت در شهریور ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۵۳
خانم منافی
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۰۷ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 29 شهریور 1400

بورس تهران دیروز با افت 30.000 واحدی، به محدوده 1.42 میلیون واحد رسید. جاییکه فقط یک قدم با حمایت مهم خود در محدوده 1.4 میلیون واحد فاصله دارد. بر این اساس، انتظار میرود بازار امروز کار خود را با فشار فروش آغاز کند و با نزدیک شدن یا برخورد به این محدوده حمایتی، با افزایش تقاضا در بازار روبرو شویم. در برخی از نمادهای مهم بازار نیز امروز شاهد برخورد قیمت ها به محدوده های حمایتی آنها خواهیم بود که این تقارن، میتواند درصد احتمال واکنش مثبت بازار را بیشتر کند! موارد زیادی را میتوان در باب علت ریزش بازار در روزهای اخیر عنوان کرد که دلایل آن را در روزهای قبل بیان کردیم. اما چیزی که فعالان بازار باید بدانند این است که این ریزش قیمت ها، فقط یک پولبک به مقاومت های شکسته شده است و نیازی نیست فعالان بازار به گونه ای رفتار کنند که بورس تهران در شرایط جنگی قرار بگیرد!! از موارد بالا که بگذریم، امروز روز مهمی برای بورس تهران است و انتظار میرود که امروز در پایان بازار، رنگ سبز در بازار، غالب شود! همانطور که در ابتدای هفته نیز خدمت دوستان گفته بودم، اگر دید کوتاه مدت در بازار ندارید، نیازی نیست که در این هفته بازار را دنبال کنید. چراکه مهرماه خوبی در انتظار بازار خواهد بود!   

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۰۷
حمیدرضا
يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۳۶ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 28 شهریور 1400


بازاری که در کما رفته بود، انگشتش را تکان داد!

 

شاخص کل 1.420.484 (29 هزار و 741 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 431.002  (  8 هزار و  938 واحد کاهش) 


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به شستا و برکت و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی، مربوط به مدیرت  و دی  بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   3 هزار و 976  میلیارد تومان (کمترین از 11 مردادماه)
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  5 هزار و 988 میلیارد تومان 


🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : هزار و 298 میلیارد تومان 

🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  818 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  927 میلیارد تومان خروج پول حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی )

🔴امروز ورود  184   میلیارد تومان پول به صندوقهای درآمد ثابت / 980 میلیارد تومان (برآیند) ورود پول به صندوق های درآمد ثابت در شهریور ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۳۶
خانم منافی
يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۳۷ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 28 شهریور 1400

شاخص کل بورس تهران دیروز با ریزش سنگین خود حمایت محدوده 1.48 میلیون واحد را شکست و تا 1.45 میلیون واحد سقوط کرد. اکنون حمایت بعدی بازار در محدوده 1.4 میلیون واحد است. تنها نکته مهم بازار دیروز، حجم معاملات بود که با جهش خوبی همراه شد و حدود 2000 میلیارد تومان بیشتر از میانگین چند روز قبل بود. متاسفانه هنوز رفتارهای گله ای در بازار مشهود است و قانون دامنه نوسان نیز بر تشدید این رفتارهای هیجانی و گله ای، می افزاید. امیدواریم مطابق وعده های رئیس سازمان بورس، به زودی شاهد حذف دامنه نوسان و حجم مبنا باشیم تا بازار بتواند کم کم به سمت بلوغ خود حرکت کند. البته که اجرای هر طرح جدیدی، در ابندا ممکن است مشکلاتی نیز بوجود بیاورد. ولی اگر قبل از اجرا، کار کارشناسی انجام شود و همه جوانب سنجیده شود، این مشکلات به حداقل خواهد رسید که البته آن موارد نیز قابل اصلاح خواهد بود. شرکت ها در آستانه تهیه صورت های مالی ششماهه خود قرار دارند و ارسال این گزارش ها، میتواند مود بازار را تغییر دهد. تا آن زمان، ممکن است بازار شهامت خرید نداشته باشد! اما چیزی که در بازار دیروز اتفاق افتاد، نشان داد که بازار در این حوالی قیمت ها، خریدار دارد و افزایش 2000 میلیارد تومانی حجم معاملات دیروز، تایید کننده این ادعا است. در چنین شرایطی، سازمان بورس نیز باید عرضه اولیه های خود را متوقف کند تا همین نقدینگی موجود در بازار، بتواند از پی عرضه ها بر بیاید و به سمت قفل شدن نمادها در صف فروش نشویم. اکیدا به مدیران سازمان بورس توصیه میکنم که تا بهبود شرایط، نماد جدیدی را در بازار عرضه نکنند. از سایر دوستان نیز تقاضا دارم که از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند و اگر سهام خوبی در سبد خود دارید، نیازی نیست که بازار را در این روزها دنبال کنید. مطمئنا مهرماه بهتری در انتظار بازار بورس تهران خواهد بود.  

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۳۷
حمیدرضا
شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 27 شهریور 1400

جنگ در مرز یک و نیم میلیون!

 

شاخص کل 1.450.221 (37 هزار و 991 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 439.932  (  10 هزار و  533 واحد کاهش) 


🔸 بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به #شستاو #شپنا و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه اوراق دولتی، مربوط به #دی  و #مدیریت  بود. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:   5 هزار و 6 میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  8 هزار و 139 میلیارد تومان 


🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : هزار و 484 میلیارد تومان  (هزار و 65 میلیارد تومان مربوط به 6 نمادی که تازگی عرضه اولیه شدند!)

🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  838 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  869 میلیارد تومان خروج پول حقیقی (تغییر مالکیت از  حقیقی به حقوقی )

🔴امروز ورود  88   میلیارد تومان پول به صندوقهای درآمد ثابت / 796 میلیارد تومان (برآیند) ورود پول به صندوق های درآمد ثابت در شهریور ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۵۶
خانم منافی
شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۴۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 27 شهریور 1400

ارزش معاملات در بورس تهران کاهش پیدا کرده و با این ارزش معاملات، چیزی جز نوسان را نمیتوان از بورس تهران انتظار داشت. از سوی دیگر برای کنترل بازار، مدیران سازمان بورس دوباره موتور عرضه اولیه ها را روشن کرده اند و هر هفته 2 عرضه اولیه نسبتا سنگین را راهی بازار میکنند و همین موضوع، نفس بازار را برای ادامه رشد گرفته است! به زودی گزارش های 6 ماهه شرکت ها بر روی کدال منتشر میشود و بازار منتظر این گزارش ها است. در صورتیکه شرکت ها، گزارش هایی حداقل برابر با انتظارات فعالان بازار منتشر کنند، این متواند محرک بعدی برای ادامه روند صعودی بازار باشد. به شخصه انتظار دارم که گزارش ها، راضی کننده باشد! بر این اساس، انتظار میرود که تا زمان ارسال گزارش ها، همین شرایط نوسانی در بازار حاکم باشد. در چنین شرایطی، کسانیکه دید کوتاه مدت در بازار دارند، باید درصد بیشتری از سبد خود را به نوسانگیری تخصیص دهند. در غیر اینصورت، نیازی به دنبال کردن بازار نیست و میتوانید با آسودگی، به سایر امور خود رسیدگی کنید! 

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۴۲
حمیدرضا