بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 10 اسفند 1398

ورود نقدینگی سنگین به بورس تهران، باعث رشد چشمگیر شاخص کل شده است. بر همین اساس، مدیران سازمان بورس طی جلسه ای که روز پنج شنبه انجام شد، تصمیمات جدیدی برای بازار گرفتند. بر همین اساس قرار است حجم مبنای شرکت های بورسی، حدود 10 برابر شود! همچنین نمادهای فرابورسی نیز که تا کنون حجم مبنا نداشتند، مانند شرکت های بورسی و با همان فرمول، دارای حجم مبنا شدند. البته فرمول نمادهای بازار پایه کمی متفاوت است. ولی بازار پایه ای ها نیز، از روز دوشنبه با حجم مبنا معامله میشوند. این موضوع میتواند شرایط بازار را تغییر دهد. البته که با این حجم نقدینگی جدید وارد شده به بورس و ارزش بیش از 5000 میلیارد تومانی روزانه در بازار بورس، این حجم مبنای جدید، نمیتواند تاثیر خاصی در شرکت های بزرگ ایجاد کند. اما قطعا روی شرکت های کوچک و مخصوصا آنهایی که در فرابورس هستند و از همه مهمتر، آن عده از نمادهایی که با زور پول و سفته بازی رشد کرده اند، تاثیر منفی خواهد گذاشت. این قانون جدید، هزینه سفته بازی را بالا خواهد برد و آن دسته از افرادی که با تبانی و 1000 دوز و کلک و از طریق کانال های تلگرامی و غیر تلگرامی، سرمایه های کردم را جذب میکردند و با این سرمایه ها، اصطلاحا یک نماد را پروژه میکردند و بالا میبردند، اکنون برای پروژه کردن سهم جدید، به 10 برابر نقدینگی بیشتری نیاز دارند! به درستی و غلطی این قانون کاری ندارم. چون به نظرم این قانون باید اصلاحاتی در آَن صورت بگیرد تا قابل اجرا برای کل بازار شود. اما به صورت کلی، همینکه بتواند جلوی کسانیکه فقط با زور پول، سهام را بالا میبرند بگیرد، نکته مثبتی در کارنامه مدیران بورس محسوب میشود. از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز، انتظار دارم که با فشار فروش بیشتری نسبت به روزهای قبل روبرو باشیم. باید ببینیم که آیا این سیل نقدینگی، میتواند جلوی عرضه های سنگین امروز ایستادگی کند یا خیر؟ 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۰
خانم منافی

نظرات (۴)

سلام.
عدم نشان دادن سهام ناشی از افزایش سرمایه در پورتفو به دلیل ثبت نشدن آگهی ثبت افزایش سرمایه اس؟

پاسخ:
سلام
بله تا وقتی که کماسه در مرجع ثبت شرکت ها افزایش سرمایه رو ثبت نکنه در پرتفو لحاظ نمیشه. اینکه من گفتم برخی کارگزاری ها نشون میدن، در پرتفوی لحظه ای بود. در واقع هنوز تعداد سهام اضافه نشده که قابلیت معامله داشته باشه

سلام و خسته نباشید .

ممنون بابت معرفی سهام ها.

در خصوص سهام کرمان با ریسک بالا نگهداری توصیه میشود و اهداف پایبند است؟

پاسخ:
سلام
امروز که بازار هیجانی هست و مبنای تصمیم گیری نباید هیجان زودگذر باشه!
و مطمئنا اگر سهمی اهدافش از دست بره در کانال اعلام خواهم کرد
با یکی دو روز منفی ، هیجانی نشید !
منفی های امروز فرصت خرید بود در نمادهای مورد تایید!
البته در مورد سهام با ریسک بالا دقت کنید که بارها و بارها اعلام کردم نهایتا 10 تا 20 درصد پرتفو رو (با توجه به روحیه خودتون) به نماد پرریسک اختصاص بدین
۱۰ اسفند ۹۸ ، ۱۸:۰۰ داود ارغوان

با عرض سلام

در رابطه با گزارش از نوع الف کماسه میخواستم بدونم که کنسل شد یا اینکه ممکنه فردا سهم بسته شه برای گزارش؟

پاسخ:
ولی قرار شد الان که بازار خرابه و خود سهم داره خوب پیش میره، این رو بذارن برای قیمت های نزدیک 4000 تومان
۱۰ اسفند ۹۸ ، ۲۲:۳۱ هادی خدایی

سلام استاد

می خوام یه سهم‌خیلی خوب بهم‌معرفی کنید تا اردیبهشت یه سود خیلی خوب بهم بده؟

لطفا اسم‌سهمو اینجا جواب بدید، می گید تو کانال گفتم یکم گیج کنندست برام، چون چندین سهم‌رو‌گفتین و‌نمی‌تونم انتخاب کنم کدومش بهتره و‌بازدهی بالایی می خواد بده ، مثلا قشرین رو‌بهم‌گفتن تا اردیبهشت می خواد بشه ۶۵۰۰ !

اگه شما اینو‌می پسندید و‌تایید می کنید بگیرم و‌تا اردیبهشت  نگه دارم، اگه نه ، لطفا یه سهم یا چند سهم‌بهم‌بگید بخرم نگه دارم تا اردیبهشت

چون‌می خوام سنگین خرید کنم نمی خوام ریسک کنم یا سود خوبی نگیرم

ممنون‌

پاسخ:
خیلی سهم هست که اگه بازار نابود نشه، میشه گین 100 درصدی گرفت!

تلگرامتون رو چک کنید ادامه پاسخ رو میگم ادمین ثبت نام  براتون بفرستن! (لبخند)
چون نمادها رو در Vip معرفی کردم و اینجا اگر معرفی کنم در حق دوستانی که عضو هستن بی عدالتی میشه چون همه میتونن استفاده کنن!