بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۰۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 28 اسفند 1398

وضعیت ویژه ای که در سرتاسر دنیا در خصوص ویروس کرونا بوجود آمده، تاثیر خود را در بازارهای مالی جهان گذاشته است. بورس های دنیا از ترس تعطیلی، سقوط های خیلی زیادی را تجربه کرده اند. از سوی دیگر، جنگ نفت بین روسیه و عربستان نیز که به تازگی شروع شده، قیمت نفت را با پایین ترین سطح خود در طول چند سال اخیر رسانده است و هم اکنون قیمت هر بشکه نفت به زیر 30 دلار رسیده است و برای کشوری مثل ایران که اقتصادی بر پایه نفت دارد و همچنین در شرایط تحریمی قرار دارد، این موضوع، شرایط را سخت تر میکند. بورس تهران نیز تحت تاثیر همین عوامل و البته تحت تاثیر برخی بخشنامه های شبانه مدیران بورسی، روند صعودی خود را از دست داده و چند روزی است که خریداران، عقب نشسته اند که باعث فشار فروش در بازار شده است. از آنجاییکه مشخص نیست این شرایط اضطراری که به دلیل انتشار ویروس کرونا در دنیا ایجاد شده، تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، باید دید خود را به میان مدت تغییر دهید. قبلا به دوستان توصیه کرده ام که در چنین شرایطی که قیمت سهام، فارغ از ارزنده بودن یا نبودن، به صورت هیجانی سقوط میکنند، بهتر است که برخی نمادهایی که از نظر بنیادی شرایط خوبی دارند را در واچ لیست خود قرار دهید و در زمانیکه قیمت آن نمادها به حمایت های مهم رسیدند، با دید میان مدت، به سبد خود اضافه کنید. در صورتیکه با دید کوتاه مدت در بازار فعالیت میکنید نیز، فقط باید صبر کنید تا شرایط به وضعیت نرمال بازگردد و حتی نیازی هم نیست که بازار را دنبال کنید! توصیه جدیدی برای گفتن نیست و سال خوبی را برای دوستان آرزو میکنم. 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۸
خانم منافی

نظرات (۳)

۲۸ اسفند ۹۸ ، ۱۱:۰۹ سید محمد مهاجران

سلام پیشاپیش سلام جدید بر شما مبارک باشه انشالله سال خوبی داشته باشین، یه سوال داشتم با توجه به اینکه اینروزا فروش محصولات بهداشتی و شویندگی و.. رشد داشته، شما شرکتهای مربوط به اینطور محصولات رو بررسی کردین؟ اگه خواسته باشیم بخریم کدوم سهم بهتره؟ ممنون

پاسخ:
سلام
بررسی نکردم
اگر سهمی مناسب باشه حتما  معرفی خواهد شد

سلام خسته نباشید خانم منافی ما هم پیشاپیش سال نو رو بر شما و خانواده مجترم تبریک عرض نموده وسال همراه با سلامتی برای شما آرزومندیم  و ممنونیم بابت برپایی  دوباره این جمع , اگر دسترسی به حمیدجان و حمیدرضا  و تک تیراندازمون در آمریکا ! دارید به ایشان هم سلام برسانید .

سلام ودرود خدمت شما،

بسیار تشکر میکنم در سالی که گذشت مثل همیشه همراه ما و مشاور ما بودید امیدوارم سال جدید پر از موفقیت و سربلندی برای شما و دوستان باشد،

با ارزوی سلامتی🌹🌹🌹