بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰ ق.ظ

چگونه حجم مبنا هیجان سهام را بیشتر کرد؟

حجم مبنا و اعمال محدودیت‌های بیشتر برخلاف انتظارات مدیران سازمان و مطابق با وضعیت منطقی بر شدت هیجان معاملاتی افزوده است. راه‌کار مشخص است و حذف دامنه نوسان قیمتی تنها راه‌حل برای حذف هیجان ناشی از «صف» است. در این میان راه‌کارهای موقت مانند عرضه‌های اولیه نیز مطرح می‌شود. البته لازم است که هیجان را از وضعیت منطقی نیز جدا ساخت. 

✴️ بنا نیست برای مثال اگر اقتصاد کشور را موج تورمی و جهش ارزی در نوردید رشد سهام را هیجانی بخوانیم (مشابه با سال 97) اگر می‌خواهیم چنین نوسان شدیدی در سهام نداشته باشیم باید ساختار اقتصادی با ثباتی را ترسیم کرد. در هفته‌های اخیر تقریبا همه بورس‌های جهان نوسان بسیار شدیدی را تجربه کردند پس باید پذیرفت حتی در برخی از مواقع نوسان شدید نیز موضوع غیرقابل اجتناب بازار است. 

✴️ با این حال از نمونه‌های تشدید سرعت انتشار هیجان در بازار سهام مثال‌های عینی را مطرح کرد. برای مثال این قوانین که در جهت کاهش هیجان و جلوگیری از حبابی شدن سهام اتخاذ شده است طی روزهای اخیر صف فروش یک ماه تپکو و جهرم را جمع آوری کرد. احتمالا معامله‌گران به دنبال خرید یک نماد بوده‌اند در این میان صف فروش جهرم و تپکو نیز روی موج نقدینگی جمع شد. حالا این‌که این نمادها حباب مشخص دارند. 

✴️ بسیاری دیگر از نمادها نیز این وضعیت را دارند اما نکته در خصوص این نمادها جالب توجه بود که چگونه سیاست‌های هیجان‌زا چگونه به خوبی در حال خودنمایی در کل بازار سهام است. شاید باید پذیرفته و دامنه نوسان را به صورت کامل حذف کنیم تا بخش خوبی از این هیجان معاملاتی برچیده شود. به صورت مشخص صف سیگنال خیلی خوبی برای خرید یا فروش سهام به معامله‌گران ارائه می‌دهد.

منبع: دنیای بورس

نظرات (۹)

سلام خانم منافی عزیز

سال جدید رو به شما و تیم قدرتمند و باحالتون تبریک میگم

امیدوارم سالی مر از سلامتی، سعادت و عاقبت بخیری در پیش روتون باشه

سپاس بخاطر بودنتون

پاسخ:
سلام
مرسی از لطفتون
انشالله همه عزیزان سالی پر از خیر و برکت و آرامش داشته باشن

سلام

عید شما مبارک

میشه لطفا یه توضیح بدید که قانون گره معاملاتی برای عرضه اولیه ها به چه صورت هست و اصلا رفع گره معاملاتی میشن یا خیر؟

با توجه  به اینکه حجم مبنا دارن مشمول دستور العمل رفع گره معاملاتی نباید بشن؟؟؟

ممنون میشم قانونش رو در مورد عرضه اولیه ها بگید که چجوریه و چرا اعمال نمیشه؟

پاسخ:
سلام. اخرین دستورالعمل رفع گره معاملاتی در مطالب اموزشی وبلاگ هست. انقدر قوانین سلیقه ای شده که واقعا نمیدونم چجوری اجرا میشن. بهتره از ناظر سازمان بپرسید. شماره تلفن ۶۳۷۵۰ داخلی ۵ 

سلام

خانم منافی با توجه به گفته هاتون، الان‌کماسه رو بفروشیم‌و‌سیو سود کنیم؟ چون الان صف خرید هست!

پاسخ:
سلام
استراتژی رو مفصل تر از اونی که  گفتم نمیشه توضیح داد! لطفا دوباره مطالعه کنید و تصمیم گیری کنید

سلام

درگذشت دوست و همکار گرامی رو به شما و خانواده محترمشون تسلیت میگم.

بابت

کانال خوب و سهام خوب معرفی شده توسط تیم خوبتون ممنونم.

سهم جدید معرفی شده، بیش از 3، 4 دقیقه فرصت نداد :)

شخصا نتونستم تصمیم گیری درستی در این دقایق کوتاه انجام بدم. چون دیروز نیمی از سامان و رنیک ها رو تبدیل به فجر کرده بودم.

تیم خوبتون ما رو عادت دادن به خرید سهام با حوصله

 

دوری از کماسه برامون سخته، خیلی وقته بهش عادت کردیم :)

 سوال

با دانا چه کنیم؟

 

پاسخ:
در مورد دانا شنبه در vip توضیح میدم

سلام

وقت بخیر

زبینا گفتید افزایش سرمایه چند صد هزاری داره، صلاح می دونید من سنگین خریداری کنم؟ و تا کی نگه دارم؟

سپاس

پاسخ:
چندصد هزاری که نگفتم. :)
گفتم افزایش سرمایه سنگین داره

در خریدها، میزان درصد سبد رو باید رعایت کنی
سهامی که این روزها معرفی میکنم، اگه تارگت زمانی نداده باشم، یعنی منظورم پایان تیرماه هست.

همانا ما از آن خداییم و به سوی او بازمی‌گردیم

تسلیت بابت عزیز از دست رفتمون ، عارف :(

 

سلام خانم منافی خسته نباشید خدا رحمتشون کنه از آیدی که گفتید فهمیدم , در ضمن انشالله دوستان در مورد تذکر عدم انتشار سیگنالها رعایت کنند اینطوری هم روند خرید برای بقیه دوستان گروه ممکنه دچار مشکل بشه و یا روند سهم بهم بریزه یادمه مشکل قبلی سایت عمومی این بود گاهی سهامدار سهم خودش میومد از اطلاعات سایت استفاده می کرد مثلا در مورد فاذر چند سال قبل سهامدار عمده میدونست آقا حمید و بچه ها میخوان بخرن و حمایت کنند با عرضه خودش روند رو یک هفته خراب می کرد به بچه ها میفروخت تا جایی که قرار شد حمید خان چیزی در سایت در مورد فاذرتا رسیدن به اهداف  نگوید! راستی خانم منافی دیدید بعد دو ماه تحمل نکردم های وب رو با اون یکی سهم رایانه ایی VIP جابجا کردم های وب چه گازش رو گرفته میره!!

۱۱ فروردين ۹۹ ، ۲۲:۰۷ داود حاجیلوئی

سلام و عرض ادب

ضمن ارزوی سلامتی و تندرستی برای شما

و نهایت تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش و پیگیری شما

 

امروز طبق فرمایش حضرتعالی سامان و کماسه رو سیو سود کرده و خارج شدم فقط اون تعدادی که به از بابت کماسه به سبدمون اضافه شده امکان فروش نداشت

برای اون تعداد کاری باید انجام بدیم ؟

و چه وقتی قابل فروش میشه؟

سپاسگزارم . طول عمر بابرکت و سعادت براتون ارزو دارم

 

پاسخ:
سلام. هر وقت کماسه کارهای قانونی ثبت افزایش سرمایه رو در مرجع ثبت شرکتها انجام بده ثبت خواهد شد و به پرتفو اضافه خواهد شد. در کدال آگهی خواهد شد. در مورد نگهداری یا فروش یا حتی اضافه کردن هر وقت که به پرتفو اضافه شد در vip توضیح خواهم داد

سلام و عرض تبریک سال نو به شما و همکاران محترمتان

به نظر شما دریافت اعتبار یک ماهه با توجه به شرایط بازار خوب هست؟ لطفا دستوری بفرمایید که بگیرم یا نگیرم

و اینکه در مورد دانا و حق تقدم به لطف پیشنهاد شما در سود بالای صد درصدی هستم و مجموع قیمت سهم و ح بالای ۱۳۰۰ هست آیا نگهداری کنم یا اینکه تبدیل به سهم دیگری بشه؟

پاسخ:
خوشحالم که پرسود هستی :)
در خصوص دانا، اگه دوست داشتی، حق تقدم رو در مثبت 10 شنبه بفروش و سود شناسایی کن. البته اینو بدون که دانا هنوز به پایان راه نرسیده. ولی با توجه به سودی که کردی، مقداری سیو سود توجیه داره.
در خصوص اعتبار، اگه گرفتی، خبر بده تا حداقل یک سهم بنیادی با پتانسیل رشد کوتاه مدت (بر اساس شرایط روز) معرفی کنم تا هم شانس سود کردن داشته باشی و هم اینکه اگه وضعیت بازار خراب شد، حداقل زیان کمتری بکنی.