بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۲۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 27 فروردین 1399

همانطور که انتظار میرفت، دیروز نیز با فشار عرضه ها در بورس تهران روبرو بودیم و اگر نماد فارس به داد شاخص کل نمیرسید، شاخص کل نیز کار خود را با رنگ قرمر به پایان میرساند. هرچند که همه ما میدانیم که شاخص کل، ملاک درستی برای ارزیابی کلیت بازار نیست و بهتر است که از شاخص هم وزن استفاده کنیم که دیروز با افت حدود 500 واحدی روبرو شد. عمده ترین دلیل فشار فروش دیروز، تهیه نقدینگی برای استقبال از عرضه اولیه امروز بود که نقدینگی بزرگی را جذب خود خواهد کرد. با نگاهی به چند نماد که اخیرا عرضه اولیه شده بودند (شگویا و تملت و زکوثر , زماهان و قرن) و تشکیل صف های فروش برای آنها، به راحتی میتوان دریافت که همین کدهای تازه وارد که فقط برای استفاده از سودهای بادآورده در عرضه اولیه ها وارد بورس شده اند، در حال دست و پا زدن برای تهیه نقدینگی و استفاده از فرصتی بادآورده دیگر هستند! چه بسا برخی از همین نمادهایی که دیروز و احتمالا امروز میفروشند، ارزنده تر از چیزی باشد که برای خرید آن، خود را به هر دری میزنند! دیروز خدمت دوستان گفته بودم که انتظار من از بازار، کمی اصلاح زمانی و نوسان قیمت ها برای مدتی کوتاه است تا دوباره با سرازیر شدن نقدینگی جدید به بازار، شاهد ادامه روند صعودی بازار باشیم. دیروز آماری از سرعت ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کدهای معاملاتی جدید منتشر شد که همه نشان از ورود یک سیل جدید از نقدینگی در بازار است و به همین دلیل اعتقاد دارم که فعلا اصلاح عمیقی را در بازار شاهد نخواهیم بود! چراکه این کدهایی که از ابتدای سال ثبت شده اند، تازه از اوایل اردیبهشت اجازه معامله کردن پیدا میکنند و میتوانند نقدینگی خود را به بورس منتقل کنند. پس باید از فرصت های موجود، برای گلچین کردن نمادهایی که هنوز ارزنده هستند استفاده کرد و در زمانیکه بازار با فشار فروش همراه است، سبد خود را برای حرکت بعدی بازار آماده کنید!  

نظرات (۸)

سلام صبح زیبای همه بخیر وشادی 🌹🌹

 

سلام. صبحتون بخیر. 

با دید بلند مدت ارزنده ترین نماد پتروشیمی که در بازار وجود داره چیه به نظرتون؟

ممنون میشم راهنمایی کنید. 

پاسخ:
با ایمیل نظر ثبت کنید لطفا

سلام، صبح بخیر

ببخشید کفراور کوتاه مدتیه یا میان مدت؟

پاسخ:
انتظار دارم  در کوتاه مدت به هدف اولی که اعلام کردم برسه

 درود بر خانم منافی 🌹🌹گفتین ِلذت خرید در صف فروش یه چیز دیگه هست یاد لذت سنت شکنی جناب حمید رضای عزیز افتادم خرید در صف خرید سایپا گین صد در صدی شیرینی بود  هرجا هستن  شاد و سلامت ودر پناه خداوند مهربان باشن🌹🌹

پاسخ:
:)

سلام. روزتون بخیر.

سهم پتروشیمی ارزنده با دید بلندمدت چی پیشنهاد میدین؟

ممنون

پاسخ:
جواب به سوالات فقط برای اعضا مقدور هست

راستی اون سهم نوسانیه روهم خوب جایی سیگنال خروج دادین ممنون به موقع خروج زدیم🌹🌹

پاسخ:
خیلی خوبه که دست به ماشه هستی شکیبا جان

سلام

آخ آخ چه سهمی بود این کماسه، از بالا رفتنش، هم خوشحالم، هم ناراحت!

خوشحال از اینکه جایزه هاشوو با قیمت بالا میفروشم، ناراحت از اینکه چرا فروختم! (طمع لعنتی) :) جاش وایرا گرفتم

دیروز نقدینگی فروش زبینا و سامان رو تا خرخره بخاور گرفتم،.

نمیدونم چرا ب بخاور هم همون حسی رو دارم، ک نسبت ب کماسه داشتم!

تشکر و قدرردانی بابت زحماتتون.

پاسخ:
خوشحالم که پرسود هستی :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

جسارتا مشورت میخواستم

****** **** ******** ****** ** *** *** *** ** ***** ** ****** *** **** ****** ***** ** ******** ** ** ** ****** * ***** ****** ****** *** ******** *** *** **** ***** * ** ***** ***** * *** * **** **** **** ****** ** ******* ******  *** * ****** ***** ******* **** ******* ** **** ** ***** ***** * *** **** **** ***** ******* ***** ***** ***** ** ****** ***** *****   *  

حذف بشه نظر ممنون میشم.

پاسخ:

خوبه که شرایط رو توضیح دادی و حتما این نکته رو باید بدونن که هیچ اطمینانی در بورس وجود نداره و در حقیقت معلوم نیست که بازار تا کی حالش خوبه. ولی من انتظار دارم که امسال شاخص از همین جا 50 درصد بازدهی بده. و اگر ما بهتر از بازار کار کنیم می تونیم بازدهی بیشتر از بازار داشته باشیم. 
از اونجایی که شرایطی که گفتی نیاز به ریسک معاملات کمتر داره، ما باید تلاش کنیم که سهام کم ریسک تر برای این موضوع انتخاب کنیم. که البته سهام کم ریسک تر ، ممکنه بازدهی کمتری داشته باشه. گفتم ممکنه! 
من اگر بودم اینکار رو می کردم چون عملا اگر این کار رو نکنی حداقل میدونی که شرایط بهتر نمیشه. ولی با قبول کمی ریسک و ورود به بازار سرمایه، امکان بهتر شدن شرایط هست. 
البته حواست باشه که افراد کلاهبردار که در کمین تازه واردان هستن زیاد هستن! و اگر تصمیم به ورود گرفت خودت با توجه به راهنمایی هایی که از ما می گیری برای اون هم خرید و فروش کن