بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۳۰ ب.ظ

بهبود مدیریت ریسک در بازار سرمایه - قسمت اول-

 

 معرفی نکاتی جهت افزایش مدیریت ریسک و جلوگیری از وقوع اشتباهات رایج که منجر به ضرر در معاملات می‌شود...

 

مدیریت ریسک اصولاً در پایین فهرست اولویت‌های معامله‌گران قرار می‌گیرد. معمولاً، بسیار پایین‌تر از یافتن سهم مناسب یا سیگنال‌های ورودی دقیق‌تر؛ بااین‌حال، بدون دانش کافی درباره‌ی مدیریت ریسک، نمی‌توانید از معاملاتتان سود کسب کنید.
 معامله‌گرانی که می‌خواهند در بازار سود کنند و همانند یک معامله‌گر حرفه‌ای کار کنند، می‌بایست نحوه مدیریت ریسک، اندازه موقعیت‌هایشان، چگونگی ایجاد چشم‌انداز مثبت در قبال عملکرد و تعیین صحیح سفارشات را بیاموزند.
معرفی نکاتی جهت افزایش مدیریت ریسک و جلوگیری از وقوع اشتباهات رایج که منجر به ضرر در معاملات می‌شود: 


1- رعایت نرخ ریسک به بازده


وقتی‌که سیگنال ورود به معامله‌ای را تشخیص دادید، باید به قیمتی که حد ضررتان را در آن قرار می‌دهید فکر کنید و سپس، قیمتی را به‌عنوان حد سود در نظر بگیرید. وقتی‌که سطوح قیمتی معقول برای سفارشتان را شناسایی کردید، نسبت ریسک به بازده آن را محاسبه کنید. اگر دیدید نرخ حاصله، با شرایط شما همخوانی ندارد، آن معامله را انجام ندهید. 
سعی نکنید حد سودتان را خیلی زیاد و یا حد ضررتان را خیلی کم بگیرید تا به یک نسبت ریسک به بازده بالاتر دست پیدا کنید. سود یک معامله همیشه نامشخص و بالقوه است. ریسک، تنها چیزی است که می‌توانید در ارتباط با معاملات بر آن کنترل داشته باشید.
اکثر معامله‌گران تازه‌کار، دقیقاً عکس این سناریو عمل نموده‌اند؛ آن‌ها به یک نسبت ریسک به ریوارد تصادفی می‌رسند و سپس، سفارشات ضرر و سودشان را به‌نحوی‌که این نسبت را بسازد، تعیین می‌کنند!

نظرات (۲)

سلام سرکارخانم منافی. 🌹 وقت بخیر. من هرچی بررسی کردم توی واچ لیست شما، حدضرر بخاور را ندیدم. لطف میفرمایید اعلام کنید.؟. 🌹 

پاسخ:

برای سهمی که زیر ارزش ذاتی معامله میشه، من حد ضرر نمیذارم!

سلام خانم منافی . من چطوری میتونم واچ لیست شما رو ببینم؟

 

پاسخ:
در تلگرام به آیدی ادمین @missmanafiadmin پیام ارسال کنید