بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com


 

 

انسان به‌طور ذاتی مایل است احتمالات را، نه بر اساس تجارب بلندمدت خود، که بر اساس چند نتیجه اخیر محاسبه کند.

 

- معامله‌گران، با صرف توجه و تفکر زیاد روی معاملات اخیر، خود را در معرض تعصب نسبت به نتایج اخیر قرار می‌دهند و از هدف نهایی دور می‌شوند؛ 
جیسن زویینگ می‌گوید: انسان به‌طور ذاتی مایل است احتمالات را، نه بر اساس تجارب بلندمدت خود، که بر اساس چند نتیجه اخیر محاسبه کند! 
البته این تعصب هم پس از معاملات سودده و هم معاملات زیان‌ده می‌تواند ایجاد شود.
- وقتی‌که معامله‌گری در چندین معامله متوالی سود می‌کند یا در یک معامله، سود قابل‌توجهی به به دست می‌آورند، شدیداً تحت تأثیر حس و جو مثبت ایجادشده قرار می‌گیرد که ممکن است باعث شود در معامله بعدی‌، ریسک بیشتری، فراتر از توانایی‌اش در پذیرش ضرر، قبول کند؛ یا اینکه تعداد معاملاتش را به‌گونه‌ای افزایش دهد که با برنامه معاملاتی‌اش همخوانی نداشته باشد.درواقع، اعتمادبه‌نفس کاذبی که در اثر سودهای بزرگ و متوالی ایجاد می‌شود، باعث می‌شود آن‌قدر در توانایی و مهارت معامله‌گری‌ دچار توهم و اغراق شویم که درنهایت، با کسب زیان بالا یا پیاپی، اوضاع به ضررمان تمام و کل سودهای به‌دست‌آمده را نیز بر باد دهیم.
- وقتی معامله‌گری در چندین معامله پشت سر هم ضرر می‌کند، تحت تأثیر نگرش منفی و ترس از ضرر بیشتر قرار می‌گیرد که باعث می‌شود میزان ریسکش را از حد همیشگی پایین‌تر آورده یا تعداد معاملاتش را به‌شدت کاهش دهد.عامل مؤثر در این نوع تعصب، ترس است؛ درواقع، ترس باعث می‌شود ریسک بازار را فراتر ازآنچه در واقعیت وجود دارد، تصور کنیم و باورمان به توانایی و مهارت معامله‌گری و اعتمادبه‌نفسمان را از دست بدهیم. با این کار، فرصت‌های بی‌شماری را از دست خواهیم داد و حتی ممکن است باعث شود به‌کل، حرفه معامله‌گری را کنار بگذاریم.