بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۳ ق.ظ

رسالت فراموش شده دولت در قبال بازار سرمایه

 

💠 " امروز شاخص بورس رکورد زد"،" بی سابقه‌ترین ورود نقدینگی به بورس"، " شاخص به مرز یک میلیون و 500 هزار واحد نزدیک شد" این‌ها تمام حمایتی است که مسوولان بورس و دولت از بازار سرمایه کشور می‌کنند. در یک سال اخیر، بازی با ارقام روی تابلو در حالی رسالت اصلی مسوولان شده که حمایت از بنگاه‌ها و تامین مالی آن‌ها که رسالت اصلی بازار سرمایه بوده، فراموش شده است.

💠 به باور کارشناسان، این دولت است که انتخاب می‌کند، بازار سرمایه بتواند همچنان جذاب بماند و نقدینگی سرگردان جامعه که تا پیش از این به سمت بازارهای غیر مولد می‌رفت به این بازار روانه شود. اما آیا سیاست دولت که نگاه حمایتی به این بازار است درجهت جذب نقدینگی است تا ایجاد جذابیت بورس؟

💠 رشد قیمت سهام شرکت‌ها که این روزها بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌های کوچک مردمی ایجاد کرده این نگرانی را برای اهالی بورس به همراه دارد که قیمت سهام از ارزش ذاتی خود فاصله نگیرد.

💠 به عبارت دیگر، افزایش تقاضا برای خرید سهام و به خصوص سهام شرکت‌های کوچک در کنار تعداد محدود عرضه‌های اولیه موجب نشود تا قیمت سهام این شرکت‌ها با ارزش ذاتی و واقعی خود فاصله بگیرد.

💠 کارشناسان معتقدند افزایش تعداد عرضه‌های اولیه، افزایش سرمایه شرکت‌ها و تسهیل آن، عرضه سهام دولتی و خصوصی‌سازی آن‌ها می‌تواند موجب افزایش عمق‌دهی بازار و جریان نقدینگی ماندگار در بورس باشد.