بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

شاخص کل هم وزن، با برخورد به مقاومت خود در محدود 480000 واحدی، اکنون روزهای سختی را در پیش دارد. در اولین برخورد این شاخص با این محدوده مقاومتی، شاهد افت 4300 واحدی این شاخص بودیم. از نظر نموداری، این اصلاح میتواند تا محدوده 434000 واحد نیز ادامه داشته باشد. در حقیقت، تا زمانیکه این شاخص در بالای محدوده 434000 واحدی قرار داشته باشد، جایی برای نگرانی در کوتاه مدت نیست! اگرچه دیتای زیادی از شاخص کل هم وزن در اختیار نیست، اما تا زمانیکه فرمول محاسبه شاخص کل اصلاح نشود، نمیتوان به آن اتکا کرد و از سایر دوستان تحلیلگر نیز تقاضا میکنم از امروز در تحلیل های خود، توجهی به شاخص کل نکنند و برای تحلیل ها، از شاخص هم وزن استفاده کنند. با این کار و در صورتیکه همه اهالی بازار، وزن بیشتری به شاخص هم وزن دهند، ممکن است مسئولین بازار سرمایه نیز، زودتر به ناکارآمدی فرمول محاسبه شاخص کل پی ببرند و نسبت به حذف یا اصلاح این شاخص، اقدام کنند! از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز با فشار فروش همراه خواهد بود. احتمال دارد این فشار فروش تا روز دوشنبه نیز ادامه داشته باشد! چیزی که امروز باید بیشتر از همیشه به آن توجه کنید، میزان ارزش معاملات روزانه است. در صورتیکه ارزش معاملات بتواند چیزی حوالی 30هزار میلیارد تومان ثبت شود، میتوان به بازگشت زودهنگام بازار، امیدوار بود. چیزی که در معاملات روز چهارشنبه گذشته مشاهده شد، خروج مقداری نقدینگی از بازار بود. اما این خروج نقدینگی، هنوز تصمیم به خروج قطعی نگرفته و منتظر است تا دوباره به بازار وارد شود. برای بازگشت بازار به مدار صعودی، نیاز است تا آن بخش خارج شده، مجددا به بازار بازگردد. بنابراین، در صورتیکه حجم و ارزش معاملات در حدود رقمی باشد که در بالا بیان شد، این نقدینگی خارج شده، خیلی زود به مدار بورس، باز خواهد گشت! نکته جدیدی برای گفتن نیست. از دوستان تقاضا دارم تا به جای رفتارهای هیجانی در این روز یا روزهای منفی، نسبت به اصلاح سبد خود اقدام کنند و همانطور که در روزهای قبل نیز تاکید داشته ام، حتما یک استراتژی معاملاتی سیال، برای خود داشته باشید و مطابق آن رفتار کنید.     

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۱
خانم منافی

نظرات (۶)

۲۱ تیر ۹۹ ، ۰۸:۴۳ شکیبا شکیبا

سلام صبح زیبای همه دوستان بخیر 🌹🌹

۲۱ تیر ۹۹ ، ۰۸:۵۷ پارسا کریمی

درود به خواهر گرامی بانو منافی طلایه دار بورس ایران.

مشخص شد آسد سعید فقط میتونه روی خاوری رو پای میز پوکر تو کانادا کم کنه!! همیشه با من چالش داشتن توی رمزگشایی حرفام.

 

میریم که سهام فلفل خخخخخالوپینو(فلفل مکزیکی) رو قورت بدیم و از تندیش لذت ببریم!

سلام ، صبح به خیر

خانم منافی عزیز ، من بعد مدتها خرید کردم و تو سودهای 98،99 بازار نبودم ، سبدم وپسا و خاهن و کمی ورناست ، امیدی به برگشت هست ؟

پاسخ:
سحر جان
در مورد کلیت بازار این روزها مطلب زیاد نوشتم. به نظرم دوباره و چند باره مطالعه کنید.
 نبود استراتژی بزرگترین مشکل معاملاتی شماست. پیشنهاد میکنم ، صفحه معاملات آنلاین رو ببندید و برای خودتون یک استراتژی معاملاتی تهیه کنید :)
۲۱ تیر ۹۹ ، ۰۹:۴۵ شکیبا شکیبا

سلام خدمت جناب علی رضای عزیز  ممنون از لطف شما 🌷 جناب رضای عزیز خیلی حیفه که تویی این بازار به این خوبی ودر کنار اساتید بی نظیر اینجا آدم سود نکنه 😉

جناب رضایی عزیز اسم شما رو هروقت میبینم یاد اون روز میفتم که به حمید خان آدرس عطاری میدادید برای دست شون انشا الله که خوب شده باشه دست خیر رسونشون از همین فرصت استفاده میکنم وخدمت شون عرض ادب مکنم انشا الله همه دوستان سلامت باشن 🌹🌹

سلام اگر بخوایم خرید تکمیل رو سهمهای که معرفی کردین انجام بدیم   منتظر دوشنبه باشیم ؟

بجز خخخا ..  که میدونم  کدوم سهم  مناسب خریده

پاسخ:
بستگی به سهم انتخابی داره
و البته، بستگی به یک ربع پایانی بازار یکشنبه داره
اگه در یک ربع پایانی بازار، فشار فروش جدید ایجاد نشه، میتونیم بگیم که بازار برگشته!

استاد سلام و عرض ادب

چندتا سوال

به نظرتون لولک و بولک تا کجا قراره برن؟

خاهن که نتونستم بخرم ولی وپسا یه خورده گرفتم، امروزم بخاور و خریخت فروختم متاسفانه نتونستم بازار چک کنم و صف خاهن جمع شد! به نظرتون فردا وپسا اضافه کنم یا خاهن بخرم؟

سوال سوم! خپارس و خساپا خزامیا مقدار کمی دارم تعویض کنم یا نگهداری تا چه قیمتی؟

سوال ۴ شبندر و شپنا و شتران هم هنوز نفروختم چکار کنم؟

پاسخ:
فعلا لولک و بولک، نورچشمی آقایان هستند و از اینا، محافظت میکنند. اون سهام خودرویی که داری رو، تا زمانیکه این لولک و بولک متعادل نشدن، نگهدار.
نمادهای پالایشی هم فعلا نگهدار

در خصوص خرید برای امروز، چند گزینه داری
کماسه منفی اول وقت بازار میتونی بگیری
تارگت خاهن هم سر جای خودش هست
وپسا بستگی داره چه درصدی از سبد قبلا گرفتی. اگه به مقدار کافی داری، دیگه نیازی به اضافه کردن نیست. 

راستی
اگه دلت خواست، اون خرده خودرویی هایی که داری رو اگه خواستی، میتونی در مثبت اول صبح، با منفی اول وقت کماسه هم جابجا کنی. این هم یک پیشنهاد میتونه باشه.