بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۱۴ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 30 تیرماه 1399

دیروز با لغو مجامع سالیانه بعضی از نمادهای پیشرو از گروه بانکی از قبیل وتجارت که این روزها به عنوان لیدر گروه بانکی در بین فعالان بازار شناخته میشود، این نماد از صف فروش به صف خرید رسید و جان تازه ای به روند معاملات شرکت های بزرگ بخشید! از سوی دیگر، خبر واگذاری صندوق ETF دوم در مرداد ماه نیز، مزید بر علت شد و نمادهای خودروسازی که در لیست این واگذاری هستند نیز، مجددا صف های خرید میلیاردی خود را تشکیل دادند! این دو اتفاق در کنار نقدینگی سرشاری که هنوز در حال ورود به بورس است، باعث شد تا مجددا شاخص کل که وارد اصلاح شده بود، مجددا به روند صعودی خود بازگردد. نکته ای که در این داستان پنهان شده این است که، بازار نشان داد که به مجمع عمومی نمادهای شاخص ساز، خوشبین نیست! و اکنون با لغو این مجامع، دوباره روی خوش به این نمادها نشان داده و با اعلام تاریخ جدید مجمع، مجددا با فشار فروش همراه خواهند شد! پس دوستانیکه در سبد خود سهمی مثل وتجارت دارند، این نکته را در نظر بگیرند و منتظر اعلام تاریخ بعدی مجمع باشند! نکته بعدی در خصوص قیمت دلار است که این روزها با شدت هرچه بیشتر در حال افزایش است! دوستان زیادی در خصوص روند آتی قیمت دلار سوال میکنند. در این خصوص باید بگویم که انتظار شخص بنده این است که این سرعت رشد قیمت دلار، از همین امروز متوقف شود! اینکه کاهش قیمت تا چه اندازه اتفاق بیوفتد، به گشایش های سیاسی بستگی دارد. اما در مرحله نخست، باید این افزایش قیمت متوقف شود که امیدوارم از امروز این اتفاق رخ دهد! از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز نیز اگرچه نوسانی خواهد بود، اما تمایل به قیمت های مثبت، بیشتر خواهد بود. پس جایی برای نگرانی نیست و فقط مانند همیشه از دوستان تقاضا دارم که از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. همچنین توصیه میکنم که حتما مطابق استراتژی که برای خود تعیین کرده اند، عمل کنند.    

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۰
خانم منافی

نظرات (۱۲)

سلام و خسته نباشید 

خواستم اول صبی یه تشکر از خانوم منافی داشته باشم بابت معرفی سهم ثتران یه ۶۰ درصد با خیال راحت بهم داد دیروز توی مثبت خروج زدم و رفتم بانکی که گفته بودید خریدم انشالله اینم خوب پیش بره 

ممنون

 

پاسخ:
موفق باشی مهدی جان
البته این تکته رو هم بگیم که ثتارن این 60 درصد رو زمان اصلاح بازار داد!
:)
۳۰ تیر ۹۹ ، ۰۹:۲۱ پارسا کریمی

درود به طلایه دار بورس ایران بانو منافی.

امیدوارم حالت عالی باشه...

 

فلفل خالوپینو نمیخواد چپ بازی هاشو تمام کنه! 

ث.... در صف فروش دیروز ورود کردیم. سهمی که در اصلاح بازار این کارارو کرد در 15 روز آینده ببین چه شود!!

 

به استاد بزرگم سلام برسون

 

پاسخ:
خیلی کار پرریسکی کردی پارسا جان
حتما حد ضرر رو رعایت کن

سلام صبح بخیر

این کرمان رو که می بینم قلبم تیر می کشه :-)

امان از طمع برای بزخری

منفی 5 عالیجناب چقدر خوب بود امروز

کلا این درد قلب قرار نیست من رو ول کنه

چه کرمان چه عالیجناب :-)

آخه لخانه و تپکو و غمارگ دارم فعلا درگیرم باهاشون :-)

سلام استاد منافی عزیز

صبخیر شاد باشی

پیشنهاد خرید امروز چیه و اینکه یه سهم وحسی بگو جیگرمون حال بیاد.

پاسخ:
امروز دو مورد معرفی کردم
فعلا
تا سهم وحشی مورد اطمینان معرفی کنم از اون دو مورد استفاده می کنیم! :)

سلام  روزتون بخیر

سهم افرا و کفرآور  روی مقاومت قبلیشون سیو سود کردم االان هر دو سهم مقاومت قبلی رو رد کردن خرید جدیدی با نقدیگشون انجام ندادم نیاز هست ورود بزنم؟

پاسخ:
کفرآور هدف 1800 بود چرا زودتر فروختی؟!
افرا هم که به هدف رسید ادامه سود احتمالی رو هدیه می کنیم به خریدار بعدی!
وارد سهم تازه نفس بشو
امروز دو مورد معرفی کردم

سلام خانم منافی

نقطه حمایتی خاهن کجاست؟

پاسخ:
4200-4000

سلام

این خاهن تا 5% اضافه دیروز رو پس نگیره ول کن نیست :)

۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۴:۴۷ شکیبا شکیبا

درود به خانم منافی و تیم بی نظیر ش 🌹🌹

میگم من فکر کنم بخش نظرات اینجا یا به مقاومت خورده یا خیلی از دوستان دوست ندارن تویی فصل مجمع در نظرات شرکت کنن   به هر حال بند سنگر رو خالی نمیکنم 😊😊😊🌹🌹

پاسخ:
نه شکیبا جان
من امروز بینهایت شلوغ بودم و الان دارم نظرات رو جواب میدم! :)
۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۵:۰۹ آیاندا پاتوسی

سلام و وقت بخیر استاد عزیز

ببخشید اگه فرصت دارید، خواستم یه زحمتی بکشید و نمودار تکنیکالی فبیرا را ببینید و اینکه از لحاظ ورود مناسب است

پاسخ:

حد ضرر 550
مقاومت 660
الان بین این محدوده هست

برای ورود، باید از مقاومت عبور کنه و پولبک به مقاومت شکسته شده بزنه

تا سبدم رو با سبد کانال یکی کنم ، یه کمی طول می کشه.من اینجا نبودم و خودم برای خودم می خریدم و می فروختم و به خاطر همین سبدم فرق داره با کانال.

تپکو که بسته است . هیچی! تا وقتی که باز بشه

اما اون دو تای دیگه رو شاید همین فردا تبدیل کردم

 

پاسخ:
خیلی هم خوب
میخواستم بگم بهم بگو چی داری  که نقطه مناسب سیو سود رو بهت بگم
یادم افتاد که شما  تبحر کافی در تکنیکال دارید! :)

سلام و خسته نباشید 

خواستم اول صبی یه تشکر از خانوم منافی داشته باشم بابت معرفی سهم ثتران یه ۶۰ درصد با خیال راحت بهم داد دیروز توی مثبت خروج زدم و رفتم بانکی که گفته بودید خریدم انشالله اینم خوب پیش بره 

ممنون

 

پاسخ: 
موفق باشی مهدی جان

البته این تکته رو هم بگیم که ثتارن این 60 درصد رو زمان اصلاح بازار داد!

:)

 

سلام وقت بخیر

خسته نباشید

شما کی بانک معرفی کردین که ما خبر نداریم؟:(توی کانال ندیدم

نکنه بانک تجارته؟

راستی با توجه به اینکه امروز گفتن صندوق چهارم هم میخواد بیاد میشه امار بگیریر کدوم نماد ها هستن که بخریم از این ای تی اف ها با قبول ریسک خودمون یکم سود چندبرابری کنیم:)

فک کنم دارا چهارم معدنی باشن.

حالا دوتا نماد احتمالا باشه اونو شما رانت دارید بهمون اطلاع میدین؟:(

پاسخ:
فعلا صبر کن تکلیف دو و سوم مشخص بشه چهارمی پیشکش!
بانکی معرفی کردم هفته پیش
در واچ لیست هست