بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۱۵ ب.ظ

راهکارهایی برای موفقیت در بازار سرمایه

 

مردمی که از پذیریش مسئولیت سرباز می زنند معمولا در انجام اقدامات لازم خوب عمل نمی کنند و در نتیجه در بازی موفقیت عملکرد خوبی ندارند...

مسئولیت پذیر باشید
رسیدن سریعتر به موفقیت بیشتر در معامله گری، قبول مسئولیت کامل رخدادها در معاملات سهام است. معامله گران موفق در بازار سرمایه می دانند که آن ها تنها فردی هستند که دکمه خرید یا فروش را فشار می دهند. هیچ فرد دیگری این کار را انجام نمی دهد. به واقع یک معامله گر موفق که دچار اشتباه شده است خطای خود را قبول می کند. او می گوید اشتباه انجام و تمام شده است و دیگر کاری نمی توان کرد. بنابراین پس از ارتکاب یک اشتباه تمرکز معامله گر موفق به آنچه که باید در قدم بعدی انجام دهد معطوف و متمرکز خواهد شد. برخی از افراد بسیار موفق حتی سعی میکنند در تمامی جوانب زندگی مسئولیت کامل تمامی کارهای خود را بپذیرند تا از طریق این عادت، پذیرش مسئولیت در آنها به طور کامل نهادینه شود.گرانت گاردون (Grant Cardone): نویسنده کتاب قانون ده برابر می گوید: مردمی که از پذیریش مسئولیت سرباز می زنند معمولا در انجام اقدامات لازم خوب عمل نمی کنند و در نتیجه در بازی موفقیت عملکرد خوبی ندارند. مردمان موفق سطوح بسیار بالایی از مسئولیت را برگردن میگیرند تا از این طریق برای خود موفقیت خلق کنند. آن ها حتی برای شکست ها نیز چنین رفتاری دارند.


به نوع احساس خود دقت کنید.
این مسئولیت معامله گر است تا مقدا صحیح ریسک را تعریف کرده و یک برنامه معاملاتی روشن ایجاد کند. از سوی دیگر  احساس استرس می تواند ناشی از این حقیقت باشد که معامله‌های قبلی معامله گر در بازار سهام موفقیت آمیز نبوده که دراین وضعیت نمیتوان کاری انجام داد گاهی اوقات بازار این چنین است. دانستن دلیل وقوع یک احساس مزایای بسیار شگرفی دارد زیرا با این آگاهی نسبت به آنچه لازم است در ادامه انجام دهید بینش و نگاه روشنی خواهید داشت.


یاد بگیرید خلاف افکار خود پیش بروید.
گاهی باید تحت برخی شرایط بر خلاف احساسات خود عمل کنید. اگر آنچه به فکر انجام دادنش هستید مطابق برنامه معاملاتی شما است اما احساسات شما برخلاف انجام آن هست باید با این احساسات مبارزه کنید. متاسفانه باید آنچه فکر می کنید بهتر است را انجام دهید خواه فعال کردن ورود به معامله باشد یا خروج از معامله ضرر ده.
در این شرایط است که عمل کردن مطابق برنامه معاملاتی که شیوه صحیح معاملاتی شما است اهمیت مضاعفی می یابد. 


مسیر معامله گر شدن در بازار سرمایه را درک کنید.
اولویت اول این است که برنامه خود را روی کاغذ بیاورید. سپس انتظارات و رویاهای غیر واقع بینانه خود را سرکوب کنید. باید روی اجرای این فرایند متمرکز شوید و به حواشی آن اهمیت ندهید.
بدانید در این فرایند و مسیر اشتباهاتی خواهید کرد که باید آن ها را به عنوان جز لاینفک فرایند پذیرا باشید. مطمئن شوید که افکار اشتباه خود را یادداشت می کنید تا بتوانید پیشرفت کنید.