بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

استخراج اطلاعات مفید از گزارشهای اقتصادی به شما کمک میکند تا در وقتتان صرفه جویی کنید .


خواندن اخبار مالی به شما کمک میکند تا تصمیم بگیرید کجا سرمایه گذاری کنید. روزنامه ها، مجلات و سایتهای بسیاری،اخبار بورسی را پوشش میدهند و مسلماً هر چقدر شما اطلاعات بیشتری داشته باشید، تصمیم گیری بهتری خواهید داشت؛ ولی شما وقت آن را ندارید که همۀ خبرها را بخوانید و همۀ خبرها هم برای شما نوشته نشده اند؛ بنابراین شما باید بدانید به چه خبرهایی نیاز دارید و چه گزارشهای اقتصادی را دنبال کنید .


نخست، شما باید بدانید در شرکتها چه خبر است؟
قبل از سرمایه گذاری، شما باید از اتفاقاتی که در شرکتها میافتد باخبر شوید. وقتی شما اطلاعات شرکتی را بررسی میکنید، چه اخباری که توسط خبرگزاریهای بورسی منتشر شده و چه اطلاعات مالی که خود شرکت منتشر کرده و به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، باید به دنبال پاسخ به سؤالات زیر باشید:
.1 آیا درآمد خالص شرکت نسبت به سال قبل بیشتر شده است؟
.2 آیا فروش شرکت نسبت به سال قبل بیشتر شده است؟
.3 آیا اخبار امیدوارکنندهای از شرکت نظیر محصول یا خدمت جدید یا برنده شدن در یک مناقصه مهم، منتشر شده است؟


عملکرد مناسب شرکت فارغ از وضعیت عمومی اقتصاد، بسیار اهمیت دارد و در درجه اول باید مورد بررسی قرار گیرد . آیا صنایع موردنظر شما در وضعیت خوبی به سر میبرند؟
در همان حال که مشغول بررسی شرکتها هستید، باید نیم نگاهی هم به صنایعی که این شرکتها در آن فعالیت دارند، داشته باشید. اگر صنعت در وضعیت خوبی به سر ببرد، به احتمال زیاد شرکت موردنظر شما هم روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت.
برعکس هم ممکن است صنعت بد، اوضاع را برای شرکتهای موجود در آن صنعت خراب کند. چنانچه ضمن بررسی شرکتها صنایع را هم مورد تجزیهوتحلیل قرار دهید، شانس موفقیت شما بیشتر میشود .

چه اتفاقاتی در اقتصاد میافتد؟
شما باید همیشه در جریان شرایط کلی اقتصاد کشور باشید. وقتی اقتصاد در شرایط ثبات قرار دارد و با نرخ ملایمی به رشد خود ادامه میدهد، بازار سرمایه نیز عملکرد بهتری نسبت به زمانی که اقتصاد با مشکلات بسیاری روبهروست، خواهد داشت. در شرایط بحران اقتصادی و رکود، سهام شرکتها نیز اوضاع خوبی نخواهند داشت. سعی کنید اطلاعاتتان همیشه در مورد مسائل مثلاً تولید ناخالص داخلی، بیکاری، شاخص قیمت مصرفکننده، نرخ سود وام و سپردههای بانکی، عرضه پول، نرخ مالیات و عوارض به روز باشد.


دولت و مجلس به دنبال وضع چه قوانینی هستند؟
سعی کنید اخبار و اتفاقات جلسات مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران را دنبال کنید. چون ممکن است قوانینی در این جلسات وضع شود که بر آینده سهام شما تأثیر جدی بگذارد .


جامعه، فرهنگ و تفریحات مردم به چه سمتی در حرکت است؟
شاید برایتان عجیب باشد، ولی گرایشهای اجتماعی و فرهنگی مردم به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد سهام شرکتها اثرگذار است. برای مثال پیر شدن افراد جامعه، کاهش نرخ تولد نوزادان، استفادۀ بیشتر از اینترنت و فناوریهای جدید و ورود خانمها،... به بازار کار هریک میتواند به تنهایی موجب رونق یا رکود برخی صنایع و شرکتها شود؛ بنابراین، شناسایی شرکتهایی که مستقیماً از این تغییرات سود خواهند برد و سرمایه گذاری در سهام آنها، برای شما سودآور خواهد بود. با خواندن خبرهای اقتصادی، شما باید بتوانید تصمیمی درست در مورد انتخاب صنعت و شرکت برتر بگیرید و رویکرد شما در پیگیری اخبار و اطلاعات باید به دست آوردن سرنخهایی برای سودآوری بیشتر باشد.