بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۲۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 2 شهریور 1399

با سقوط 65000 واحدی شاخص کل در روز گذشته، این شاخص به محدوده 1.66 میلیون واحدی رسید و در یک قدمی حمایت فیبوناچی در محدوده 1.64 قرار گرفت. یعنی با 20000 واحد افت دیگر، به این محدوده برخورد خواهد کرد و امیدواریم این محدوده، پایان اصلاح عمیق بازار باشد! شکی نیست که بازار امروز نیز کار خود را به صف های فروش سنگین آغاز خواهد کرد. از سوی دیگر، دیروز بعد از ظهر، جلسه ای در ساختمان ملاصدرا با حضور حقوقی های فعال بازار برگزار شد و در این جلسه تصمیم گرفته شد تا امروز هرطور شده، بازار را به تعادل برسانند!! باید ببینیم که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ دوستان زیادی در خصوص چرایی وضعیت این روزهای بازار سوال میکنند. در این خصوص باید بگویم که با نظرسنجی و افکارسنجی که دولت از کف بازار بدست آورده بود، متوجه شدند که کلیت بازار برای خروج در شهریور ماه، دست به ماشه هستند! از سوی دیگر، بازار و مخصوصا سهام مرتبط با دارا و سارا!، رشد زیادی کرده بودند و دیگر جذابیتی برای خرید نداشتند! به همین دلیل، دولتی ها پیش دستی کردند و مکانیزم ماشه!! را یکماه زودتر فعال کردند تا نقدینگی نتواند از بازار فرار کند و تا زمان عرضه صندوق دارا دوم، قیمت ها نیز مجددا جذابیت پیدا کند! با این حساب و با توجه به نزدیک بودن عرضه صندوق دارا دوم، باید منتظر پایان روند نزولی بازار باشیم. اما چیزی که در این بین اهمیت دارد، اعتمادی است که از دست رفته! اگرچه بازار همیشه فراموشکار است و با مثبت شدن بازار، مجددا همه اتفاقات قبلی را فراموش میکند. اما در روزهای اولیه بازگشت بازار، احتیاط زیادی در رفتار فعالان بازار وجود خواهد داشت که باعث ایجاد نوسان در بازار خواهد شد. چیزی که من در کلیت بازار میبینم، هنوز بازی بازار بورس تهران برای امسال به پایان نرسیده و فقط با اتفاقاتی که در این یکماه گذشته افتاد، تارگت های قیمتی و زمانی، کمی به تعویق خواهد افتاد و مجددا خیلی زود، شاهد بازگشت قیمت ها به سقف های قبلی خواهیم بود!  

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۳
خانم منافی

نظرات (۶)

سلام خانم منافی صبحتون بخیر دیروز در کانالهای تلگرامی یک لیست سهام  اعلام میکردن که حقوقی ها قرارهامروز  جمع کنن میگم ما که دستمون کوتاه است خواهر جان شما ببین میتونی این آهن قراضه رو در لیست جا بدی !!

پاسخ:
تنها کاری که از دستمون بر میاد اینه که اجازه ندیم قیمت پایانی منفی زیاد بخوره! :)

اگه امروز بازار مثبت نشه از حرفای وارن بافت رد میشیم میرسیم به سخنان امام در نهج البلاغه در مورد بی اعتنایی به مال دنیا 😄

پاسخ:
والا بخدا! :)
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۴۷ پارسا کریمی

درود به خواهر گرامی بانو منافی.

امیدوارم حالتون عالی باشه و بهترین ها رو بسازید.

 

خرید های ما روز چهارشنبه این هفته و دوشنبه هفته بعده.

 

نظر شما چیه؟

سلام

سرچشمه به قیمت اول سال نزدیک شده با پی ای معقول

نظرتون چیه؟

پاسخ:
بررسی نکردم

سلام سرکار خانوم‌منافی

تو این بازاری که سهم ها با هم منفی شده

یه سری شاید الان جدابیت داشته باشن ک بخریم

بنیاد خوبی دارن و قیمتشون پایینه

میخواستم در صورت امکان معرفی کنید

ممنونم


سلام
سهام کانال رو میدونم، اما کنجکاوم جواب این سوال رو بدونم!
ممنون میشم جواب بدید
اگه قرار بر این باشه که فقط از سهام زیر ، سهم انتخاب کنید برای سبدتون، کدوم ها رو انتخاب می کنید؟
مپنا-فملی-فولاد-وغدیر-کچاد-تاپیکو-وبصادر-وتجارت-شپنا-شبندر-شتران

پاسخ:
به قیمت خرید هم بستگی داره
مثلا اگه شتران زیر 3000 تومان بود، شتران میگرفتم!
اگه با همین قیمت های تابلو باید خرید میکردم، وتجارت میگرفتم!