بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۲۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 11 شهریور 1399

همانطور که انتظار میرفت، عده ای از چارتیست ها که اعتقاد به ریزش بیشتر بازار دارند، دیروز با ایجاد فشار فروش در کلیت بازار، باعث منفی شدن سراسری بازار شدند! قبلا بارها و بارها از رفتارهای گله ای در بازار بورس تهران صحبت کرده ایم. این رفتارهای گله ای، این روزها و با توجه به ورود تعداد زیادی تازه وارد، بیشتر مشهود است. متاسفانه اشتباه عمدی یا سهوی مسئولین بازار در خصوص حبابی شدن قیمت نمادهای سهام موسوم به دولتی، باعث شده تا این روزها تاوان این اشتباه را، همه بازار بپردازد! در این بین اما همه نگاه ها به 2 نماد خودرو و خساپا، است. پس برای بازار امروز هم، نگاهتان به این 2 نماد دوخته باشد! چراکه رنگ سبز این نمادها، میتواند حال کل بازار را خوب کند و البته صف فروش آنها، مجددا حال بازار را خراب خواهد کرد! با توجه به مطالب بیان شده، برای بازار امروز یک بازار نوسانی پیش بینی میکنم. بازاری که میتواند با یک شروع منفی کار خود را آغاز کند. اما رفته رفته شرایط بهتر خواهد شد! به هر حال، در محدوده فعلی که قرار داریم، باید سهام دست به دست شوند تا کف جدید بازار شکل بگیرد! پس اگر دید میان مدت و بلند مدت در بازار دارید، زیاد نگران وضعیت این روزهای بازار نباشید! اما آنهاییکه دید کوتاه مدت دارند، باید به آنها بگویم که مهمانی به پایان رسیده است! البته بحث نوسانگیری، بحث دیگری است. 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۱
حمیدرضا

نظرات (۶)

سلام استاد 

نمیشه صف خاهن رو سنگین تر کنید؟

من دید میان مدت دارم روی بازار ولی الان با 32% ضرر روی این سهم و از طرفی صف هر روزه خودرو دیگه دارم نگران میشم...

پاسخ:

نگران این سهم نباش
سهمی که در دوره 5 ماهه امسال، به اندازه 3 برابر کل سال قبل سود ساخته، نگرانی نداره!
فعلا وضعیت کلی بازار خراب هست. چاره ای جز صبر نیست!

سلام خانم منافی خسته نباشید میگم خواهر از این افزایش سرمایه خاهن که نهایی شده بود خبری نیست؟

پاسخ:

کارها انجام شده
ولی چون زمان افزایش سرمایه برای چند ماه بعد هست، عجله ای برای افشار اون ندارند! مخصوصا در این بازار

سلام وقت بخیر

از نظر شما این روال تا چ زمانی ادامه خواهد داشت، پیشبینیتون از شاخص چی هست و لطفا حمایت های شاخص رو مشخص کنید

با توجه به اتفاقات پیش رو همچنان سهام دار بمونیم (انتخابات امریکا)

در مورد سهام وپسا و خاهن نظرتون چی هست؟

ممنونم

پاسخ:

حمایت شاخص کل، کف محدوده 1.6 میلیون واحد هست.
از اونجاییکه سهام ما دارای حباب قیمتی نیستند، سهامداری میکنیم!
انتظار من اینه که شاخص کل در میان مدت به سمت 2.8 میلیون واحد حرکت کنه. ولی روند کوتاه مدت بازار، فعلا خراب شده.
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۴۶ جهان قلی پور

سلام

پترول با حدود 1300 رفته مجمع 35 تقسیم کرده، چرا قیمت تئوریک آن حدود 750 محاسبه شده؟

با سپاس

پاسخ:
دوستان راهنمایی میکنن

سلام به همه دوستان 🌹🌹

درود به حمید رضا عزیز و خدا قوت به خانم منافی ممنون که در این بازار مکاره چراغ راه هستید خیلی دوست دارم🌹🌹🌹

سلام حمیدرضا،

کلا به نظرت برای کسی که الان تو این بازار گیر کرده چند تا راه وجود داره؟

خرید کردم و نسبت به اصل سرمایه اول سال ۹۹ تو سود هم هستم. اما از همون اول تو صفهای فروش گیر کردم و نتونستم خالی کنم تا سودم رو حفظ کنم تا به اینجای بازار رسیدیم. حالا الان چند تا راه دارم: ۱- کامل خالی کنم. ۲- جابجا کنم؟ (بعضیا رو باضرر بدم و سهم جدید افت کرده بخرم) ۳- همینا رو با افتی که کردن نگه دارم؟

سبدم: الف - بلند مدتی: کیسون، خکرمان، خصدرا، فلات. ب- میان مدت: خفناور، خمهر، وتجارت، وهنر، 

پاسخ:

با گزینه 2 و 3 به صورت تلفیقی موافق هستم!