بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۱۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 26 شهریور 1399

بورس تهران دیروز بالاخره رنگ تعادل به خود گرفت و همانطور که انتظار میرفت، به غیر از نمادهای بزرگ، تعداد زیادی از نمادهای کوچک بازار نیز اگرچه همچنان با فشار فروش همراه بودند، اما خریدار هم داشتند! البته هنوز فضای ترس در بازار حاکم است و رفتار بازارساز، باعث شده تا فعالان بازار به عاقبت نمادهای کوچک، کمی بدبین باشند و اینگونه تصور کنند که در صورت بروز چنین شرایطی در آینده، مجددا از سهام شرکت های بزرگ حمایت خواهد شد! متولیان بازار همانگونه که در جلسات متعدد شورای عالی بورس تصویب کرده اند، باید بازارگردانی توسط سهامداران عمده را به همه بازار تسری دهند. در روزهای گذشته در خصوص شروع روزهای خوب بورس تهران در مهرماه سخن گفته ام. الان همه چیز برای محقق شدن این مهم، فراهم است به شرط اینکه مدیران سازمان بورس به صورت عمدی یا سهوی، مجددا جو بازار را خراب نکنند! دیروز نمادهای لولک و بولک (خساپا و خودرو)، تقریبا بدون درد و خونریزی! بازگشایی شدند و تقاضای خوبی هم روی این نمادها بود. نمادهای گروه یوگی و دوستان! (شستا و سایر پالایشی ها) نیز احتمالا امروز بازگشایی خواهند شد! با توجه به شرایط بازار، این نمادها نیز با استقبال از سوی بازار روبرو خواهند شد. چیزی که متولیان بازار بازار به آن توجه کنند این است که اجازه ندهند مجددا همه تقاضای بازار معطوف به تعداد محدودی نماد شود و مجددا همه بازار به همین تعداد محدوده نماد گره بخورد! برای محقق شدن چنین کاری، این نمادهای معلوم الحال!، باید مدتی به صورت متعادل و بدون صف خرید معامله شوند. در حقیقت، باید به خوبی بازارگردانی شوند. نکته خاص و جدیدی برای گفتن نیست. فقط مانند همیشه از دوستان تقاضا دارم که از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. هنوز تا بازگشت بازار به شرایط نرمال کمی فاصله داریم و بعد از این بی اعتمادی هایی که در 2 ماه گذشته بوجود آمد، کاملا طبیعی است که بازگشت اعتماد، چند روزی زمان ببرد! 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۲۶
خانم منافی

نظرات (۴)

سلام خانم منافی صبحتون بخیر میگم خواهر جان ما که نقدینگی جدید نداریم برای خرید سهم امروز کانال,  امروزم بد جور گرفتاریم شما تشریف بردید هتل مجمع ببین میتونی از بازیگردان این قراضه قول بگیرید در ضمن نسکافه دادن سهم منم میتونید استفاده کنید.!

پاسخ:
نگران قراضه نباش اکبری جان ولی به غر زدن ادامه بده! :)

سلام به همه عزیزان به خصوص خدمت استاد بزرگوار سرکار خانم منافی. 

خانم منافی

درباره اوان و وپسا هم اگر نظری بدید ممنون میشم.

اگر ما نقدینگی داشته باشیم ممنون میشم راهنمایی بکنید چه سهمی بگیریم

 

پاسخ:

برای خرید، کرمان از صف فروش خوب هست
امروز خوب تقاضایی روی سهم هست.

سلام 

خانوم منافی سهم وسپا خیلیا میگن کلا خونوادگیه و سهم به این زودیا حرکتی نمیکنه والا میدونم ارزشش بالاست ولی نمیدونم چرا اذییت میکنه 

پاسخ:

داریم تلاش میکنیم با مدیران شرکت رایزنی کنیم که حداقل سهم از این وضعیت قفل بودن، خارج بشه!

با سلام

۱- خواستم اعلام کنم منم از زخم خورده های اکنتور هستم ولی شکایت نکردم، چون نمیخواستم بخاطر شکایت من عاملی ها بیفتن زندان 😏. امیدوارم زودتر نمادش بازگشایی بشه.

۲- استاد نماد شاخص ساز معرفی نمیکنید؟

 

پاسخ:
بررسی میکنم کانال اعلام میکنم حالا که انقدر اصرار به سهم شاخص ساز دارید! :)