بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۱ ب.ظ

پنجه خرس هم جزو بازی است...

 

وقتی قبول کرده ایم با گاوها و خرس ها بازی کنیم، هم با شاخ گاو می توانیم به بالا پرتاب شویم و هم ممکن است پنجه خرس خراشی بر سرمایه ما درست کند. همه و حتی حرفه ای ترینها هم بارها و بارها این خراش ها را دیده اند، مهم این است که چند بار و با چه عمقی، زخم خرس را تجربه کنیم و چقدر از گاو و سواری آن بهره ببریم.

هنر یک سرمایه گذار حرفه ای این است که به شکلی خرید و فروش کند که برآیند خرید و فروش هایش منجر به کسب سود شود.. یعنی مثلا اگر 10 معامله انجام دهد ممکن است ۷ تای آن سودده و ۳ تای آن زیان ده باشد، ولی مهم برآیند این معاملات است که در مجموع سودده باشد.

انسان جایز الخطاست، اما جایز برای دوباره خطا کردن نیست، به عبارت دیگر می گویند از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شویم.

بورس بازی باهوش هاست؛ افراد باهوش اگر از معاملات خود درس بگیرند، به راحتی می توانند به معامله گری کم خطا تبدیل شوند. در جدال گاوها و خرس ها، ما دوست داریم گاوها برنده باشند و ما هم سوار آنها باشیم، اما پنجه خرس هم جزو بازی است. مهم اینست که وقتی پنجه خرس خوردیم، دوباره از همان مسیر ضرر نکنیم.

تقصیر اون بود!

وقتی کسی در معامله ای زیان می کند؛ آرامش بخش ترین کار آن است که مقصر را بیرون خودش پیدا کرده و بگوید: “تقصیر اون بود که به من اطلاعات غلط داد."  باهوش های بورس اگر در معامله ای زیان کرده اند بدون تعصب و با پذیرش مسولیت خود، به دنبال رفع اشتباهات و ضعف های خود می باشند. وقتی کسی مسئولیت تمامی تصمیماتی که در بورس گرفته را بپذیرد )حتی آنها که به ضررش تمام شده ( می تواند رفتارهای خودش را تصحیح کند.

درست است که اگر کسی تصمیمات اشتباهش را گردن دیگران و حوادث بیندازد؛ کمی آرام می شود؛ ولی باعث سرپوش گذاشتن روی اشتباهاتش شده و باز هم احتمالا ا همان اشتباه را تکرار خواهد کرد.

باهوش ها از اشتباهات خود درس می گیرند و یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کنند.  اگر یکبار سهام گاوی شد و به امید صعود شدن بیشتر، به موقع نفروختندش، دوباره طمع نمی کنند. حتی بعضی از آنها برای درک بهتر اشتباهات خود آنها را مکتوب می کنند تا بتوانند بعدا روی آن فکر کرده و ملکه ذهنشان کنند.