بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ق.ظ

اصول سرمایه گذاری

 

 

سرمایه گذاری به معنای صرفنظر کردن از خوشی های کنونی و اختصاص دادن سرمایه با هدف بدست آوردن پول و سرمایه بیشتر در آینده است. در سرمایه گذاری، فاکتورهای متعددی وجود دارد، مشخص کردن زمانی که در اختیار دارید، میزان ریسک پذیری و سود مورد انتظار، همگی در گرفتن تصمیمات سرمایه گذاری مهم هستند.

بنابراین اساس سرمایه گذاری همین است که شما مقداری پول برای چیزی اختصاص میدهید به امید اینکه فردا، سال بعد یا ده سال بعد سودی بدست آورید. هنگامی که قصد سرمایه گذاری در بازارهای مختلف و اتخاذ راهبردی مناسب در این حوزه را دارید، باید در ابتدا

به ظرفیت های خود توجه کنیم. پشتوانه مالی و مدیریتی از جمله فاکتورهای لازم برای اتخاذ راهبردی مناسب در سرمایه گذاری به شمار میروند.  بدین ترتیب میتوان میزان کلی سود و خطرات احتمالی پیش رو در این مسیر را مورد ارزیابی قرار داده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.

  • هماهنگی اهداف و روش سرمایه گذاری

برای انجام یک سرمایه گذاری موفق باید اهداف خود را هماهنگ و در راستای راهبرد اتخاذ شده تعریف کنید. توجه به این نکته که تحقق اهداف مختلف به بازههای زمانی متفاوتی نیاز دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر روش سرمایه گذاری که در پیش گرفته اید، یک سرمایه گذاری بلندمدت است، تعین اهدافی که در سرمایه گذاریهای کوتاه مدت کاربرد دارند، نمیتواند سود چندانی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته عکس این مطلب نیز صادق است.

  • آمادگی ذهنی و روانی در کنار قدرت ریسک پذیری

پیش از آنکه سرمایه گذاری خود را آغاز کنید، باید قدرت ریسک پذیری خود را در زمان اتخاذ تصمیمهای مهم و در شرایط بحرانی حاکم بر بازار مورد ارزیابی قرار دهید. در گذشته سرمایه گذاران بدون توجه به این مسئله مهم اقدام به سرمایه گذاری میکردند. اما در دنیای مدرن امروز و شرایطی که هر لحظه میتواند دستخوش تغییر شود، نقش آمادگی ذهنی و روانی سرمایه گذاران در جهت مدیریت بحران و خطرات احتمالی در مسیر سرمایه گذاری انکار ناپذیر است. در غیر این صورت بی ثباتی و عدم آمادگی قبلی نسبت به بروز بحران، نه تنها سودی را برای شما به همراه ندارد، بلکه باعث از دست رفتن اصل سرمایه و ورشکستگی شما نیز می شود.