بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 5 آبان 1399

در حالیکه شاهد ارسال برخی خبرهای خوب و بنیادی برای بازار سرمایه هستیم، اما همچنان فشار فروش در بازار ادامه دارد! این نشان میدهد که وضعیت عدم اطمینان، همچنان در بازار حاکم است. از لحاظ نموداری، شاخص کل با افت روز گذشته خود، به مهمترین حمایت کوتاه مدت خود رسیده است. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که در این شرایط عدم اطمینان، این حمایت ها فقط میتوانند چند روز ایجاد تقاضا کنند و قادر به تغییر روند نیستند! از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز با توجه به رسیدن قیمت ها به محدوده حمایتی کوتاه مدت، امروز میتواند کار خود را با منفی آغاز کند و در ادامه شاهد افزایش تقاضا در بازار خواهیم بود. وضعیت شاخص کل به گونه ای است که در قدم اول میتواند تا محدوده 1.48 میلیون واحد حرکت کند. یعنی میتوان انتظار داشت که شاهد یک حرکت صعودی حدود 110 هزار واحدی در طول روزهای آینده باشیم. از طرف دیگر، به انتخابات آمریکا نیز نزدیکتر شده ایم و سایه سنگین این رویداد مهم، بر روی بورس تهران سنگینی میکند و امیدوارم اتفاقات به گونه ای رقم بخورد که باعث بازگشت اعتماد به بازار شود. چراکه به لحاظ بنیادی، همه چیز برای افزایش تقاضا در بورس فراهم است. اما فعلا وزنه مسائل سیاسی (داخلی و خارجی)، سنگین تر از مولفه های بنیادی اقتصادی است! و همین موضوع باعث شده تا نقدینگی پارک شده در بیرون از بازار، تمایلی برای خرید سهام از خود نشان ندهد! در خصوص بازار امروز ذکر این نکته ضروری است که بهترین حالت برای سناریوی احتمالی بازار، شروع بازار با فشار فروش و در ادامه، افزایش تقاضا و جمع شدن صف های فروش است! بنابراین، افراد ریسک پذیر، امروز در منفی های ابتدای بازار، میتوانند خریدهایی به قصد نوسانگیری انجام دهند! 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۵
خانم منافی

نظرات (۴)

سلام روزتون بخیر.

با توجه به مطلب امروز برای نوسان گیری چه سهمی رو پیشنهاد میکنین؟

پاسخ:
کانال راهنمایی میکنم

سلام ، روز به خیر

اون 29 نفری که چهارشنبه خاهن رو میلیاردی خریدن ، بی خیال سرمایشون شدن ، یعنی مقاومت 2800 رو نتونست رد کنه

با خاهن چه کنیم؟ 

پاسخ:
نگهداری
۰۵ آبان ۹۹ ، ۱۰:۲۹ پارسا کریمی

درود به طلایه دار بورس ایران سرکار بانو منافی و همراهان راستین آن حضرت.

 

به روزهای ملکوتی پرواز بورس نزدیک میشویم.

 میگن بورس زمانی از منفی به مثبت تغییر میکنه که همه دهنشون به فحش باز میشه، واقعیتش من امروز یه ۴-۵ تایی حواله کردم، شما چطور؟ ادعای خود را با ذکر مثال بیان کنید. :))

 

 

۰۵ آبان ۹۹ ، ۱۲:۱۴ آیاندا پاتوسی

درورد بر استاد گرامی

در مورد نمودار دوره های بورس و اون نظر سنجی که توی کانال گذاشتید، من هر چی فکر میکنم، دوره امید یا افسردگی رو تو شرایط فعلی نمی بینم

حالا دوستان هم نظر بدن لطفا

 

من فکر میکنم باید موج 4 تموم بشه و از لحاظ زمانی هم چند ماه طول میکشه، تو این فصله هم p  به  e  ها اصلاح میشه و به 5 تا 7 می رسن

( بیشتر به دوره تسلیم شبیه هست) 

پاسخ:
منظور از اون نمودار این بود که خود شما در کدوم مرحله هستید
در آپدیت شاخص کل در مورد موج 4 مفصل توضیح دادم