بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 7 آبان 1399

وضعیت فشار فروش در بازار و پیوند ذهنی فعالان بازار در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به گونه ای است که انگار در روز بعد از انتخابات آمریکا، دنیا به پایان خواهد رسید! گویی فعالان بازار بورس تهران، شعر و ترانه خواننده معروف قدیمی را با 20 سال تاخیر باور کرده اند و به جای سال 2000، در انتظار پایان دنیا در سال 2020 هستند!! و این سال را، سال سقوط و پاییز آن را، بی بهار میدانند! با افت دیروز بازار، شاخص کل به کف 1.3 میلیون واحدی رسید و اگرچه این افت ها از نظر تحلیلی، جایی برای دفاع ندارد، اما شاید همان ترس از پایان دنیا! که در بالا اشاره کردم، بتواند آن را توجیه کند! این روزها حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده و در حقیقت، خریداری در بازار نیست و تا زمانیکه وضعیت بازار به شرایط نرمال نزدیک نشود، خریداران، رغبتی به خرید سهام از خود نشان نمیدهند. خریداران این روزها نیز در نمادهای خوب و بنیادی، معمولا اردرهای خرید خود را در کف قیمتی روزانه ثبت میکنند و تمایلی به خرید در قیمت های مثبت از خود نشان نمیدهند که البته طبیعی هم هست. البته این روزها و در این قیمت ها، فروشنده نیز در بازار کمتر شده! و بسیاری از فعالان بازار، دیگر تمایلی به فروش سهام خود در این قیمت ها ندارند! بنابراین باید منتظر بمانیم تا محرکی جدید برای بازار پدیدار شود تا طرف تقاضا را برای خرید ترغیب کند و تا زمانیکه ارزش روزانه معاملات خرد به بالای 15000 میلیارد تومان در روز نرسد، تغییر روندی در بازار اتفاق نخواهد افتاد! موضوع جدیدی برای گفتن نیست و چاره ای جز تحمل اوضاع تا روز موعود هم نیست!! اما چیزی که من از شرایط بنیادی بازار بورس تهران در مقایسه با سایر بازارهای موازی میبینم این است که در صورتیکه دنیا به پایان نرسد!!، بازار بورس تهران میتواند به راحتی، افت خود را تا پایان سال جبران کند!   

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۷
خانم منافی

نظرات (۴)

سلام خانم منافی صبحتون بخیر میگم خواهر جان  بقول شما حالا که بازار تحلیل پذیر نیست بخیال تارگت بشیم بهتره, قرار بود تا آذر سهمهامون برگردن حالا شده آخر سال بعد هم حتما منتظر باید بشیم ببینیم انتخابات ایران چی میشه!! توی بورس ایران فقط رانت جواب میده و بس

پاسخ:
سهامی که ما داریم اولین شانس برگشت در صعود بازار هست و مطمئنا زودتر از بقیه بازار جبران ضرر میکنن و به تارگت میرسن 
اون متنی که در افتتاحیه گفتم در مورد کلیت بازار بود 
۰۷ آبان ۹۹ ، ۰۹:۴۹ پارسا کریمی

درود به خواهر گرامی و امیدوارم حالتون عالی باشه.

 

میگم من اوضاع رو بدجور مثبت میبینم!

فلفل خخخخ هم با همه بی همه پیزیش! آتیش زیر خاکستر بودنش رو نشون داد!

 

مرسی که هستی!

 

 

پاسخ:
مرسی از شما که هستین

سلام خانم منافی

ما که هیچی از سبدمون رو نفروختیم  بیچاره شدیم رفت. دیگه هیچ انگیزه ای برامون نمونده .همه چی داره گرون میشه و سرمایه ما هم داره تو بورس به فنا میره . با این وضعیت  اگه بایدن انتخاب بشه دلار هم پایین میاد و بورس مجددا منفی. به این نتیجه رسیدم که دبگه بازار سرمایه  انگیزه ای برای رشد نداره تا حداقل پولمون سر به سر بشه سود نمیخوایم.

خانم منافی نظر شما در مورد انتخاب بایدن چیه؟ بورس رو منفی میکنه؟

پاسخ:
نظرم رو در مورد انتخابات مفصل در کانال خصوصی اعلام کردم

سلام

قرار بر گرفتن اعتبار داشتم

تا الان صبر کردم، بنظرتون بازم صبر کنم؟

و اینکه چی بخرم برای نوسان؟

ممنون

پاسخ:
میتونی اعتبار رو بگیری و در حساب شارژ کنی
ولی برای خرید، چند روز صبر کنی
قاعدتا اگه از اعتبار استفاده نکنی، بهره ای هم از بابت اعتبار پرداخت نمیکنی