بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 19 آبان 1399

پس از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا، بورس تهران همچنان با فشار فروش همراه است. این فشار فروش ناشی از انتظارات کاهش نرخ دلار است. در حقیقت، بازار به دنبال مشخص شدن کف قیمت دلار است! بسیاری از فعالان بازار بر این باور هستند که این اتفاق سیاسی جدید، باعث کاهش قیمت دلار به محدوده 10000 تومان خواهد شد! موضوعی که اگر کسی ذره ای آشنایی با تحلیل اقتصادی داشته باشد، متوجه میشد که آرزویی عبث است. چراکه ارزش ذاتی قیمت دلار حتی بدون هرگونه تحریم اقتصادی، بیشتر از این قیمت است! اما متاسفانه بازار پر شده از افرادی که یا با تحلیل، بیگانه هستند و یا تحلیلگرهایی که فقط خودشان این لقب را به خودشان داده اند! من قبلا هم خدمت دوستان گفته ام که ارزش ذاتی قیمت دلار، چیزی بین 18 تا 22 هزار تومان است و بازار بورس نیز قبلا این قیمت ها را در خود دیده است. پس قاعدتا منفی های این روزها، نمیتواند زیاد طول بکشد! چراکه قیمت این روزهای اکثر سهام در بورس تهران، با نرخ دلار در همین محدوده ها تعدیل شده است و بازار به زودی این موضوع را خواهد فهمید! نکته جدیدی برای گفتن نیست. فقط در خرید و فروش های خود، نکات ذکر شده در بالا را حتما لحاظ کنید.  

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۹
خانم منافی

نظرات (۵)

سلام و خسته نباشید خدمت خانوم منافی

با این شرایط اگه دلار قیمت ۲۳ تومان کف قیمتی باشه شاخص کل بازار نباید ۱۰ درصدی بیشتر رشد کنه و میشه گفت بازار تو رکود چند سالش میره ؟

پاسخ:

راستش از اونجاییکه هنوز مسائل سیاسی زیادی در پیش داریم، واقعا معلوم نیست که دلار بتونه در این محدوده دوام بیاره!
حداقل اینکه هنوز تا پایان دیماه، عموترامپ! بر سر قدرت هست و الان زخم خورده هم هست و چیزی برای از دست دادن نداره!

سلام خانم منافی صبحتون بخیر میگم این قوتو میخواد همینطور با صف فروش بره مجمع؟بعد مجمع بدون محدودیت باز میشه بدبخت نشیم خواهر جان!!

پاسخ:

با توجه به شرایط فعلی که فعالان جدید بازار، اکثرا پول خودشون رو در سهام بزرگ آوردن و الان هم فشار فروش، بیشتر روی سهام بزرگ هست، من انتظار دارم که بعد از متعادل شدن سهام بزرگ بازار که جو کلی رو منفی کردند، دوباره سهام بازیگر محور و دارایی محور (مثل قوتو)، راه خودشون رو جدا کنن.

سلام مجدد

واقعا اول که پیام دکتر پرویز جلیلی رو تو کانالتون دیدم تعجب کردم که شما همچین پیامی رو پخش کردید بعد که واکنشتون رو دیدم فهمیدم برای انتقاد گذاشتین 

اینجور افراد احتمالا تا کارشناسی ارشد رو رشته ابیاری گیاهان دریایی خوندن بعد ارشد رو اومدن دکترای اقتصاد گرفتن که این تفکر زیبا رو دارن 

پاسخ:
یک دکتر اقتصادی رو دیدی که ثروتمند باشه؟! نه!
چون هیچ دکتر اقتصادی از بازارهای مالی سردر نمیاره!:)

سلام خسته نباشید لطفا حمایت کاما رو دارین نقطه حمایت چنده؟

ممنون

پاسخ:
12800
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام خانم منافی ، روز به خیر

لطفا متن رو پاک کنید

***** ** *** ****** ****** **** * ******** ***** ** **** * ****** ** **** ***** ***؟

پاسخ:
راستش انتظار دارم که وبملت قبل از رسیدن به محدوده 380 و 390 و البته همراه با کلیت بازار، یک حرکت رو به بالا بزنه.
اینکه با اون سهم مورد نظر خودت عوض کنی یا نه، این تعویض میبایست در قیمت های 2600 تومان صورت میگرفت. چون الان که کلیت بازار منفی هست و اون سهم تونسته در همین بازار منفی حدود 20 30 درصد رشد کنه، ممکنه چند روزی برای تخلیه نوسانگیرها، درجا بزنه! البته گفتم ممکنه درجا بزنه. قطعی نیست.

به نظر من، منفی های اوان الان شاید جذاب باشه!
اون هم میتونه یک حرکت کوتاه مدت صعودی رو شروع کنه.