بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

 

🔴 در دومین روز هفته، بازارهای ارز و سکه شاهد شدیدترین ریزش قیمتی از تاریخ ۱۹ مردادماه بودند. سکه به میانه کانال ۱۳ میلیون تومانی رفت و دلار به ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی نزدیک شد. 

🔴 اولی نزدیک به یک میلیون تومان کاهش و دومی در حدود هزار و ۲۰۰ تومان افت قیمتی را به ثبت رساند. روز گذشته همسو با کاهش قیمت سکه و دلار، شاخص کل بورس تهران نیز با افت 1.5 درصدی مواجه شد.

🔴 از نگاه کارشناسان، نزدیک شدن به موعد انتخابات آمریکا و چند دستگی تحلیل‌ها درخصوص تبعات آن می‌تواند بر روند شاخص اثرگذار باشد، اما آنچه آینده بازار سهام تا حدودی زیادی به آن گره خورده، قیمت دلار و اثرات ثانویه آن بر این بازار است. 

🔴 اکنون سیاست‌گذار می‌تواند برای مدیریت بازارها در یک ماه باقیمانده تا انتخابات آمریکا از ۵ ابزار کلیدی استفاده کند: «جذاب کردن بازار پول»، «افزایش کارآیی اوراق دولت برای کنترل نقدینگی»، «بالا بردن گیرایی بازار سهام با حذف مقررات دست‌وپاگیر»، «مدیریت انتظارات در بازار ارز» و «تسهیل شرایط و حذف موانع برای بازگشت ارزهای صادراتی».

روزنامه دنیای اقتصاد