بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۷ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 23 آذر 1399

بازار بورس تهران با وارد شدن به محدوده 1.5 میلیون واحدی، با افزایش عرضه ها روبرو شده است. دیروز در حالیکه شاخص کل با رشد 21000 واحدی روبرو شد، اما افزایش عرضه ها در بازار به وضوح دیده میشد و هرچه به پایان بازار نزدیکتر میشدیم، این افزایش عرضه، بیشتر به چشم میخورد. البته با آنالیز معاملات روز گذشته و مشاهده حجم و ارزش معاملات و همچنین ورود و خروج نقدینگی به بازار، میتوان نتیجه گرفت که حال کلی بازار خوب است! اما هنوز ترس بازار از تجربه تلخ ماه های اخیر، کاملا از بین نرفته و با کوچکترین تحرکات در سمت عرضه، فعالان بازار با دستپاچگی اقدام به فروش سهام خود میکنند که این موضوع باعث از بین رفتن تعادل بازار میشود. با توجه به گفته های بالا و همچنین مشاهده وضع موجود، برای بازار امروز انتظار دارم که بازار کار خود را با افزایش عرضه ها آغاز کند. اما از آنجاییکه منفی اول وقت امروز باعث میشود تا بعضی از نمادهای مهم بازار از جمله نماد خودرو به حمایت مهمی برخورد کند، انتظار دارم که بعد از شروعی نوسانی و متمایل به رنگ قرمز، در ادامه با افزایش تقاضا در بازار روبرو شویم و بازار به تعادل و رنگ های سبز برسد. امروز رهبری بازار بر عهده گروه خودروسازی است و در صورتیکه نماد خودرو بتواند از حمایتی که در آن قرار گرفته با افزایش تقاضا روبرو شود و به صف خرید برسد و این صف را تا انتهای بازار حفظ کند، میتوان انتظار داشت که بازار نیز با این نماد همراهی کند و رنگ سبز در بازار غالب شود. با این حساب، روزی نوسانی در انتظار فعالان بازار است و افرادی که به اصول نوسانگیری آگاه هستند، میتوانند با پذیرش ریسک های نوسانگیری، از منفی های ابتدای بازار استفاده کنند!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۳
خانم منافی

نظرات (۶)

۲۳ آذر ۹۹ ، ۰۸:۴۷ شکیبا 🌹🌹

سلام صبح زیبایی همه دوستان بخیر و شادی🌹🌹

۲۳ آذر ۹۹ ، ۰۹:۱۷ شکیبا 🌹🌹

درود بر بانو منافی ویاران آن حضرت🌹🌹

دیروز تولد حمید خان عزیز بود با یک روز تاخیر تولد این عزیز رو تبریک عرض میکنم انشا الله هر جا هستن شاد وسلامت باشن درکنار خانواد محترمشون🌹🌹

 

امروز هم تولد پرواز عزیز هست پرواز جان تولدت مبارک انشاالله ۱۲۰ سال بشی وشاد خرم درکنار خانواده محترم ایام بگذرونی🌹🌹

سلام و صبح بخیر استاد

با توجه به متن افتتاحیه فوق العاده شما ، نتیجه می گیریم که تا وقتی جریان ورود نقدینگی به بازار ادامه داره ، نگرانی از حال بازار بی مورد هست!

اما باز هم ما می ترسیم!

تا الان گام به گام و بدون هیچ تغییری ، هر چه در سال 92 شاخص حرکت کرده است همان راه را بدون کم و کاست در سال 99 داریم میریم!

اون چیزی که این بازار رو نهایتا از بازار سال 92 متمایز خواهد کرد چیست؟تا مسیر خود را از آن سال مزخرف جدا کند؟؟

 

پ.ن:

کرمان!

ایموجی پشت بازو :-)

 

پاسخ:

وجه تمایز امسال با سال 92 در همین افزایش حجم و ارزش معاملات هست!
در سال 92 در اوج بازار، ارزش معاملات در حوالی 300 میلیارد تومان بود و بعد از ورود به دوران رکود، این ارزش به حدود 100 میلیارد و بعد از اون به حوالی 60 میلیارد تومان رسید!
اما در سال 99 این ارزش در دوران اوج خودش به بالای 20.000 میلیارد تومان رسید و بعد از عبور از یک دوران رکود و کاهش ارزش معاملات به 10.000 میلیارد تومان و بعد از اون به حوالی 6.000 میلیارد تومان، دوباره ارزش معاملات به حوالی 20.000 میلیارد تومان رسیده.
۲۳ آذر ۹۹ ، ۱۰:۳۵ پارسا کریمی

درود به طلایه دار بورس ایران بانو منافی و یاران آن حضرت.

 

اوضاع به جای مراد بر وفق شما هست؟

استاد بزرگ چطورن؟

پاسخ:
:)

سلام خانم منافی

وقتتون بخیر

من جدیدا به کانال وی ای پی پیوستم. البته از خوانندگان قدیم وبلاگ اقا حمید بودم

دو تا سبد دارم که یکی اش خیلی شلوغه (سبد مادرم) درصد سود و زیان رو نوشتم

۱. خاهن(-۱۰٪)  - وپارس(-۱۰٪) - فملی(-۱۵٪) - شتران(-۲۴٪) - شپنا(۲۷٪-) - کرمان(+۳۰٪) - وبصادر(-۱۵٪) - شگویا(+۵٪) - بپیوند(+۱۰٪)  

از اصل پول تغریبا سر به سر هستم 

 

۲ . فاذر - خمحرکه - کرمان-خودرو(سبد خودم)

فقط خودرو رو تازه گرفنم . بقیه تو سود هستم 

 ممنون میشم نظرتون رو در مورد سبد هام بگین و اگه اصلاح نیاز داره بفرمایین

پاسخ:

سبد دوم جمع و جور تر و بهتر هست!
فقط درصدها رو هم اگه مشخص کنی بهتره و اینکه ببینم دید سرمایه گذاری و ریسک پذیری چطوری هست؟ اینطوری بهتر میتونیم سبد رو بچینیم و بازدهی بهتری میگیریم!

در سبد اول، باید اول از همه شلوغی سبد رو درست کنیم. البته کلیت سبد به عنوان یک سبد میان مدت و با ریسک متوسط هست، بد نیست. ولی اینکه مثلا 2 نماد پالایشگاهی در سبد وجود داره، زیاد جالب نیست! ولی از اونجاییکه در زیان زیادی هم هست، چند روز صبر کن با توجه به خبر نسبتا خوبی که برای گروه پالایشی دیروز منتشر شد، ببینیم چقدر از زیان این سبد جبران میشه و دوباره چند روز بعد یادآوری کن برای اصلاح سبد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

#خاهن
 معرفی از محدوده 2300 تومان و در قیمتهای منفی* ** ****** *** ** **** ***** ** *** *** **** ***** **** *** * ** **** * ***** *** ** ***** ** ****** ****** * *** **** ****** ***** ****** *******  ** *** *** *** ***** *****

 

سلام استاد

به اواخر اذر داریم میرسیم، چقدر به این اهداف نزدیک هستیم؟

پاسخ:

راستش انتظار داشتم با انتشار قرارداد مپنا که قرار بود در آذر منتشر بشه که البته منتشر هم شد، بره برای تارگتی که مشخص کردم! ولی این قرارداد اونقدر بزرگ هست که بازار هنوز نتونسته درکی از اون داشته بشه! 
صبر میکنیم ببینیم چه روزی این بازار بیشعور!، پی به این قرارداد عظیم میبره!