بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

دیروز شاهد رشد حدود 8000 واحدی در شاخص کل و شاخص هم وزن بودیم. این چهارمین روز متوالی بود که شاخص هم وزن کار خود را با رنگ سبز به پایان رسانید. در روزهای گذشته از شیفت فعالان بازار به سمت سهام کوچکتر و دلایل آن صحبت کرده بودیم. این تغییر تفکر، بنا به دلایلی که گفته شد، همچنان در بازار ادامه دارد. چیزی که در این بین اهمیت دارد این است که باید بین شاخص کل و شاخص هم وزن، یک تعادل ایجاد شود و اگر همین اتفاقی که در 4 روز گذشته در بازار جریان داشت ادامه پیدا کند، ممکن است که در آینده ای نه چندان دور، نوع جدیدی از بحران در بورس تهران شکل بگیرد! چراکه مجددا سفته بازی در بعضی سهام کوچکتر شکل گرفته و اگرچه این نمادها اکنون دارای بازارگردان هستند، اما تعهدات این بازارگردانی به اندازه ای نیست که در صورت ایجاد بحران، بتواند روند سهم را در کنترل خود بگیرد! پس به دوستان توصیه میکنم که در صورتیکه قصد سرمایه گذاری در نمادهای کوچک را دارند، حتما وضعیت بنیادی و ارزندگی قیمتی آن نماد را نیز در نظر بگیرند. در حقیقت باید طوری سهام خود را انتخاب کنید که اگر صاحب اول و آخر آن سهم شدید!، وضعیت بنیادی آن شرکت به گونه ای باشد که سرمایه شما، قابلیت بازگشت داشته باشد! از موارد بالا که بگذریم، بازار امروز شروعی مثبت با تمرکز در نمادهای گروه خودروسازی خواهد داشت. اگر تقاضا تا انتهای بازار در نمادهای این گروه وجود داشته باشد، میتوان انتظار داشت که بازار امروز علیرغم نوساناتی که خواهد داشت، تا انتهای در شرایط مطلوب باقی بماند و جایی برای نگرانی نخواهد بود.   

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۳
خانم منافی

نظرات (۲)

۰۳ دی ۹۹ ، ۰۹:۰۴ شکیبا 🌹🌹

سلام به همه دوستان گل صبح زیبای همگی بخیر وشادی🌹🌹

۰۳ دی ۹۹ ، ۱۳:۳۸ هادی هادی

سلام خدا قوت

تشکر از مطالب مفیدتان

ببخشید نظرتان را راجع به سهم فلات بدانم

و سهم وایند (ده درصد سبدم را تشکیل می دهد در حالی که خاهن کرمان هر کدام پنج درصد) لازم نیست حد ضرر مشخص کنیم یا پیاده شیم و بعد دوباره برگردیم و یا درصد سبد کاهش دهم.

همانطور که راهنمایی کرده بودید شپنا را وهور تعویض کردم هر کدام به پنج درصد سبد رسید.

پاسخ:
وآیند  رو موقع معرفی تاکید کردم با دید بلند مدت چندساله! 
فلات
بنیادی خوبه
اگه میخوای نگهداری، با حد ضرر 1400 نگهدار
حدضرر برای نوسانگیری، 1500 تومان هست.