بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

 

🔘 در سال‌جاری تحریم و کاهش درآمدهای نفتی باعث شد که دولت به فکر راهکارهای غیرتورمی برای حصول درآمدهای خود باشد. از یکسو آمار نشان می‌دهد عملکرد میزان مالیات‌ها در نیم سال نخست سال‌جاری به میزان ۹۴ درصد محقق شود.

🔘 از سوی دیگر آمارهای اوراق نیز نشان می‌دهد دولت در نیم سال نخست توانسته حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد. از سوی دیگر، جدیدترین آمار نشان می‌دهد تا هفته دوم دی ماه به رقم ۹۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

🔘 اگر در نظر بگیریم که عملکرد مالیاتی بهار و تابستان در پاییز تکرار شود، سهم درآمدهای مالیاتی در سه فصل نخست به حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. بنابراین در سه فصل نخست سال‌جاری دولت توانسته است از منابع غیرتورمی اوراق و مالیات حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان منابع تامین کند.

🔘 این موضوع نشان می‌دهد اگر در سال آینده شرایط برای جذاب‌سازی اوراق و همچنین افزایش کارآیی مالیات ایجاد شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای تامین غیرتورمی منابع بودجه باشد.