بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

بورس تهران مطابق با سناریویی که اول هفته ترسیم کرده بودیم، راه خود را ادامه میدهد و دیروز شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم به طوری که شاخص کل و شاخص هم وزن که دیروز را با منفی آغاز کرده بودند، در نهایت با اندکی مثبت، کار خود را به پایان رساندند. در صورتیکه بازار بخواهد بر اساس همین سناریو ادامه دهد، میتوان انتظار یک رشد حدود 100هزار واحدی را در شاخص کل داشته باشیم و بعد از آن با اندکی اصلاح مواجه خواهیم شد و بعد از این اصلاح، میتوان انتظار برگشت بازار و عبور از روند نزولی و حرکت به سمت شاخص 1.8 میلیون واحدی را داشته باشیم. این سناریو در صورتی محقق خواهد شد که در این مدت، اتفاق ناگواری مخصوصا از جنبه سیاسی برای کشور رخ ندهد! بر این اساس، بازار امروز میتواند شرایط مثبتی را تجربه کند. پس جایی برای نگرانی نیست. فقط این نکته را مجددا به دوستان تذکر میدهم که شرایط بازار این روزها، نه قابل مقایسه با روزهای خوب در 4 ماه اول سال است و نه قابل مقایسه با روزهای بد در 4 ماه دوم سال است! پس این اشتباه را نکنید و شرایط این روزهای بازار را با گذشته مقایسه نکنید تا کمتر دچار اشتباه شوید! قرار نیست مجددا همه سهام به یک اندازه و با هم رشد و افت کنند! و باید در انتخاب سهام، دقت بیشتری داشته باشید و سعی کنید سهامی را انتخاب کنید که با توجه به پتانسیل هایی که دارند، قیمت آن ارزنده است. نکته جدیدی برای گفتن نیست و فقط مانند همیشه به دوستان توصیه میکنم که از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۵
خانم منافی

نظرات (۴)

سلام به همه عزیزان به خصوص خدمت استاد بزرگوار سرکار خانم منافی. 

خانم منافی انشاءالله که همیشه سلامت باشید و پر انرژی

پاسخ:
:)

سلام. وقت بخیر 

سهام جایزه کهمدا به پرتفو من اضافه نشده. آیا باید اقدام خاصی انجام بدم؟

 

 

 

پاسخ:
جایزه کهمدا بعد از اینکه آگهی ثبت افزایش سرمایه بیاد به پرتفوی همه اضافه میشه
کاری که شما  در مورد افزایش سرمایه ها از انباشته، باید بکنید این هست که اگر قصد فروش سهم رو دارید حداقل 10 برگ رو در پرتفو نگه دارید تا برای اضافه شدن سهام جایزه (بعد از آگهی ثبت ) نیازی به تعیین کارگزار ناظر نداشته باشید :)

سلام

وقت شما بخیر و شادی

قلی پور هستم

احتراما من تازه عضو کانال VIP شما شده ام

دید و هدف من کلا بلند مدت و میان مدت هست.

اگر زحمتی نیست رو پرتفوی اینجانب نظر می دهید؟

گروه خودرو: خودرو، ورنا، وساپا، خبهمن، ولساپا

گروه پالایش: شبندر، شبریز، شاوان

چند رشته ای: وبانک، وغدیر

سرمایه گزاری ها: وتوسم، وتوصا

سایر: تنوینح، پتایر،وپاسار، وتجارت،تاصیکو، پترول، شستا، اخابر، تیپیکو

با سپاس

پاسخ:
کاش اینا درصد سبد و میزان سود یا زیان هم مشخص بود.
بگذریم

لازم به گفتن نیست که تعداد نمادها در سبد خیلی زیاد هست و در کل، سبد شلوغی داری و باید خلوت بشه
از گروه خودرو، خبهمن و خودرو نگهدار بشه و ورنا حدضرر 800 و وساپا حدضرر 780 و ولساپا حدضرر 320 هست. اگه خواستی نگهداری کنی با این حدضررها نگهدار. هرچند که نظر من تعویض با سهام چابکتر هست. 

نیازی نیست که 3 تا پالایشی در سبد داشته باشی. اگه میخوای حتما پالایشی داشته باشی، من نظرم به شتران با دید بلند مدت، مثبت تر هست. البته نمیدونم اینا چند درصد سبد هستند و در سود هستی یا در زیان

وبانک و وغدیر با دید بلند مدت و برای افراد کم ریسک، خوب هستند. برای کسانی خوب هست که با ریسک کم، بازدهی بیشتر از سود بانکی میخوان! اگه با روحیات شما سازگار هست، مشکلی نیست.

سرمایه گذاری ها هم فعلا خوب هستند

اون بخش سایر سهام هم ماشاالله برای خودش، یک سبد بزرگ هست!
کلیت سهام داخل این بخش، سهام خوب و البته کُند و به اصطلاح، سهام پیرمردی! هستند! اگه با روحیات شما سازگاری داره که ایرادی نداره
اگه همه اینها با هم مثلا 20 درصد سبدت رو تشکیل میده، توصیه من اینه که این بخش یا با تغییراتی که در بالا گفتم انجام بدی، در نهایت حداقل 20 درصد از سبدت رو برای نوسانگیری یا سهام کوتاه مدت کنار بذار تا در این شرایط که در بازار خبر خاصی نیست، شاید بتونی از فرصت های نوسانگیری استفاده کنی!

سلام

خانم منافی حد ضرر پیزد چند هست ؟آیا اهدافش معتبر هست ؟من تو پیزد حدود 15% توضرر هستم (خرید9100) میانگین کم کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ:
همینجا کف کانال هست برای میانگین کم کردن مناسبه