بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۵۴ ب.ظ

خلاصه بازار امروز  / 9 اسفند

 

شروع منفی هفته/ شاخص‌ها امروز هم با رنگ قرمز به کار خود پایان دادند

شاخص کل: 1.193.976 (  11 هزار و  855 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 433.385 (  هزار و 10 واحد کاهش) 

🔹 امروز شاهد افزایش عرضه‌ها و سرخ‌پوشی عمده نمادهای بورسی و فرابورسی بودیم. به طوری که شاخص کل بورس با پایان یافتن معاملات روز شنبه و افزایش عرضه‌ها به ویژه در بزرگان با افت یک درصدی (11855 واحدی) مجددا به زیر مرز روانی 1.2 میلیون واحد کشانده و روی عدد 1.193 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هموزن نیز ششمین منفی متوالی را روز گذشته با افت 0.23 درصدی (1010 وحدی) ثبت کرد و به عدد 433 هزار واحد بازگشت. در فرابورس نیز شاخص کل به مثابه دو شاخص بورسی با افت 0.76 درصدی 131 واحد عقب‌تر نشست.

🔸 علیرغم رشد چشم‌گیر قیمتی و سقف شکنی‌های کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی به ویژه مس و نفت، شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها در پایان معاملات دو روز انتهای هفته بازارهای جهانی بودیم. این امر بر بازار سهام داخلی سایه افکند و سرخ‌پوشی سهام کامودیتی محور را دوچندان کرد.

💠 ارزش معاملات خرد بورس:  یک هزار و 996 میلیارد تومان
مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  3 هزار و  632  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : 429 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 240 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  856 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  367 میلیارد تومان خروج  پول

🔴امروز  233 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /  هزار و 483 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در اسفند ماه