بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۳۰ ب.ظ

خلاصه بازار امروز  / 17 اسفند

 

سبزپوشی شاخص به لطف بزرگان


شاخص کل: 1.175.585 (  5 هزار و  861 واحد افزایش) 
شاخص هم وزن : 430.852 (  91 واحد کاهش) 


 🔹معاملات امروز (17 اسفندماه) بورس به لطف بزرگان با سبزپوشی شاخص کل بورس پایان یافت. بر این اساس شاخص کل بورس با رشد 0.5 درصدی مجددا به عدد 1.175 میلیون واحد رسید. شاخص کل هموزن اما علیرغم رشد محدودی که در ابتدای معاملات داشت، با افزایش عرضه‌ها توسط کوچکترهای بورسی موفق به حفظ جامه سبز نشد و به محدوده منفی کشانده شد. بدین ترتیب با پایان یافتن معاملات امروز 0.02 درصد از ارتفاع این شاخص بورسی کاسته شد. شاخص اصلی فرابورس نیز به مانند شاخص کل بورس، پایان سبزی را رقم زد.
  🔸رشد دو شاخص کل بورس و فرابورس در معاملات امروز نیز با خرید حقوقی میسر شد و همچنان شاهد قدرت‌نمایی حقیقی‌ها در صف‌های فروش هستیم. شاخص کل بورس  و فرابورس امروز در حالی مثبت به کار خود پایان دادند که بیش از 68 درصد نمادهای قابل معامله، منفی و در صف فروش قفل بودند!
🔹 بسیاری رشد امروز شاخص‌ها را تاثیر خبر تصویب بسته حمایتی در مجلس سنای آمریکا  بر سهام کامودیتی محور و خریدهای بلوکی توسط سهامداران عمده می‌دانند. 


💠 ارزش معاملات خرد بورس:  4 هزار و 153 میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  6 هزار و  607  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : 326 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 5 هزار و 218 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  828 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  690 میلیارد تومان خروج  پول

🔴امروز  64 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /  2هزار و 82 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در اسفند ماه