بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۴۱ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 23 اسفند

 

روز سبز شاخص های بورسی


شاخص کل: 1.229.377 (  22 هزار و  498 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 433.259 (    هزار و 435 واحد افزایش) 


 🔹 گرچه در پایان هفته بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها از سقف قیمت هفتگی اندکی پایین‌تر معامله شدند، اما برآورد کلی هفته مطلوب بود و شاهد رشد قیمت نفت و فلزات اساسی به ویژه مس ( هفته گذشته رکورد جدیدی ثبت نکرد)  بودیم. این امر تاحدودی بر بازار سهام داخلی اثرگذار بود و در کنار فاکتورهای دیگر منجر به رشد شاخص فلزات، معدنی‌ها و پالایشی‌ها و محصولات شیمیایی شد. 
🔸بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط به #پالایش و #دارا_یکم و در فرابورس (پس از اوراق دولتی) متعلق به #سمگا و #ذوب بود.  
🔹سهامداران عمده نسبت به خرید سهام فلزات و محصولات شیمیایی گرایش بیشتری داشتند، در مقابل حقیقی‌ها به گروه دارویی توجه بیشتری نشان دادند.

💠 ارزش معاملات خرد بورس:  4 هزار و 650 میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  7 هزار و  222  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : 445 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 4 هزار و 517 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  236 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  590 میلیارد تومان خروج  پول

🟢امروز  235 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 879 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در اسفند ماه