بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۳۸ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 21 فروردین 1400

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی خود، کمترین مقدار حجم و ارزش معاملات از حدود 15 ماه قبل را ثبت کرد تا نشان دهد اوضاع، بیشتر از چیزی که مدیران سازمان بورس فکر میکنند، بحرانی تر است! این روزها بحث های اقتصادی و سیاسی در اتاق های کلاب هاس، داغ است و در مواردی که موضوع مربوط به بورس میشود، همه در تلاش هستند تا ضمن توجیه اقدامات خود، تقصیر را بر گردن شخص یا نهاد دیگر بیاندازند! اما چیزی که اهمیت دارد، تلاش برای بهبود شرایط فعلی است که متاسفانه حداقل در عمل، کسی به آن اهمیتی نمیدهد! همه ما میدانیم که خروج پول از بازار، باعث شده تا شرایط بازار بحرانی شود و تا زمانیکه نقدینگی جدید به بازار تزریق نشود، شرایط در کوتاه مدت بهبود پیدا نخواهد کرد و ورود نقدینگی جدید نیز بدون اعتماد سازی مجدد، امکان پذیر نیست و هرچه مدت زمان رکود بازار طولانی تر شود، بازگشت اعتماد نیز سخت تر خواهد شد. اینها مواردی نیستند که مدیران اقتصادی کشور از آن آگاهی نداشته باشند و از بدیهیات بازار است و به همین دلیل، بعید میدانم که مدیران سازمان بورس از آن آگاهی نداشته باشند! پس اگر هنوز اقدامی در این زمینه انجام نمیشود، ناشی از جهل آنها نیست! بلکه تا امروز، تمایلی به انجام آن نداشته اند! از موارد بالا که بگذریم، شاخص کل به محدوده 1.24 میلیون واحد رسیده همانطور که در روزهای قبل نیز گفته بودم، حمایت مهم بازار در محدوده 1.2 میلیون واحد است و راه زیادی تا این محدوده باقی نمانده است. از سوی دیگر، فصل برگزاری مجامع نزدیک است و بسیاری از نمادها، سودهای خوبی در مجمع تقسیم میکنند که با توجه به قیمت های فعلی، خرید این نمادها را جذاب میکند و با کسر سود پرداختی از قیمت فعلی نماد، قیمت آن جذاب تر نیز میشود! بنابراین همین الان، سرمایه گذاری در بورس از سپرده گذاری در بانک، جذاب تر است. اما چیزی که این روزها بازار را اذیت میکند، سهامدارانی است که به هر نحوی قصد خروج از بازار را دارند و هر روز برای خروج از این بازار، در صف فروش قرار میگیرند. اینها قسم خورده اند!! که با هر قیمتی از بازار خارج شوند. پس بهتر است که برای چند روز هم که شده، دامنه نوسان باز شود و با قرار دادن حجم مبنای شرکت ها برابر با کل شناوری نمادها، به این افراد اجازه خروج داده شود. موضوع جدید برای گفتن نیست. بازار امروز کار خود را با فشار فروش آغاز خواهد کرد. اما با توجه به اینکه یک حمایت کوچک در این محدوده وجود دارد، انتظار میرود که بازار با تقاضای نسبی روبرو شود و حداقل شرایط بهتری را نسبت به هفته قبل شاهد باشیم.   

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۱
خانم منافی

نظرات (۵)

سلام صبح بخیر

همانطور که در مقدمه بازار اشاره کردید تا وقتی که مسئولین نخواهند ، بازار حرکت نخواهد کرد

تنها لطفی که به ما کردند این بود که با توجه به برنامه چند ماهه نزولی که برای بورس چیده بودند و بعد از 70 درصد ریزش قیمتها ، تصمیم گرفتند 2 درصد منفی هر روز بخوریم تا با توجه به پر نشدن حجم مبنا ، آن دو درصد هم کمتر بخوریم! تا به وقتش!.....

این سیستم (حاکمیتی و اصلاح طلب و اصولگرا) یکبار دیگه چهره کریه و غیرانسانی خودش رو به ایرانیان نشون داد و به همه فهماند که برای سر پا ماندن به صغیر و کبیر رحم نخواهد کرد و ابایی از به آتش کشیدن زندگی و جان افراد نداره و جان و مال ایرانیان ذره ای برای ایشان اهمیت نداره چه اینکه قبلا هم این کارها را کرده بود.

 

درود به طلایه دار بورس ایران بانو منافی و یاران آن حضرت vipشکیبای بزرگvip

 

ریزش بعد عید رو هم توی تحلیل ها دیدم و بخش نوسانی رو کشیدم بیرون اما این درست نیست با اعتماد مردم و با پیر و جوون و هزار امید و آرزو این کارو کنن. چه این دولت چه هر دولتی... چه کاریه رو سیگنال ۲م ملت رو تشویق به بورس و حمایت نکردن!!

 

پ

سلام مجدد بانو

هیچ نیازی به تایید کامنت قبلی نیست

فقط خواستم درددلی کرده باشم و بگم از اصلاح کاملا ناامیدم

 

پاسخ:
امروز همه سر درد و دلشون باز شده
از جمله خود من :)

سلام به همه دوستان گل روز خوبی وشادی در کنار خانواده محترمتان داشته باشید 🌹🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا عزیز 🌹

ممنون که هستین 🌹

این نیز بگذرد 🙃

پاسخ:
92 تا 95 رو رد کردیم اینم رد میکنیم شکیبا جان :)

#جملات_انگیزشی

🌹رابطه ای عالی و پر از شادی به سمتم در حرکت است. 

🌹برای رزق و روزی نامحدوم سپاس گزارم

🌹خداوند هر لحظه پشتیبان و یاری دهنده من است.

🌹چشمهایم را به آینده پر از روشنایی می دوزم گذشته را رها میکنم. 

🌹امروزم را به شادی و نشاط می‌گذرانم.


        💚 خداوندا سپاسگزارم💚