بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۶:۵۰ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 24 فروردین 1400

 

پایان ریزش بورس تهران یا مسکِنی موقتی؟!

شاخص کل: 1.244.556 (   18 هزار و  398 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 435.244 (  523 واحد افزایش) 


 🔹امروز بالاخره شاخص های بورس  تهران   سبز شدند و افزایش تقاضا در کلیات بازار به ویژه در بزرگان  امید را در دل سهامداران خرد، اندکی زنده کرد. براساس پیش‌بینی‌ها تداوم تحرکات بزرگان در روز معاملاتی دوشنبه و اثر روانی مصوبه تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سهام، شاخص کل بورس را که برای 11 روز متوالی روند نزولی در پیش داشت، با رشد همراه کرد. 
 
🔸در جریان معاملات امروز ، سهام دو گروه «بانکی و دارویی» در صدر خریدهای سهامداران حقوقی قرار داشتند. سهام دو گروه «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» در صدر خریدهای سهامداران خرد قرار داشت. تداوم خریدهای حقیقی‌ها در روزهای آتی، می‌تواند نویدبخش بازگشت پول به گردونه معاملات و در نتیجه چرخش بورس از روند نزولی به مدار صعودی باشد. 
🔹بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط     #پالایش و #خساپا و در فرابورس  بعد از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی ، مربوط به #ذوب و #هرمز بود.

💠 ارزش معاملات خرد بورس:  3 هزار و 676 تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):   4 هزار و  967  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  295 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 4 هزار و 955 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  876 میلیارد تومان ورود پول (تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  350 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🟢امروز  112 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 489 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۴