بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 28 فروردین 1400

 

کمترین ارزش معاملات بورس تهران از ابتدای سال 99 تا به امروز ! 


شاخص کل: 1.233.723 ( 9 هزار و  634 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 433.336 (  هزار و 121 واحد کاهش) 


 🔹 معاملات امروز بورس در سایه تردید و نگرانی‌ بار دیگر با افزایش عرضه‌ها در محدوده منفی دنبال شد. عقب‌نشینی خریداران در سهام بزرگتر شاخص کل بورس را 9 هزار واحد به عقب کشاند. از طرفی علاوه بر بزرگان، در سهام کوچکتر بورسی نیز همچنان نظاره‌گر قدرتنمایی فروشندگان هستیم.
  🔸در جریان دادوستدهای امروز مجموع ارزش صف‌های فروش بورس و فرابورس حدود 5 برابر مجموع ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس است. این امر که نشان‌دهنده قفل شدن سرمایه سهامداران در صف‌های فروش است، به روشنی بیانگر سیاست شکست خورده‌ دامنه نوسان نامتقارن است که سیاست‌‌گذاران برای حذف آن تعلل می‌کنند. روز گذشته نیز رییس سازمان بورس در کلاب هاوس وعده حذف دامنه نوسان نامتقارن و یا افزایش آن را داد. شاید بهتر است به جای وعده دادن برای حذف این محدودیت‌ها، زودتر جامه عمل بر آن بپوشانند تا مجددا شاهد بهبود در فضای معاملاتی باشیم.
🔹در جریان معاملات امروز ، سهام دو گروه «بانکی و کانه فلزی» در صدر خریدهای سهامداران حقوقی قرار داشتند. در مقابل حقیقی‌ها در هیچ یک از صنایع خالص خرید مثبت نداشتند.
🔸بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #وبملت و #دارا_یکم و در فرابورس  بعد از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی ، مربوط به #غگیلا و #شصدف بود.

💠 ارزش معاملات خرد بورس: 919 تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  هزار و  280  میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  126 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 991 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  497 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  378 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🔴امروز  101 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   هزار و 670 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در فروردین ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۸
خانم منافی

خلاصه بازار