بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 29 فروردین 1400

دیروز شاهد کمترین میزان حجم و ارزش معاملات از ابتدای سال 1399 بودیم. متاسفانه موضوع نقد شوندگی سهام که از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در بورس است، در بورس تهران به فراموشی سپرده شده و این موضوع میتواند آسیب جدی به اعتماد بازار وارد کند که البته این آسیب تا کنون وارد شده است. در همین راستا، مجددا مدیران سازمان بورس، شروع به تغییر قوانین کرده اند تا شاید این تغییر قانون، بتواند موضوع نقد شوندگی سهام را حل کند! قرار است از اول اردیبهشت، قانون گره معاملاتی و دامنه نوسان، تغییرات اندکی داشته باشد! اگرچه این تغییرات میتواند شرایط را بهبود دهد! اما سوال من این است که آیا راهکار بهتری به ذهن کوچک این مدیران، تا به امروز نرسیده است؟! آیا بهترین راهکار را اینگونه دیده اند که دامنه نوسان از منفی 2 به منفی 3 برسد؟! من قبلا هم بارها تاکید کرده ام که بورس تهران نیاز دارد تا حداقل به صورت موقت، دامنه نوسان را حذف کند و در این مدت، حجم مبنا را برابر با کل شناور آن نماد قرار دهد. در اینصورت، کسانیکه واقعا عظم فروش سهام خود را حتی با قیمت 1 ریال دارند، به راحتی میتوانند سهام خود را بفروشند و از سوی دیگر، قیمت آن نماد برای کسانیکه قصد نگهداری دارند نیز، تغییر خاصی نمیکند! حتی سازمان بورس میتواند این اقدام را در ساعت بعد از معاملات انجام دهد و مثلا به صورت موقت، ساعاتی را بعد از تایم بازار مشخص کند و فروشندگان در این تایم مشخص شده، بتوانند بدون دامنه نوسان، سهام خود را به فروش برسانند. حتی میتوان در این تایم مشخص شده، قیمت های عرضه و تقاضا برای خریداران و فروشندگان مشخص نباشه و فقط اردرهای خرید و فروش ثبت شود و در یک زمان مشخص، معاملات در قیمت های ثبت شده، انجام شود و تمام! در صورتیکه مدیران سازمان بورس در خصوص این پیشنهادی که بارها آن را مطرح کرده ایم، سوالاتی داشته باشند، طرح کامل آن را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. البته که مدیران سازمان بورس، قبلا تجربه باز کردن نمادها را در تایم بعد از بازار دارند! همه ما هنوز صف های خرید 10 میلیاردی خودرو و خساپا را در در قیمتهای فضایی و در تایم بعد از بازار، به خاطر داریم.      

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۹
خانم منافی

نظرات (۴)

در این صبح زیبا
امید و تندرستی
مهمان وجودتان
سفره تان گسترده 
روزیتان افــــزون
و دلتان گرم بـــه
حضور حضرت دوست
که هرچه داریم ازاوست
سلام صبح یکشنبه تون بخیر
شروع صبحتون پر بـرکت

سلام به همه دوستان امیدوارم همیشه شاد و تندرست باشید  آمین 🌹🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا عزیز 🌹

درود به طلایه دار گرامی بورس ایران بانو منافی و یاران آن حضرتVIPشکیبای بزرگVIP

 

این مدل خریدن حقوقی استراتژی بازار رو بلند مدت نشون میده.

 

پاسخ:
خرید حقوقی در کدام نمادها؟
ولی بازار (حقیقی و حقوقی) فعلا بی پول هستند و باید راهکاری برای ورود نقدینگی به بازار ایجاد کنند که همین انتشار اوراق توسط هلدینگ ها، راهکار جدید برای ورود نقدینگی هست

سلام وقت بخیر به همه عزیزان

میگم با وضع قوانین جدید باز هم نشون دادند که نمی خوان بازار رشد کنه اما واقعا دلیلش چیه؟؟

می خوان مردم رو بیارن وسط خیابون؟؟

واقعا دنبال چی هستند؟؟

خیلی عجیبه

وسط یه بازی هستیم این معلومه

ولی هدف از بازی چیه؟

 

پاسخ:
فعلا که گویا به دلیل اعتراضات،  اجرای قانون جدید گره رو تعلیق کردن! البته هنوز رسمی اعلام نشده