بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۵۲ ب.ظ

خلاصه بازار امروز  / 1 اردیبهشت  1400

 

هر روز بدتر از دیروز! 

شاخص کل: 1.207.062 ( 12 هزار و  527 واحد کاهش ) 
شاخص هم وزن : 430.071 (   هزار و 612 واحد کاهش) 


🔸  معاملات اولین روز اردیبهشت‌ماه در حالی رقم خورد که مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت سهام با افزایش یک درصدی از امروز به +6 و -3 درصد تغییر کرد. این امر نه تنها اثر مطلوبی بر افزایش نقدشوندگی نداشت منجر به گسترش فضای رکودی و سنگین‌تر شدن صف‌های فروش شد. بر این اساس شاخص کل و شاخص هم وزن، هر دو منفی به کار خود پایان دادند.
🔹 سهامداران حقوقی امروز هم خالص خرید 474 میلیارد تومانی رقم زدند. سهام دو گروه «بانک و فلزات اساسی» در صدر خریدهای سهامداران عمده قرار داشت. در مقابل حقیقی‌ها در هیچ یک از صنایع خالص خرید مثبتی نداشتند.

🔸بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به #دارا_یکم و #پالایش و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #وملل و #سمگا بود. 

💠 ارزش معاملات خرد بورس:  هزار و 301  تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  هزار و  918 میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  166 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 419 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  578 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  465 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🔴امروز  220 میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   220 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در اردیبشهت ماه
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۱
خانم منافی

خلاصه بازار